Mijn lijst met blogs

woensdag 27 maart 2024

KKT: kraft en paars, paars, paars


Kraft en paars, wat een mooie combinatie, mijn voornemen om 1 kaart te maken is niet gelukt. Ik begon Hoera uit een kraft basiskaart te stansen, maar ik vond het allemaal zo iel en slapjes dat ik deze  doormidden heb gesneden. Dan heb je er 2. Ik besloot die maar gelijk af te maken. De eerste kaart is voor een jarige neef die komende maand 21 wordt. Het gemarmerde papier komt van de Action en heb ik gekregen. Daaronder komt zwart en dan kraft en dit alles kwam op een witte basiskaart voor de stevigheid. 21 er dubbel op, een glas bier en wat sterren en de tekst gefeliciteerd. Meer is niet nodig.
Challenge:
Unicorn Challenge Blog: for a man or boy
In dat blok zat ook dit mooie geruite papier. Ik besloot dat deze dan voor mijn jongste nicht wordt die in augustus 21 wordt. Dan ben ik daar gelijk mee klaar. Het geruite papier kwam op zwart en dit weer op kraft, die is wat lichter als de 1e kaart omdat dit de binnenkant is. Voor haar ook de leeftijd erop en een mooie bloem in echt dieppaars. Bij de eerste kaart vond ik dat niet staan, Hier komt het diepe paars en kraft veel mooier uit.
Challenges:
2 Sisters on the blog: gebruik een nummer
En ja, ik heb ecoline in die kleuren en dat wilde ik ook proberen. Daarmee maakte ik verschillende achtergrondjes. Je kunt het altijd zo mooi bedenken van te voren, in de praktijk pakt het vaak anders uit. Ook doordat er heel veel tinten paars zijn en dat zie je wel aan deze serie. Ik wilde de achtergrond van kaart 4 gebruiken. Alleen matten op kraft vond ik iets te gemakkelijk dus ik stempelde een mandala van MD op kraft. Deze kleurde ik in met paarse en witte ecoline. Ook stipte ik met dikke bleek op de blaadjes om en om. Heel gek werd het papier daardoor donkerder. Het verrast je ook altijd weer. Paars was helemaal niet mooi, en stond helemaal niet bij de achtergrond van kaart 4. Ook was ik niet tevreden met de paarse rondjes in de mandala en kleurde deze weer overnieuw met een paarse stift. Daarna deed ik er glossy accents op en werden ze weer veel donkerder. 😓
De mandala kon echter goed op deze achtergrond welke ik matte op wit papier en daarna weer op kraft. Met de lettertang maakte ik een tekst.
En toen lag deze kaart half afgemaakt. Ik heb gedaan wat ik zelf het leukste vind en dat is een grote bloem stempelen op de kaart. In de hoeken legde ik wit papier om de randen te beschermen omdat de basis al klaar was. Het achtergrond is gemat op donkerpaars papier. 
Daarna ging de bloemen bleken met witte bleek. Zelf wordt ik hier altijd heel blij van. het geeft een geweldig effect.  Een tekst van kraft en wat sequens. De hartjes kleurde ik donker paars en zette er witte stipjes op. Dat was echter niet zo mooi en gelukkig vond ik kleine paarse bloemenstickers die ik in het hart plakte. En al met al ben ik toch weer blij met het resultaat, al vond ik het na de 4e welletjes.
Ik ga zeker een rondje maken vandaag of morgen en kijk er naar uit wat we de volgende maand gaan maken!
Challenges: 
We Love Stamping: vrouw inspiratie
Groet, Nelleke 

 

34 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wauw, jij hebt je lekker laten gaan ! hele leuke kaartjes heb je met deze kleurencombo gemaakt, mooi
bedankt voor je deelname deze maand,
grtjs, martina

Anita van Deur zei

Zo Nelleke je was goed op dreef met de kaartjes maken stuk voor stuk zijn ze super leuk!

Jantine zei

Jij had de smaak van de kleurencombinatie weer goed te pakken, Nelleke. Die eerste 2 kaarten zijn leuk en inderdaad je hebt er zomaar 2. Mooi papier! En dan die met de ecoline, ik vind ze prachtig. Vooral die met de gestempelde bloem. Ik moet altijd nog eens proberen hoe dat nou werkt met die bleek, nooit gedaan. Met welke inkt stempel je dan?
Groetjes
Jantine

Colien zei

Ik wist al dat je in de paarse flow zat, maar je maakt het vandaag helemaal duidelijk, haha. Leuke kaarten zijn het geworden, heel geslaagd in de KKT-kleurtjes van deze maand.
grtz Colien

Nancy zei

Hey Nelleke,
Ik reageerde ook nog op jouw vorige kaart...
Wow zeg, wat een serie maakte je in de kleur die ik deze maand mocht kiezen. Blij dat je zo enthousiast was. Het zijn stuk voor stuk plaatjes!
Liefs,
Nancy

Daphne zei

Jij hebt dus ook zitten worstelen met de kleuren combinatie.
Wat het bij mij deed, wit toevoegen. En dat is bij jou dus ook het geval, nu zijn de kaarten helemaal af en hartstikke mooi.
En hele serie, wauw, knap hoor, ik heb het bij 1 gehouden deze keer.
Fijne dag.
(Je dikke bleek techniek moet ik nodig eens uitproberen, maar eerst mag ik weer werken komende dagen)

