Mijn lijst met blogs

maandag 4 maart 2024

Mixed media diepte en hoogte kaarten

Vorige maand plaatste ik de eerste van de 4 kaarten die ik toen maakte voor de uitdaging van de Egel. Nu laat ik de andere drie zien omdat ze inmiddels bij de bloggers ontvangen zijn. De eerste kaart ging naar Ellen, zij werd de vorige maand 70. De achtergrond is van  ecoline. Daarna op maat gesneden voor een kaart. Daarop  kwam een mooie bloemenstempel ik meende van SL. Ik kocht hem over van iemand, en zag bij aankomst dat die wel heel groot is. Nu een deel vani gebruikt. Daarna de bloem gebleekt met dikke bleek. Niet alles van de bloem werd wit. Daarna met roze distress de bloem enigszins proberen te kleuren, maar het bleekte zo weg. Dit is een vierkante diepte kaart, waarbij ik de leeftijd en een stempel een fijne dag heb gebruikt. Tot slot wat rode glittersteentjes. 
Challenges:
Als je een diepte kaart gebruikt, krijg je ook hoogte kaartjes.  Dezelfde stempel, een andere stans gebruikt. Hier werd de bloem nog witter en pakte deze eigenlijk ook geen kleur meer op nadat ik dat probeerde met
roze disterinkt. Mooie tekst en ook wat glitters gebruikt. Ik meende dat deze kaart naar Marja is gegaan.
Deze kaart is met verf gemaakt, het bleken lukte daardoor niet. In de hartjes witte stipjes met de gelpen gemaakt. De stelen met distress inkt bewerkt.Ze zijn een paar weken geleden allemaal verstuurd. 
Ik vond het erg leuk om hier zo  mee bezig te zijn. Ecoline vind ik heel leuk om mee te werken, dat zijn de eerste 2 kaarten.

De kaartjes nog even van de zijkant genomen.
Tot de volgende kaart. Vanmiddag ga ik op de fiets naar Vorden, waar ik mijn 3 zusjes hoop te treffen. En dat we allemaal hetzelfde soort vest aanhebben, Hihi in 4 verschillende kleuren. We zijn net 4 bolletjes wol, Haha. We slapen een nachtje in een B &B. De volgende dag fiets 1 zusje met een andere mee, zij fiets de Pieterpad route. Ik wil eigenlijk een tante bezoeken die in Vorden woont en dan gewoon weer lekker op de fiets naar huis, want er komen volle dagen aan. 
Groetjes Nelleke 

15 opmerkingen:

Diny zei

Hoi Nelleke,
Eindelijk weer een berichtje van mij.
Ik ben nog niet helemaal terug in blogland.....
Ik heb veel moois gemist bij je zag ik......ook zijn hele leuke kaartjes!
Hopelijk kan ik het weer een beetje oppakken.
Groetjes Diny

martina's kaartjes zei

wauw, deze zijn erg mooi geworden ! toppie kleurtjes
grtjs, martina

Elle-Jeanne zei

Prachtige serie kaarten Nelleke.
Fijne dag samen.
Groetjes Elle-Jeanne

alma.heijenk@gmail.com zei

oh gezellig in mijn woonplaats Vorden... wie weet zie ik 4 kleurige vesten fietsen hahaha. veel plezier! ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar wie je tante is....
mooie serie kaarten.
groetjes alma

Anoniem zei

De eerste kaart pronkt bij mij op de kast…hij is echt prachtig gemaakt in deze schitterende kleuren. De andere zijn ook toppers Nelleke…prachtig hoe je met de inkt heb gespeeld!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Angélique zei

Prachtige kaarten Nelleke, je hebt zulke mooie werkstukken met inkt en verf gemaakt. Bleek jij met een penseeltje of op een andere manier? Ik lees bij meer mensen dat ze het gebruiken, maar nooit hoe ze het doen.
Veel plezier met je zussen!

Nicolette zei

Ze zijn erg mooi Nelleke.
Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
groetjes Nicolette DT

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hele vrolijke, kleurrijke kaarten Nelleke. Veel plezier met je zussen.
Lieve groetjes Miranda

Caroline zei

Hele mooi kaartjes met de ecoline!
Dank je wel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog
Groetjes Caroline DT

Marfien zei

Een mooie serie kaarten heb je gemaakt in deze kleuren, die vinden vast hun weg wel

GerJanne zei

Prachtige kaarten Nelleke! En juist wel gaaf dat het bleekt. Geeft een heel mooi effect!
En je hebt het getroffen, geen regen en nauwelijks wind...Veel plezier met de andere bolletjes wol!

Daphne zei

Ecoline vind ik ook héél leuk om mee te werken, het doet vaak dingen die het zelf wil en je kan er hele mooie achtergrondjes mee maken waarvan het kleurverloop héél mooi is.
Ik vind je kaartjes allemaal erg mooi en goed gelukt.
Hele fijne dagen en héél veel plezier met je zusjes, wat een gezelligheid wordt dat.

brenda zei

A lovely design for your pretty feminine floral card, many thanks for sharing with us at We Love Stamping challenge.

B x

HilaryJane zei

What gorgeous vibrant cards. Thanks so much for sharing the first one with us at we love stamping xx

Faith A at Daffodil Cards zei

All are stunning cards, but I REALLY love your entry into our challenge. Love the colour mix and how you bleached the colours. Fabulous. Thank you so much for joining us in our challenge at We Love Stamping. Good Luck and I hope you will join us in our next challenge.
Faith A DT