Mijn lijst met blogs

donderdag 16 november 2023

2 kaarten van restanten

De basis van deze kaart lag al een tijdje klaar. Best wel makkelijk, ze liggen in een doosje en zo af en toe haal ik er eentje uit en maak ik de kaart af. Het kerstbomen papier waren restjes. De mooie ster van MD had ik al een tijdje maar wist deze niet zo goed te gebruiken. Na een voorbeeld die ik even printe, was het kaartje zo klaar, het lijkt in zijn geheel niet op het voorbeeld. De ster stanste ik uit diepblauw ietwat glimmend papier, de achtergrond is een stukje lichter kraft als de basis kaart. De ster kreeg nog een strik en werd op de kaart geplakt. Een tekst en sterretjes, meer vond ik niet nodig.
Vorig jaar kocht ik een doos met restanten op, wat ik al had of niet gebruikte heb ik toen verkocht, dit baboesjka poppetje mocht blijven. Ze bleef maar liggen om eens te gebruiken. Ook hier en voorbeeld van gezocht en aan de hand daarvan verwerkt op een kaart. Het gaat mij meer om het idee, niet om na te apen of zo, want je kan haar op meerdere manieren gebruiken. Ook hier lag de basis al een tijdje klaar en maakte  ik van restjes. Een rood bloementje bij haar haren, tekst en glitters. Het is een klein kaartje van 10x10, het eerste kaartje is iets groter. 
Challenge:
Vanmorgen zijn we al op tijd op, we gaan de Corona prik halen in Apeldoorn. Bij het Zwitsalterrein waar we moeten zijn is een kringloop waar ik graag even wil kijken. Verder doen we een rondje stort, wat recycleld kan worden gaat daar naar toe . Mooi weer een boel opgeruimd. 
Wat ik verder ga doen? Eigenlijk wil ik de kaart waarvan ik het begin vorige week bij GerJanne maakte afmaken. Ook zag ik een leuk idee van Monique bij haar Pronty ecoline live op Facebook dinsdag en daar deed ik ook wat leuke ideetjes op. Maar misschien ook wel even naar buiten, wat oude planten opruimen, het begin is er, en dan gaat buiten alles in de winterslaap.
Ik verveel mij niet. 
Groetjes Nelleke 


 

20 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

leuke kaartjes van restjes, altijd fijn om weer wat op te maken.
druk dagje dus vandaag maar geeft ook een goed gevoel denk ik.
gr alma

Elle-Jeanne zei

Leuke kerstkaart Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Irene zei

Dat is het leukst hé Nelleke, inspiratie opdoen en er dan een geheel eigen draai aan geven en dat is jou weer goed gelukt! Hier komt de GGD maandag thuis prikken maar ik heb besloten hem niét te nemen want ik was al hartstikke beroerd van de griepprik en tegen Moderna kan ik al helemaal niet... Ben doet het natuurlijk wél maar die reageert gelukkig niet erg.
XxIrene

Anita van Deur zei

Heel leuke beide kaarten, en inspiratie opdoen is altijd fijn.

karin zei

Leuke kaartjes Nelleke. Fijne dag verder.
Groetjes,
Karin

Anoniem zei

Leuke kerstkaarten Nelleke en weer wat restjes opgeruimd, ook in en om huis begrijp ik. Lekker bezig.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

!neke zei

Super leuk en dat van restjes !!!!
groeten Ineke
DT52WTC

Diny zei

Wat heb je twee leuke restjeskaarten gemaakt Nelleke!
Vervelen doen we ons nooit he....we zijn altijd bezig!
Ik mocht vandaag met een vriendin gaan lunchen....maar die lunch moesten we eerst verdienen vonden we....dus eerst een heerlijke fietstocht gemaakt!
Dat gaat gelukkig wel met mijn enkel....volgende week een afspraak in het ziekenhuis bij de orthopeed....ben benieuwd!
Groetjes Diny

Anoniem zei

Top kaartjes Nelleke, erg leuk met de restjes.
Ik ga steeds naar boven om een werkje af te maken voor mn tante…ze wordt volgende week 91 jaar. Ik maak voor haar altijd iets bijzonders, anders dan een kaart omdat ze dat zo leuk vindt om te krijgen. Het is al jaren een traditie.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marfien zei

Leuke kaartjes met de restanten, zo krijg ik ook weer nieuwe ideeën (maar dat had ik vorige keer ook al gezegd ,geloof ik) het blijft leuk om te doen

Femminde zei

Wat een mooie kaarten!!
En ja je hebt er heel wat rondje Apeldoorn op zitten zo te lezen maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

joke zei

Twee heel leuke kaartjes heb je gemaakt en zo verschillend. Heerlijk dat je zo de basis kan pakken.
Groetjes Joke

Colien zei

Mooie restjeskaartjes zijn het geworden!
Druk dagje had je....
grtz Colien [52WTC]

Angélique zei

Leuke kaarten, vooral de eerste.
Je had veel plannen voor vandaag, hopelijk is het meeste daarvan gelukt.

GerJanne zei

Nee vervelen staat ook niet in jouw woordenboek, he? Fijn is dat.
Je kaartjes zijn weer leuk! Grappig die tweede kaart. Ik heb daar stempeltjes van... ooit gewonnen en nog nooit gebruikt! Wat is dat toch raar. Moet ik binnenkort eens bekijken. Het schiet me nu te binnen nu ik het van jou zie.

Henriët zei

Leuke kaarten met de restjes. Moet ik ook nodig eens doen want mijn restjesbak puilt uit. En ja, we bewaren alles dus dan krijg je dat.
Hier vandaag ook weer klusjes genoeg dus ook ik verveel me niet.
Groetjes van Henriët

Josje zei

Wat leuk van al die restjes
Groetjes Josje

Jantine zei

Leuke kaarten met je restjes, Nelleke. En handig dat je die achtergrondjes dan al klaar hebt.
Hoop dat het met de coronaprik allemaal goed gegaan is.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anoniem zei

Deze mooie bovenste kaart kreeg ik zaterdag, ik vind de kleurtjes zo mooi! En je hebt de ster goed gebruikt, hierop past ie perfect! Dank je wel Nelleke!

Anoniem zei

Ik zie dat ik niet ingelogd ben, ik ben Daniëlle 😉