Elle-Jeanne zei

Prachtige kaarten Nelleke.
Mooi zo met ecoline.
Groetjes Elle-Jeanne

marja kenter zei

Tien ik de kleurencombinatie las dacht ik "mijn hemel, blèh dat lijkt me helemaal niks"
Maar dit zijn prachtige kaarten geworden, heel knap bedacht Nelleke.
Fijne dag en liefs

Marja Sch zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt met deze kleuren combinatie. Groetjes Marja

chantal zei

wat heb je een prachtige kaarten gemaakt. Je was goed op dreef.
Liefs Chantal

Diny zei

Wow....wat heb je prachtige kaarten gemaakt Nelleke!
Ik ben altijd blij dat ik een kaart voor het KKT af krijg.....
Groetjes Diny

Anoniem zei

Nounou jij hebt je best gedaan! Wat een leuke serie maakte je met deze kleurencombi…heel gaaf Nelleke! Als het goed lukt kun je bijna niet stoppen hè, zo leuk. Ik ben weg van de laatste kaart met de bloemen…supermooi!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

karin zei

Zo jij bent goed bezig geweest met de KKT kleuren. Prachtige kaartjes vooral de laatste twee zijn schitterend.
Groetjes,
Karin

Trijntje zei

Wat allemaal weer moooooie kaarten hdb je gemaakt. De kleuren kraft en paars zo mooi gecombineerd . Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt met deze kleurencombinatie.
De laatste kaart vind ik de mooiste van de serie.

groetjes van Ank

Grietje Jansen zei

Wat een prachtige set kaarten.
Grietje

Angela zei

Hele gave kleurencombinatie dat kraft met paars.
Je hebt een schitterende serie kaarten gemaakt Nelleke. Grappig hoe door het DP de beide hoerakaarten zo verschillend zijn.
Je ecolinekaarten zijn ook helemaal geweldig. Werken met bleek is inderdaad een leuke techniek.... moet ik ook weer eens doen.

!neke zei

Wat een productie !!!
En ook zo mooi !!!
groeten Ineke

KraftyKoolKat zei

Such a gorgeous colour palette you have used for these cards. Thank you for sharing your lovely creation with us at We Love Stamping.
Hugs
Cathy
xxxx

Nancy Soetaert zei

toffe reeks kaarten in de KKT-kleuren. Ik vind ze allemaal erg mooi!
De combi met wit en zwart maakt het wel mooier. Ik probeerde vandaag eens geen wit of zwart te gebruiken, maar dat beperkt toch wel heel erg...
Groetjes
Nancy

Angélique zei

Een hele reeks mooie kaarten, je hebt je goed vermaakt en kunt de jarigen weer mooie kaarten sturen.
Grappig dat ik vandaag heel toevallig een kaart heb geplaatst in de kleuren van jullie kleuren uitdaging.

Caroline Cards zei

Je bent flink bezig geweest met deze kleurcombinatie en het zijn allemaal mooie kaarten geworden!
Groetjes, Caroline

Femminde zei

Haha 1 kaartje. Wat een super kwartet
En ja ik ben ook al weer benieuwd naar de nieuwe kleur.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Anoniem zei

Hoi Nelleke, ik lees net jouw reactie op mn blog over het kopiëren van een foto…heb ik ook al geprobeerd en dat lukte… dacht ik maar toen ik hem op wilde slaan verdween hij als sneeuw voor de zon! 🤷‍♀️🤷‍♀️ Maar bedankt voor het meedenken!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

brenda zei

A lovely floral creation in shades of lilac, many thanks for sharing at We Love Stamping challenge.

B x

Linda W. (ScrappinBari) zei

Four beautiful cards with shades of lilac and kraft!! Just love them all - thanks for sharing at Die Cut Divas!!

Nicolette zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Ik hou zo van paars.
Bedankt voor het meedoen met onze challenge.
Groetjes Nicolette DT 2Sistersontheblog

Andree zei

A very pretty card. Gorgeous background and a delicate looking stamped image. Great technique with the bleach.
Thank you for joining in with our March challenge "Anything Mixed Media Goes" at Creative Artiste Mixed Media. Good luck! x

Vicki Dutcher zei

Lots of eye candy here! Love the color combo too. Thanks for joining in at ATCAS

Marfien zei

Mooie serie heb je gemaakt, ook je latere kaartjes zijn helemaal top! Heerlijk om zo bezig te zijn. Vandaag een kaartje afgewerkt en er ligt nog wat papier klaar voor morgen . . .

Arlene zei

All the cards are wonderful. So glad you joined us at Die Cut Divas.

My name is Erika. zei

These flowers look so pretty on that purple background. hugs-Erika

Caroline zei

Mooie kaartjes allemaal met paars en kraft!
je hebt leuke kaartjes gemaakt met de HOERA stans!
Dank je wel voor het meedoen aan onze challenge.
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Helen zei

Beautiful cards.

Thanks for sharing it with us at the Addicted to Stamps and More Challenge.

Helen x
DT