Mijn lijst met blogs

maandag 24 april 2023

Uitdaging met Aartje 9, Out of the box

Aartje en ik laten vandaag weer onze creatie zien. Deze maand bedacht ik de opdracht. Die was eigenlijk heel makkelijk, of misschien ook wel niet. Mijn opdracht was om de lange stansmal (zie hieronder) te gebruiken. De bedoeling was om dat out of the box te doen. Verdere invulling was helemaal vrij, ook welk papier ed je gaat gebruiken. 
Ik had al vrij snel duidelijk dat ik met de lange stans een bloem wilde maken. Ik stanste 2 stroken uit wit papier. Daarna zette ik met de rilpen streepjes zodat ik alles in vorm kon vouwen. Door de vouwen maakte ik met een naald een gaatje. Zette de uit eindden aan elkaar en reeg door de gaatjes een touwtje. Trok dat aan en legde daar een knoop in. De bloem was toen grotendeels klaar.
Op mijn bureau lag nog het gele en groene papier. Met donkergroen erbij maakte ik de basiskaart. Daarop kwam de bloem met een groene cirkel erop. Een geel rondje met fijne bloemetjes paste er precies bij. Voor het hart gebruikte ik wit en donkergroen. Achter de bloem kwamen nog wat takjes. 
Het vierkante maakte ik van een envelop die we kregen, daarop kwam een mooie tekst welke ik met groen versafine stempelde.
Kijken jullie bij Aartje wat zij er van gemaakt heeft?
Van deze kaart gebruikte ik de slimline stans en de restanten van het groen en gele papier. Die kaart heb ik gistermiddag afgemaakt. Ik gebruikte daar de lelie van MD voor. Die stanste ik uit 2 kleuren geel papier. De meeldraadjes in de bloem maakte ik oranje/bruin aan de uiteinden en zette in het hart wat stipjes in die kleur. Had ik misschien iets anders moeten doen, maar al doende leert men.
Het gele en groene papier is nu op, en eerlijk gezegd is het nou ook wel genoeg geweest. Ik merkte dat je toch wel steeds naar dezelfde kleuren grijpt en bloemen maakt. Nu weer tijd voor wat anders.
Challenge:
Dutch Card Lovers: gele bloemen.


Nog even de stans waar het om ging. Heel bijzonder was dat ik tijdens het rillen een foutje opmerkte in de stans. Omdat ik rilde zag ik dat er een gaatje miste in de stans, maar je moet het weten en dan zie je het. In de bloem zie je het niet.
Groet, Nelleke 

17 opmerkingen:

Diny zei

Twee hele leuke kaartjes Nelleke.
Wat mooi dat je met de lange stans deze prachtige bloem hebt gemaakt!
Groetjes Diny

karin zei

Wow wat een leuk idee om zo een bloem te maken! Prachtig kaartje met die leuke bloemen er nog bij.
Groetjes,
Karin

Femminde zei

Wat een toffe kaarten Nelleke!! En eigenlijk vind ik deze kleuren wel ontzettend mooi bij elkaar en ben ik het echt nog niet zat.
Super mooie bloem heb je gemaakt met die stans en ja na even zoeken heb ik het foutje kunnen ontdekken.
Fijne week!!
Groeten van Femminde
ps. fijn dat je voor Wim die bloeses heb kunnen veranderen zodat ze weer gedragen worden.

alma.heijenk@gmail.com zei

heel erg mooi gedaan, wat een leuk idee om een bloem te maken vanuit een stans.
gr Alma

VoormeKaartje zei

Wat mooi gedaan. Zo’n leuk idee om met die mal een bloem te maken.

Aartje zei

Wat een leuk idee heb jij verwerkt Nelleke. Ik heb ook nog ev3n gepuzzeld om er een bloem van te maken, maar dat lukte me niet. Dus ik ben een compleet andere kant opgegaan.
Vind jouw versie prachtig.
Groetjes Aartje

!neke zei

Super mooi !!!!!
Heel anders dan van Aartje !!!
Groeten Ineke

Wilma zei

2 hele MOOIE kaartjes Nelleke.
Liefs, Wilma 😀😀😀

Trijntje zei

Wat heb je een mooie bloem met deze stans gemaakt.Komt mooi uit op het gekozen papier. De Slimline vind ik een echte topper met de mooie lelies . Het papier is er erg mooi op bij deze kleur lelies. Groeten Trijntje

Daphne zei

Wat leuk bedacht om met deze stans een bloem te maken.
Ik word toch altijd wel vrolijk van geel hoor, maar kan mij best voorstellen dat je nu weer eens toe bent aan wat anders..

GerJanne zei

Heel mooie kaarten zijn het! Deze combinatie vind ik ook wel heel mooi!
EN vakjeskaarten blijven leuk! Nu naar Aartje! Ben benieuwd naar wat zijn ervan gemaakt heeft!

Angélique zei

Heel mooie kaarten, de kleuren combineren zo mooi. Goed bedacht om van de stans een bloem te maken.

Doris knippenenplakken zei

Wat zijn ze prachtig je kaarten mooie kleuren combi. Fijne dag, groetjes Doris

Kaartenkraam zei

Twee bijzonder fraaie kaarten, vooral de tweede kaart vind ik erg mooi. De kleuren zijn prachtig bij elkaar!

groetjes van Ank

Ellen zei

Wat een prachtige kaart met gele bloemen Nelleke! Bedankt voor het meedoen met DCL. Groetjes Ellen.

anja curvers zei

Prachtige kaart met die mooie bloemen. Fijn dat je meedoet bij DCL.

Nicole Parmentier zei

Twee prachtige kaartjes Nelleke. Je kunt zien dat ze met veel zorg en aandacht gemaakt zijn! Dankjewel voor je fleurige bijdrage aan de DCL challenge!