Mijn lijst met blogs

donderdag 20 april 2023

Fijne Kerst van restjes.


Al een paar weken ben ik bezig om restjes kerstpapier op te maken. Dit is papier van een kerstblok wat ik heel wat jaren gelden bij de Action kocht.  De wat grotere stukken is makkelijk om er nog wat van te maken, en dat zijn deze 2 kaarten geworden. Daar hadden ook gewone kaarten van gemaakt kunnen worden, maar ik heb het bij Kerst gehouden. Ik heb een setje stansen in allerlei maten zoals je op deze foto ziet. Grijs en roze gestipt papier zijn de originele maat. De basiskaart heb ik verlengd met een slag grotere stans, door de bovenste rand niet mee te stansen. Als je de stans recht op het papier legt, kun je de kaart daarna zo lang snijden als je wilt. Er een andere set bij gebruikt, zodat er een punt uit het midden ontspringt. 
Een stans van MD in het hardroze, daarop bessenplaatje van een oude kaart. Van zilver papier 2 bloemen gestanst en een hart erop gemaakt. Wat glitter takjes en tekst.
Challenges: 
Bij de Action lag ook een stans set waarbij je heel makkelijk een basiskaart kunt maken zonder te meten. 1x in kraft (vouw laten zitten), wit en roze gestipt papier. Hier ook een hergebruikte kaart op geplakt en wat spulletjes gestanst en uit de doos stansjes gezocht. De sterren en lampjes in de boom geel gemaakt en wat glitter glue op gedaan. Ik vind hem redelijk, soms is dat zo.
Tot een volgende kaart, Groet, Nelleke 

 

13 opmerkingen:

Doris knippenenplakken zei

Het zijn twee hele mooie kerstkaarten. De bovenste kaart is super mooi , heel leuk gedaan . Groetjes Doris

Jantine zei

Twee heel mooie kaarten met je restjes papier, Nelleke. Leuk gedaan door die stans wat "op te rekken".
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Trijntje zei

Leuk dat je ook met restjes bezig bent. Je moet je papier toch edn opmaken he. Ik probeer nu ook vaak ouder pspiercte gebruiken. Want de spullen moeten toch eens wat op. Heb nog 1 plaatje van deze knipvellen over. Daar ga gauw mee aan de slag. Je hebt twee leuke kaarten met deze de restjes gemaakt. Je bent leuk aan het recyclen geweest. Groeten Trijntje

Anita van Deur zei

Schitterende eerste kerstkaart de kleuren vind ik super dan met de standjes. De 2de is ook mooi. En zo heb je heel wat restjes opgemaakt.

lenywim35 zei

Goed gedaan. Niets verspillen. Liefs Wim en Leny

Daphne zei

Ik vind ze leuk hoor.
De eerste is goed gelukt door te spelen met de stansen.
Soms is het zo leuk om te kijken of er meer uit je stansen gehaald kan worden.
Maar ook de 2de vind ik leuk, ondanks dat jij het iets minder vind zo te lezen.

marja kenter zei

Ze zijn allebei erg leuk. Bij de bovenste vind ik het ophang touwtje zo goed bedacht. Bij de onderste vind ik het plaatje zo leuk.
Dus 👍👍
Groetjes en liefs

Kaartenkraam zei

Heerlijk toch als je met restjes zulke mooie kaarten kunt maken, toppie!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Leuke kaarten! Die rode vind ik heel mooi qua opbouw. En lekker bezig met je restjes!
Wat ik niet snap is de stansset waar je een basiskaart van kunt maken zonder te meten?? Moet je me een keer laten zien.

Annemarie en Merit zei

twee prachtige kerstkaarten heb je weten te maken met de nog leuke restjes...
Fijn dat je weer een kerstkaart laat zien bij 52WTC.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

martina's kaartjes zei

helemaal leuk is deze geworden
grtjs,martina

!neke zei

Beide mooi !!!
De kleuren van de eerste , heel gaaf !
Groeten Ineke
DT52WTC

Angélique zei

Twee mooie kaarten, goed bezig met recyclen en restjes gebruiken 👍