Mijn lijst met blogs

maandag 17 april 2023

Bijzonder model

Afgelopen dinsdag hadden GerJanne en ik weer een kletseldate. Ze vroeg of ik het kaartje welke ze voor Wim had gemaakt mee te nemen. Na een heerlijke lunch gingen we middags met dit model kaart aan de slag. Ze wilde het kaartje mee voor de maten. Ze had iets niet helemaal goed gedaan zover ik het begreep. Ze had ook het voorbeeldkaartje bij welke zij gekregen had. Al metend is er bij dit model kaart het belangrijkste dat het middelste stuk de maten exact gelijk zijn. Dus 13x 13 of 14x14 wat je maar wilt. De zijkanten kun je naar eigen inzicht snijden. Ik heb bij deze kaart het middenstuk 13x13  gemeten en toen met een potlood alle schuine lijnen gezet. De zijkanten zijn beide 6,5 x 13 cm. Midden in, dus op 6,5 cm zat een horizontale lijn en die is doorgesneden. De overige lijnen heb ik gerild en in de juiste vorm gevouwen. Daarna heb ik alle vlakken geplakt met het design papier uit het gewonnen blokje van gisteren. De kleine vlakjes zijn van restanten van de basiskaarten van gisteren. 
Omdat het papier al druk is van zich zelf het verder rustig gehouden met alleen een tekst. Middenin een bloem en leeftijd van de ontvanger. De achterkant nog met effen papier beplakt voor wat stevigheid. Het was een leuk model om te maken, niet moeilijk. Echt, het lijkt moeilijker dan het is, dus gewoon proberen zou ik zo denken. Wil iemand het patroon die wil ik die met alle liefde even maken. Kijken jullie bij GerJanne welke kaart ze voor Wim heeft gemaakt? Wim was er verguld mee en vond de tekst helemaal leuk. 
Gisteren een leuke dag gehad. Bij dochter op bezoeken de IJssel loop gezien. Wat doen er veel mensen mee, er leek geen einde aan te komen.
Groetjes Nelleke 

13 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is deze geworden ! mooi papier heb je gebruikt
resultaat is top
grtjs,martina

Diny zei

Ook jouw kaartje voor Wim is helemaal leuk geworden Nelleke!
Groetjes Diny

Caroline Cards zei

Mooie kaart in dit leuke model.
Groetjes, Caroline

Daphne zei

Dit model staat ook nog op mijn lijstje, maar ik wil wel graag een voorbeeld filmpje of foto's erbij zitten, want anders vind ik het veel te lastig om te maken.
Ik ga wel eens op zoek, ik vind het namelijk echt een hele mooie kaart!

Angélique zei

Een mooie kaart. Het is een leuk model en zeker niet moeilijk, ik maakte hem pas geleden ook. Je hebt het mooi aangekleed, dat papier heeft inderdaad niet meer nodig.

karin zei

Ook een leuk kaartje met dit modelletje. Zag net die van GerJanne.
Prachtig papier heb je gebruikt.
Het is weer de tijd van trimlopen en marathons. Afgelopen zaterdag hier bij de Zeeuws Vlaamse marathon geholpen bij de aankomst, altijd gezellig.
Groetjes,
Karin

Hobby Hoogland zei

Een prachtige kaart en een heel leuk model gebruikt.
Moet er even goed voor zitten om te weten hoe je dit gemaakt hebt.
Kom er wel uit maar moet even de tijd er voor nemen.
groetjes Marjan.

Angela zei

Heb het patroon van dit modelletje ook..... alleen nog niets mee gedaan.
Je kaart is prachtig Nelleke. Mooi resultaat van al het gepuzzel 😁.

Henriët zei

Prachtige kaart in dit bijzondere model. Je maakt meteen goed gebruik van je gekregen papier.
Groetjes van Henriët

Anoniem zei

Hoi Nelleke, je kaart is super gedaan! Thanks voor de uitleg hoor, misschien ga ik hem eens na-apen haha.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Marfien zei

Past goed bij dit model kaart. zo ben je snel door je DP heen :-)

GerJanne zei

Leuk! Ik zag hem natuurlijk in aanbouw en nu is hij af. Het is heel mooi papier. Heel gek, maar hij viel vorige week ook zomaar in mijn mandje...
Ja wat deden er veel mensen mee, he, met de IJsselloop. Liep ze de 5 kilometer??

Femminde zei

Echt heel mooi geworden Nelleke!! Zo'n mooi model en alles past qua kleur ook zo mooi bij elkaar.
Fijne week!!
Groeten van Femminde