Mijn lijst met blogs

donderdag 11 februari 2021

Toepasselijke kerstkaart.


En weer is er een kerstkaartje klaar. Eigenlijk bij toeval ontstaan. Het raster zat in een setje 2e hands stansen van Yvonne Creations. Ik vind van mijzelf dat ik die dan ook moet gebruiken. Als proef pakte ik een stukje zilverkleurig papier. Toen ik hem uit de mal haalde vond ik die zo leuk dat ik snel een zwarte basiskaart pakte. Daarop moest een een winters plaatje van Mattie. Hoe toepasselijk is dit nu we een witte wereld hebben. Zie die uil eens shinen op de kaart. Zou het de uil zijn die bij ons regelmatig in de schuur zit? Wie zien daar namelijk braakballen liggen. 1x heb ik een uil weg zien vliegen, heel imponerend.
Daarbij heb ik kraft gekozen en houten blaadjes en sterren. Verder maakte ik eer een witte poinsettia bij, waarbij ik de blaadjes heb omgekruld. Tot slot op een banner fijne kerst.
Challenges:
52 weeks to Christmas: wekelijkse kaart
CHCC: alles mag, optie cute
2 sisters on the blog: gebruik een vogel op je kaart.
Knutsels en kadootjes: gebruik ruiten
Craftyfriendschallenge: use animal or bird
Geniet van de wondere winterwereld binnen of buiten.
Ik probeer dagelijks een ommetje te maken, het is heerlijk buiten. De weg nog niet dooi, maar om huis een pad wat sneeuwvrij en droog is.
Groet,
Nelleke 


30 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Wow super mooi geworden Nelleke, fijne dag.

jackelien zei

Mooie winterse kaart heb je gemaakt.
Groetjes Jackelien

Caroline zei

Ik vind de kleuren echt prachtig! Ik herken het raster wel inderdaad en je hebt het zo heel mooi verwerkt.
Leuk dat je meedoet met onze challenge, mooi plaatje! Dank je wel!
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Daphne zei

Hihi, dus je wilde een proef uitdraaien maar heb er uiteindelijk deze prachtige kaart mee gemaakt.
De uil is Inderdaad een hele mooie blikvanger.
Wij zien hier ook wel eens uilen vliegen.....of beter, we zien dan ineens in het donker "iets" vliegen wat groot is, ik kan daar soms heel erg van schrikken, want in het donker verwacht je dat niet.

Rosina zei

Een prachtig kerstkaartje is dit Nelleke, zo mooi dat zilver raster op die zwarte achtergrond.en die mooie uil poseerd heel statig erop.. erg leuk gedaan!!
groetjes Rosina
DT 52 WTC

Crealientje zei

Prachtige kaart met deze mooie uil!
Geniet van de mooie dagen.
Liefs Crealientje.

Epie zei

Superleuke kerstkaart Nelleke ziet er tiptop uit !!
Grappig dat jullie een echte uil in de buurt hebben
Geniet van het seizoen , fijne donderdag
Groetjes Epie DT52WTC.....

Angélique zei

O, heel chique! De uil staat er mooi op, het raster is een mooie.
Gaaf dat je een uil zag bij jullie huis. Ik heb ooit een sperwer op mijn heg gehad, die zat vlak onder mijn slaapkamerraam een duif op te peuzelen en er bleef werkelijk niets van over, behalve enkele donsveertjes.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtige kerstkaart Nelleke, heel mooi dat plaatje van de uil op het zilveren raster.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marfien zei

leuke rasterstans het zijn ruitjes! die worden ergens gevraagd . . .
Bij onze buren zit ook een uil in de schuur, we zien ze 's avonds wel eens (en ook de braakballen)
Mooi kaartje

Femminde zei

Wat een super kaart Nelleke!! En dat raster is er heel mooi bij.
Wij hebben hier geen uilen maar bij mijn schoonouders wel. Daar zitten ze soms ook dichtbij in een boom. Mooi gezicht!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Margo zei

