Mijn lijst met blogs

woensdag 26 april 2023

Kleurenkaartteam lila en mauve

Lila en mauve zijn de kleuren voor het kleurenkaartteam vandaag. Deze keer geen inkt maar 2 kaarten met designpapier. Al snel bedacht ik dat ik deze kleuren in een blok van de Action had zitten. Trijntje liet 2 kaarten zien met bloemetjes op een krans, en mijn idee voor een kaart was geboren.
Ik heb geen takjes krans maar wel die van een ster en deze heb ik dus gebruikt. Ik heb de ster 2x gestanst van kraft en de binnenkant van mauve. Daarna ben ik bloementjes gaan stansen. Uit eindelijk heb ik de bloementjes vrij rustig gehouden, omdat het designpapier vrij druk is. Een tint donkerder mauve hierbij bij gebruikt om het geheel wat pittiger te maken. Dat was eerst nog te rustig en toen nog 3 donkerder bloemen er bij gedaan. De zilveren tekst past hier goed bij en kan voor meerdere gelegenheden gebruikt worden. Op de bloementjes kwam wat lila glitterlijm en her en der wat glitters.
Ik had nog zoveel bloementjes over dat ik nog een kaartje kon maken. Setjes gevormd en nog een paar bloemen erbij voor deze kaart. Op de basiskaart van een soort paars kwam kraft en fijn lila stipjes papier. Daarop een witte strook, geembosd en daarachter kraft.
Wat takjes van kraft erbij en wat glitters en tekst.
Kleuren waarvoor ik echt wel uit mijn comfortzone moest, maar ik ben tevreden. Met dank aan Trijntje (klik op haar naam) voor het leuke idee wat ze liet zien.
Groet en tot donderdag voor de wekelijkse kerstkaart.
Groet, Nelleke 

 

21 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Prachtige kaartjes, en wat een leuk idee om takjes op de ster te maken!

Caroline Cards zei

Het zijn twee prachtige kaarten en mooie bloemen.
Groetjes, Caroline

!neke zei

Super leuke kaarten Nelleke !!!!
Groeten Ineke

Trijntje zei

Je hebt hele leuke kransen op je kaarten gemaakt. Leuk dat ik je op een idee bracht. Leuk om dit te doen. Gaande weg krijg je een ideetje met de bloemetjes. Mooie kleuren. De kaarten zijn beide erg leuk geworden. Groeten Trijntje

Colien zei

Twee mooie, fleurige kaartjes in de KKT-kleurtjes, zeer geslaagd!
grtz Colien

Marfien zei

Twee leuke bloemenkaartjes

GerJanne zei

Heel mooie kaartjes! Wat leuk dat jij ook papier uit een blok van Action hebt gebruikt en weer een heel andere dan die van mij. Nog bedankt voor de tip!
Zo inspireren we elkaar in Blogland, he?
Ook je tweede kaart vind ik heel mooi. Het combineert ook heel mooi met kraft.. Heb ik niet aan gedacht.

Diny zei

Twee hele mooie kaartjes in deze kleuren Nelleke!
Groetjes Diny

Nancy Soetaert zei

Mooie fleurige kaarten in de KKT-kleuren!
Groetjes
Nancy

Marijke zei

Dat zijn twee mooie kaartjes geworden. Die krans is ook mooi geworden. Groetjes Marijke

Wilma zei

2 PRACHTIGE kaartjes Nelleke in de kleuren van het Kleurenkaartenteam.....vooral het kaartje van het restantje bloemen vind ik SUPER.
Liefs, Wilma 😀😀😀

Petra-loves-paper zei

Wat een vrolijke bloemenkaartje Nelleke, heel leuk gedaan, groetjes Petra

Nancy zei

Hey Nelleke,
Mooie bloemenkaarten zijn het geworden.
Liefs,
Nancy

Grietje Jansen zei

Twee hele mooie kaarten.
Mooie bloemetjes en erg leuk idee zo met de ster.
Grietje

Jantine zei

Twee heel mooie kaarten met die bloemetjes, Nelleke! Leuk dat je geïnspireerd werd door Trijntje.
Groetjes
Jantine

Daphne zei

Ik vond het ook erg kapot deze keer.
Vond het al gauw te saai worden, de2 kleuren die bijna het zelfde zijn.
Jouw kaartjes vind ik heel mooi, wat een bloemen explosie is het zeg.
De 2de is mijn favoriet.

Martina's kaartjes zei

dit heb je mooi verwerkt, geslaagde kaartje
blij met je deelname,
grtjs, martina

Anoniem zei

Je laat 2 mooie exemplaren zien Nelleke voor deze leuke challenge. Moeilijke kleur denk ik om te combineren…tis jou goed gelukt!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Sarah zei

Mooi Nelleke. Ik ben grote fan van de tweede kaart. Zo leuk!

Angélique zei

Heel mooie kaarten, vooral de tweede. Beiden zijn ietwat speels, maar ook stijlvol, knap gedaan.

Femminde zei

Wat een super kaarten Nelleke!!
Leuk dat je je zo hebt laten inspireren door Trijntje.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde