Mijn lijst met blogs

donderdag 6 april 2023

Vogelhuisjes en kerstlantaarn HO HO HO



's Avonds mag ik nog graag wat doen. Wim kijkt graag voetbal, ik vind het fijn om dan wat om handen te hebben.
Om dan altijd in mijn knutselkamer te zitten vind ik niet zo leuk, ik zit dan graag aan tafel wat te doen, en volg met een half oog de voetbal. De omtrekmallen van MD en DDBD zij dan heel fijn om dan te gebruiken: ik zoek basispapier en designpapier op en teken en knip dan alles uit. Toch wel een precies werkje wat ik dan op mijn gemak doe.
Ik wilde alweer het mooie kerstpapier van MD pakken, maar bedacht dat ik nog een restje kerstpapier had liggen wat ik op wilde maken. Het is meende ik van de Action, al van jaren geleden. Er zat nog een A-4 vel bij met aan de ene kant dit mooie blauwe sneeuwpapier en aan de andere kant uiltjes, een hertje en kerstmannetje. Na wat passen en meten kon ik er 3 kaartjes van maken, de eerste 2 laat ik nu zien.
De basis is kraft, het huisje het sneeuwpapier en verder aangekleed met wit en zwart. Het uiltje uitgeknipt en in elkaar gezet. Later de kaart afgemaakt met een takje dennengroen en een takje waar de uil op zit.
Challenges

Op deze lantaarn kwam de kerstman met zijn eigen lantaarn. Daarboven een lampjesslinger, dus de kerstman komt ho ho ho het licht brengen.
Challenges
Het kaartje is geplaatst, nu als ene speer door het huis, wassen en de laatste boodschappen doen en ene monchoutaart maken. Een gevulde dag, morgen en zaterdag vieren we de verjaardag van Wim.
Dag! Nelleke 


 

21 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Schattig vogelhuisje zo leuk gemaakt, ook je lantaarn met 🎅 is mooi!

marja kenter zei

Mooi lantaarntje eb de kaart vind ik ook super.
Liefs en fijne dag

Diny zei

het zijn twee prachtige kaartjes geworden Nelleke!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Het zijn beide hele mooie creaties geworden. Leuk deze modellen en erg leuk opgemaakt.Zo gaat het hier ook. Ik heb geen knutselkamer… Dus die het of in onze keuken of ‘s avonds in de kamer. Meestal knutsel ik nog dan na het eten. Jan mag graag lezen en daarna heeft hij vaak een documentaire. Dan kijk ik met een half oog mee.. en later gaan we samen kijken… Ieder zijn hobby toch… Groeten Trijntje

!neke zei

Super leuk die huisjes !!!
Groeten Ineke
DT52WTC

Daphne zei

Nou, het lijkt erg op mijn bericht, want ook ik keek de voetbal met een half ook mee, terwijl ik aan tafel zat te knutselen!!
Leuk is dat hè, het is gezellig en je ziet toch de belangrijke dingen die gebeuren in zo'n wedstrijd.
En..... je hoeft niet de hele wedstrijd te kijken, zonde van je tijd, je hebt wel wat beters te doen.
Deze leuke kaarten maken bijvoorbeeld, want wat zijn ze leuk!!
Ik kan niet kiezen welke ik het leukste vind, maar dat hoeft ook niet.
Nu zal je papier weo helemaal op zijn denk ik?!

Jantine zei

Twee heel leuke kaarten, Nelleke. Onze eettafel staat in de keuken en de tv in de kamer, dus ik kan niet meekijken en knutselen. Borduren gaat wel, dat heb ik nu ontdekt :-)
Alvast gefeliciteerd met Wim zijn verjaardag.
Volgens mij heb je je lantaarn nog niet bij de challengeblog geplaatst?
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Scraptastisch zei

Op deze manoer zit je toch gezellig bijelkaar en gaat de knutsel gewoon door, hihi ze zijn allebei heel mooi geworden met deze na-teken folders. Ik heb de lantaarn ook in huis maar nog niet gebruikt maar eens doen als ik jouw creatie zie!
Alvast gefeliciteerd met Wim en gezellige dagen en paasweekend Nelleke,
xx Gerie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je dat allemaal mooi getekend, gesneden en gedecoreerd Nelleke. Prachtige kerstcreaties. Inderdaad zeker zo gezellig om samen beneden te zitten. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Wim, veel gezelligheid gewenst.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Henriët zei

Wat een prachtige creaties. Heel herkenbaar dat knutselen aan de tafel als er voetbal gekeken wordt. Gaat hier ook zo.
Fijn weekend met de verjaardag van Wim.
Groetjes van Henriët

Anoniem zei

Allebei superleuke kaartjes Nelleke…de lantaarn en vogelhuisje zijn zo leuk!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

joke zei

Supermooie kaarten! doe het 's-avonds ook vaak beneden, boven geen TV en er zijn zat leuke programma's die je gelijk kunt volgen.
Groetjes Joke

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een leuke kaartjes, die met het uiltje vind ik super. fijn dat oude spul opmaken!
gr alma

Angélique zei

Heel leuke kaarten, je hebt de vormen mooi aangekleed.
Gefeliciteerd met Wim, ik wens jullie gezell8ge, feestelijke dagen.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Twee leuke kaarten werden het!
Fijn Paasweekend!
Liefs,
Nancy

GerJanne zei

Ah... deze dus. Heel leuk gemaakt en inderdaad veel leuker om bij elkaar te zitten in de avond. Ik zit ook niet op mijn kamertje als peter beneden zit. Zo ongezellig..
Deze vormen zijn inderdaad handig om in de avond om te trekken. Ik heb er ook nog liggen die ik niet gebruikt heb 😊. Gek, toch, he?
Fijne dag nog! Was gezellig vanmorgen!

Gale zei

Love this cute owl Nelleke! Both cards are fabulous. Thank you for sharing with us over here at the Critter Crazy Challenge and best of luck with your entry. Love to see you join in each month. Thank you.
Gale DT for
https://2craftycrittercrazies.blogspot.com/

martina's kaartjes zei

oh, wat zijn ze beide leuk geworden ! helemaal cute !
grtjs,martina DT 52 WTC

Shona Erlenborn zei

These are both totally cute! Lovely cheery designs! Thanks for joining us over at the Holly and Ivy Challenge.

Janis Lewis zei

Both of these are so cute! Thanks for sharing your art with us at Christmas Crafts All Year Round!
Janis, Design Team Member

Kim zei

Both of these cards are cute. Love the details. Thank you for joining the challenge at Merry Little Christmas Challenge Blog.