Wat een prachtige kaart en zo leuk dat jullie bezoek krijgen van een uil
Groetjes
Margo

Henriët zei

Mooie kaart! Heel leuk met dat zilveren raster er achter.
Een uil fotograferen staat heel hoog op mijn wensenlijstje.
Groetjes van Henriët

Monique zei

Een prachtige uilen/kerstkaart!
Liefs Monique

Elle-Jeanne zei

Oh Nelleke wat een prachtige kerstkaart.
Jij brengt me op een idee, die mal van het raster heb ik ook nog liggen.
Groetjes Elle-jeanne

Colien zei

Mooie kerstkaart weer! Wat gaaf dat jullie een uil in de buurt hebben.
Bedankt voor je bijdrage aan onze wekelijks challenge bij 52 Weeks to Christmas.
Grtz Colien

GerJanne zei

Ha Nel,
ja wat een bak was dat. Ik verwachtte eigenlijk een pakje en vond het nog jammer dat je niet binnen kon komen. Binnenkort maar weer eens he?
Je kaart is erg leuk. Dat raster is een ontzettend leuk stans. Zeker gebruiken! En die uil is inderdaad toepasselijk door de sneeuw..

Jantine zei

Dat raster is hartstikke mooi, Nelleke. Wat een leuke verassing is dat als je ergens niet zo veel van verwacht. Je kaart is een plaatje. En wat bijzonder, een uil op de schuur. Vlakbij mijn ouderlijk huis zat een uil in het kerktorentje, maar die hoorde je meer dan dat je m zag.
Gezellig dat je er weer bent bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Annemarie en Merit zei

EEn prachtige winterse kaarrt heb je gemaakt!!
Die uil steel de show, zo als hij ook in het echt doet, heel mooie vogels, leuk dat ze bij jullie in de schuur zitten.
Gezellig dat je weer meedoet deze week.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Marjan zei

Prachtige kaart, mooi die achtergrond voor de uil!
Ze schijnen hier in de buurt ook te zitten, ze slapen in een boom naast de Noord-AA plas.

Nicolette zei

Een hele mooie kaart Nelleke. Ik heb dat raster ook, leuk om het zo te gebruiken.
Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Nicolette DT

!neke zei

Heel mooi met die uil als blikvanger !
Groeten Ineke
DT52WTC

Kaartenkraam zei

Dat is een mooi raster en zo ingekaderd komt het plaatje van de uil ook goed tot z'n recht.
Wat leuk een uil in de schuur! Het zijn nachtvogels dus je zou hem overdag moeten kunnen spotten.

groetjes van Ank

Angelique zei

Gelukkig dat je het raster gebruikt hebt, zonde om te laten liggen. Geeft een prachtig effect met de uil erbij. Bijzonder een uil in de schuur. De kinderen moesten vroeger een braakbal ontleden op school, toch wel mooi die kleine muisje schedeltjes.
lieve groetjes Angelique

Suze zei

Gorgeous card Nelleke. It has come together beautifully. Thank you for entering the "Cute" Challenge at CHNC.

marja kenter zei

Wat een prachtige kaart Nelleke. Ik heb het, ik maak tegenwoordig eerst een "proef" als iets ingewikkeld is en soms is dat zo mooi dat het opeens "proef" af is.
Fijn weekend en groetjes

Trijntje zei

Het is zeker een mooi raster achter het plaatje. De kaart is prachtig Nelleke een mooie schetsuitwerking.uilen zijn mooie vogels. Bijzonder om ze op je erf en in de schuur te hebben. Geniet ervan. Groeten Trijntje

Wendy L zei

So beautiful, who doesn't like owls, just gorgeous, thank you for joining us at the Crafty Friends challenge, xxx

Hermien zei

Een mooie kaart Nelleke en met het raster past bij goed bij de opdracht van onze challenge bij K&K.

Groetjes Hermien

Monique zei

Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Lieve groetjes, Monique