Mijn lijst met blogs

donderdag 13 april 2023

Kerstbal met strik

En dan zijn we zomaar 5 dagen verder na mijn laatste post van afgelopen zaterdag. Wat heb ik genoten van jullie reacties op het verhaal van Puck. Wel heb ik weinig geblogd en achter de computer gezeten.
Natuurlijk wel weer wat kaartjes gemaakt. Dinsdag hadden GerJanne en ik weer een kletseldate. Het was weer heel gezellig en er kwam zowaar ook nog wat uit onze handen. Het eerste kaartje daarvan laten we zaterdag zien.
Maar vandaag op Kerstkaarten donderdag moet er natuurlijk een kaart geplaatst worden. 
Deze kaart is wederom gemaakt met een omtrekmal. Deze is van MD. Ook hier het oude kerstpapier gebruikt en het uiltje krijgt een plek op de kaart. Daarbij nog een kerstboom en kadootje van MD. Het groene is van de binnenkant van een doosje thee. Bewaren jullie dit soort dingen ook?
Challenges:
Een fijne dag vandaag. Ik ga een grote pan ragout maken, want vanmiddag hebben we weer "koken in de kerk" Ik maak het voorgerecht en dat wordt een ragout in een pastei bakje. Natuurlijk maak ik de ragout zelf.
Ook maak ik al een begin met de sla, die ik ook ga verzorgen. Het wordt een heerlijke traditionele maaltijd met gebakken aardappeltjes, sla en gehaktbal. 
1 van de 2 heren waar ik mee kook gaat zelf pudding koken.
Altijd weer leuk en gezellig, we zijn met ongeveer 20 personen, dat is een mooi groep.
Groet, Nelleke 


 

22 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

mooie kerstbalkaart Nelleke

gr karin

lenywim35 zei

Ik mag wel zeggen : een prachtbal !!! Maar ook prachtig aangekleed. Vroeger bewaarde ik ook alle leuke papiertjes. Nu heb ik niets meer. Jazz heeft veel meegenomen. De rest is op verzoek van een korfbalster meegegaan naar Suriname. Dat meisje ging daar stagelopen. ook al mijn ponsjes. Heb alleen de grote ingewikkelde nog over, Wat moet ik er mee ???
grts leny

Anita van Deur zei

Leuke kerstbal Nelleke, klinkt heerlijk wat jullie gaan maken, veel kookplezier en gezelligheid bij het nuttige van de maaltijd.

Trijntje zei

Wat een leuke vrolijke kerstbal heb je er zo van gemaakt. Groeten Trijntje

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kerstbal heb je gemaakt
gezellig dat je meedoet met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
groetjes Ellen DT H&I

Anoniem zei

Hele leuke kerstbal Nelleke met de mooie strik…weer eens iets anders!
Veel suc6 met de ragout en salade…leuk om dit te doen met elkaar dus plezier!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Annemarie en Merit zei

Wat een leuke vrolijke kerstbal heb je gemaakt.
En oh wat wordt dat een gezelligheid vanavond, met zoveel man eten...succes met de voorbereidingen...heel leuk om te doen.

Gezellig dat je er bij bent met een wekelijkse kerstkaart bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Scraptastisch zei

Je kerstbal is heel erg leuk Nelleke met mooie kerstdetails! Ik bewaar geen
dingen zoals theedoosjes want dan wordt mijn huis te klein, hihi Wat gezellig met zo'n groep koken en zelfgemaakte ragout is zo lekker dat wordt genieten met elkaar! fijne dag verder,
xx Gerie

Diny zei

Prachtige kerstbal met strik Nelleke!
Ja hoor....ik bewaar ook van alles....kan niks weggooien....ik zie overal wel wat in!
Succes met koken en een fijne avond,
Diny

!neke zei

Heel leuk deze kerstbal !!!!
Maar vooral kook ze !!!!
Groeten Ineke
DT52wTC

marja kenter zei

Oh wat klinkt dat gezellig "koken in de kerk" Nelleke het zal vast goed smaken, lekker, ragout en de rest klinkt ook zeer smakelijk.
Veel plezier, liefs en fijne avond.
Vergeet ik de kerstbal, die is erg leuk!
šŸ™‹‍♀️

Henriƫt zei

Wat een mooie kerstbalkaart heb je gemaakt. Het mooie groen van de boom en het pakje maken het erg fris.
Jullie hebben vast lekker gegeten vandaag.
Groetjes van Henriƫt

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie kerstbal heb je met dat leuke uiltje gemaakt Nelleke. Het ziet er feestelijk uit. Gezellig om met zo'n groep samen te eten/koken. Heerlijk zelfgemaakte ragout, het water loopt me in de mond hihi.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

joke zei

Een schitterende kerstbal is het geworden. Bewaar ook heel veel, je zal maar misgrijpen!! Af en toe neem ik dan weer wat mee naar het verzorgingshuis, waar ik vrijwilligster ben. Gezellig hoor eten met zo'n groep.
Groetjes Joke

Jantine zei

Mooie kaart, Nelleke, leuke kerstbal.
Gezellig dat jullie "eten in de kerk".
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Josje zei

Leuke kaart nelleke

GerJanne zei

Heel leuk, deze bal. Heb ik ook liggen, weer eens voor de dag halen, zo leuk.
Ja, was leuk he, de kletseldate!?

Marja zei

Leuke kerstbal Nelleke!
Groetjes Marja.

Lorraine zei

What a sweet little owl! Love that ornament.

lauren bergold zei

Sweet little owl! So pleased you could join our Earth Day recycling fun at Jingle Belles!

SmilynStef zei

Awesome tea box recycling ... and that little Christmas owl is so cute ... so very glad you joined our Earth Day celebration at Jingle Belles.

Helen zei

So cute! Love your decoration.

Thanks for joining us at the Christmas With the Cuties Challenge.

Helen x
DT