Mijn lijst met blogs

donderdag 7 maart 2024

Restjes kaarten

Bij 52 weeks to Christmas is een leuke uitdaging: maak een kaart met restjes papier. Een kolfje naar mijn hand, en het begon al weer te ratelen daar boven in mijn hoofd. Vorig jaar maakte ik een aantal basiskaarten met een rest design papier met kerstboompjes.
Eentje met de laatste stukjes maakte ik al eerder af. Zie hier. Drie andere bleven liggen en is er een mooie gelegenheid om deze kaarten af te maken.
Op zoek naar een ander plaatje kwam ik deze restanten van knipplaatjes tegen. Het paste precies bij het boompjes papier.
Bij deze kaart, was het papier een nog wat groter stuk, goed voor een ticket kaart. Een stukje blauw papier van een map plakte ik op de kaart om het plaatje wat te accentueren. Verder het en der wat restanten plaatjes geplakt en tekst gestempeld op de voorkant
Voor deze kaart stanste ik 6 blokjes papier. Bij 2 stukjes ontbrak er in de hoek een stukje en dat kon ik mooi met de cirkeltjes verdoezelen. De cirkeltjes zijn ook restanten van papieren tabbladen, en de restanten van de sneeuwpoppen piepen uit de cirkels.
Hier wat zilveren sneeuwvlokken het en der bijgeplakt en tekst en kleine sterretjes.
Challenges:
52 weeks to Christmas.......Restjes designpapier in combinatie met een sneeuwvlok.

Hier zijn de vierkantjes nog wat kleiner en zijn op groenblauw papier geplakt en toen weer op een basiskaart. Het was een beetje saai daarom er stroken donkerblauw opgeplakt om het wat pittiger te maken. Daarop kwam deze schattige sneeuwpop en zilveren ster.
Het was weer erg leuk om zo de restanten op te maken. Wie weet maak ik er later deze maand nog een paar.
Tot een volgende kaart!
Groet, Nelleke 
 

21 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

mooie kaartjes heb je gemaakt
grtjs,martina

Irene zei

Zelden één creatie per post bij jou en ook deze zijn allemaal weer leuk!
XxIrene

marja kenter zei

Zo leuk deze kaarten. Wat een schattige plaatjes en ik vind dat blauw erg mooi. Vrolijke kaarten, ze passen helemaal bij de mooie dag van vandaag.
Groetjes en liefs

Anita van Deur zei

Wat leuk zijn de kaartjes !!

alma.heijenk@gmail.com zei

wat leuk geworden, en dat je een stukje kon verdoezelen kan prima. dat geeft een kick dat het dan toch lukt he?
groetjes alma

Trijntje zei

Je bent goed en leuk bezig geweest met restjes. Ziet er heel mooi uit. De drie kaarten zijn erg ,ooi geworden. Groeten Trijntje .

Diny zei

Wat mooi allemaal Nelleke!
Groetjes Diny

Sarah zei

Heel mooi Nelly. X

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie serie heb je meteen weer gemaakt Nelleke, leuke plaatjes ook.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC en gezellig je weer hier te zien.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Anoniem zei

Wat een mooie serie heb je meteen weer gemaakt Nelleke, leuke plaatjes ook.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC en gezellig je weer hier te zien.
Lieve groetjes Miranda (bolletje lucky) dt 52 WTC

Henriët zei

Wat een leuke kaarten heb je weer gemaakt. En ook meteen maar weer 3 stuks. Waar haal je de tijd vandaan??
Groetjes van Henriët

Annemarie en Merit zei

Geweldig wat een leuke kaarten jij hebt de uitdaging goed benut, leuk allerlei verschillende restjes.
Prachtige serie heb je gemaakt.

Fijne dag, gezellig dat je er bij bent met een kaart voor de challenge vandaag,
Lieve groeten Annemarie en Merit DT52WTC.

Angélique zei

Heel leuke kaarten met die leuke plaatjes en het mooie papier. Zo jammer dat het nu op is, tenminste daar ga ik vanuit.

Daphne zei

Jij hebt je weer lekker uitgeleefd met de restjes.
Alle 3 heel verschillende, maar wel héél leuk.
Ik vind de plaatjes die je gebruikt hebt ook zo leuk.

Anoniem zei

Super leuk deze kaartjes. Je hebt mooie restjes gebruikt. Ik ben daar ook fan van. Leuk gedaan met die cirkels en gelijk de tekorten verdoezeld. Super! Leuk dat je meedoet met de uitdaging van 52WTC. Groetjes Marijke

Kaartenkraam zei

Zo heb je hele leuke kaarten gemaakt met je restjes!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Ja echt een uitdaging voor jou ook! het zijn mooie kaarten geworden. Soms kun je met restjes nog een boel kaarten maken.

Jantine zei

Zo, jij was goed bezig met je restjes, Nelleke. Een complete serie werd het. Die met de cirkels om de ontbrekende stukjes te verdoezelen: goed gevonden! We zijn soms heel inventief om zoiets weg te werken, leuk!
Bedankt voor je inzending bij onze uitdaging!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Ans Gilbert zei

Wat knap om zo'n mooie serie met restjes en kleine stukjes, ik vind de alle 3 heel erg mooi, vooral die met de cirkels,
Groetjes,
Ansx

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kaartjes leveren restjes papier op, het ruimt heerlijk op, en het geeft je veel voldoening zoiets moois te zien. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

Elizabeth Hart zei

Love your layout on this very fun card. Thanks so very much for joining us at the Dragonfly Dreams Challenge