Mijn lijst met blogs

donderdag 27 april 2023

ijsberen op vakjes kaarten

Al een tijdje ligt hier een hobbyblad ik meende Hobbyhandig.  Die kreeg ik ooit eens met een bestelling mee, maar bleef maar liggen. Er zat ook een stans setje bij van een kerstboom met allerlei spulletjes voor in de kerstboom bij. Een paar weken geleden deze doorgebladerd en er uit gehaald wat de moeite waard was. Dat was oa een vel designpapier welke ik voor deze kaarten gebruikt heb. Ik hou niet echt van dat papier omdat het dun en glanzend is, maar deze vond ik toch wel heel erg mooi. Ik had er nog meer uitgescheurd, maar daar verdween toch nog een deel van in de papierbak, die ga ik echt nooit gebruiken. De plaatjes die deed ik in ene map en zal die tezijnertijd wel gebruiken.
Voor de basis gebruikte ik de vakjes stans waar ik al meer kaarten van maakte. Kraft- blauw- wit papier. Het designpapier sneed ik op maat voor de vakjes. Daarop kwam de kerstboom met versiering uit het blad, en de ijsbeer werd van stal gehaald. Hij is druk bezig om de boom te versieren en heeft een popje in zijn hand. Of gaat hij deze opeten?  Nog wat kleine versieringen erbij, meer is dacht ik niet nodig. Aan de achterkant zit een standaard.
Challenges:
52 weeks to Christmas....... wekelijkse kaart 

Van deze slime line kaart kun je ook heel goed een kleinere kaart maken. Bij deze heb ik het grote vlak rechts niet mee gestanst. Hier zijn de basis kleuren: kraft- wit- blauw. Ook hier kwam genoemd designpapier op. De ronde stans is van MD. Ik dacht dat die sterren uit zou stansen, dat was echter niet zo. Na het embossen heb ik de sterren bewerkt met versafine en was best wel verrast door het resultaat.
Onder de stans een witte cirkel met daarop 2 ijsbeertjes van Mattie van MD. Rechts een kerstboom met lampjes versiering van MD en links een ronde tekst. Ook hier kwam achter de kaart een standaard.
Ik maakte nog 2 basiskaarten met dit designpapier, die zijn voor een andere keer.
Ik hoop dat jullie een leuke koningsdag hebben gehad. Wij waren al vroeg op pad om met de woning van Thomas naar Oostendorp, een dorpje wat tegen Elburg aan ligt. We waren bij de aubade bij het gemeentehuis van Elburg, zagen een optocht en kinderen op versierde fietsen, dronken koffie op het schoolplein waar een huisgenoot van Thomas op school had gezeten. We hadden al jaren geen optocht gezien waar kinderen hun fietsen versierden. Onze kinderen deden dat in de jaren 80 met versierde fietsen, maar dat is in Twello al 30 jaar niet meer. (denk ik)
We wilden Elburg nog wel in, maar dat gaan we een  andere keer doen, te druk en moeilijk te komen met deze dagen. 
Vanmiddag heerlijk buiten in het zonnetje gezeten. Echt lekker.
Nu dan nog deze verlate kerstkaarten.
Fijne avond en tot een volgende kaart.
Groet, Nelleke 


 

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wie wat bewaart heeft wat…je maakte er mooie kaartjes mee Nelleke. Jullie hebben een leuke dag gehad zo te lezen en het weer zat goed mee vandaag!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

GerJanne zei

Allebei leuke kaarten! Ik snap wat je bedoelt met dat papier. Het papier van Marij Rahder is vaak ook dun en glad..Vind ik ook niet altijd mooi.
Jullie Koningsdag klinkt gezellig en actief. Hier ook...34 km in de benen met fietsen en wandelen op de Hoge Veluwe.
En oh ja, dat papier op mijn kaart is niet van Action maar van MD (staat er ook bij ;-))

Anita van Deur zei

2 hele schattige kaarten met mooi papier samen met de ijsbeer en andere stansen een leuk geheel. Dat vind ik nu ook jammer aan het papier van zo`n hobbyblad te dun en als je niet oplet zitten er zo vingerafdrukken op. Elburg is een heel mooi, verschillende keren geweest met de kerst fair, nu is dit niet meer te doen veel te druk is het geworden.

Jantine zei

Twee heel mooie kaarten met het "gekregen" papier, Nelleke. Leuk met die ijsberen.
Zo te lezen heb je een fijne Koningsdag gehad. Wat heerlijk dat de zon zo scheen he. Wij hebben gefietst en lekker in de tuin gezeten (en een rondje over de braderie hier in de buurt).
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Paperesse zei

Lovely slimline Christmas card! Wonderful bear and Christmas tree die cuts. Thank you for sharing this with us at Little Red Wagon this week. - Shani

Femminde zei

Wat een leuke kaarten die je gemaakt hebt met dingen die er nog lagen.
Jouw koningsdag klinkt een beetje als de onze gisteren.
Ook versierde fietsen en aubade. En daarna nog de koningsloop. Gezellig!!
Fijn weekend alvast!!
Groeten van Femminde

bolletjelucky.blogspot.com zei

Dat zijn twee mooie kerstkaarten Nelleke. Handig dat je van die grote vakjeskaart gemakkelijk een kleinere kunt maken dan heb je er extra plezier van. Mooi dessinpapier heb je gebruikt en die ijsbeer op de eerste blijf ik een dotje vinden.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Wilma zei

Brrrrr.....om het koud van te krijgen, maar gelukkig heeft de ijsbeer op de eerste kerstkaart iets te eten en later op de tweede kerstkaart iets om te knuffelen en daar wordt je weer warm van. 2 MOOIE kaartjes Nelleke.
Liefs, Wilma 😀😀😀

Angélique zei

Heel geslaagde kerstkaarten. Een goed idee om de slimline maar gedeeltelijk te stansen.
Zo te lezen was jullie Koningsdag heel geslaagd, het was er gelukkig ook goed weer voor.

Marjan zei

Wat een mooie kerstkaarten, Nelleke! Fijn dat de Koningsdag zo gezellig was, ik heb mijn verjaardag gevierd en wil je bedanken voor de leuke reactie die je achterliet op mijn blog!

Daphne zei

Ze zijn heel erg leuk alletwee.
Ik vind het idee om de 2dd kerstkaart niet helemaal te snijden een goed idee, zo kan je een minder lange kaart maken.
Jullie Koningsdag klinkt als een hele gezellige dag.