Mijn lijst met blogs

vrijdag 12 mei 2023

Herinneringen

Zondag is het Moederdag. Dat zien we wel aan alle reclames en uitdagingen waar een Moederdag kaart gevraagd wordt.
Ondanks dat ik zelf moeder ben, mijn dochter en schoondochters dat ook zijn,  ben ik juist nu in gedachten bij mijn eigen moeder die er niet meer is.
In deze stemming heb ik deze 2 condoleance kaarten gemaakt. En het was goed om hier op deze manier mee bezig te zijn. 
Dinsdag ben ik even bij het graf geweest en heb daar een fleurig bloemetje neergezet. 
En de tekst van de eerste kaart is dan helemaal op mij van toepassing. En zo kan het dus ook en dat gaf toch weer een goed gevoel.
Voor deze kaart heb ik een embossing mal gebruikt, en ik vind deze embossing geweldig. Daarop een strook geembosd hartjes papier. 3 bloemen en een tekst en wat glitters.
Challenge:
Deze embossingmal vond ik wat moeilijker om te gebruiken. Ik wilde eerst het vierkant als een ruitje neerzetten, maar het vierkantje is niet vierkant, dus weer een nieuwe gemaakt. Het embos gedeelte op wit papier geplakt en toen op kraft basis papier. Het lenteklokje weer eens gebruikt en accenten van kraft.
Tot slot nog wat glittertjes.
Straks ga ik met GerJanne naar Angela om te kletselen. En net als GerJanne gaan we eind van de middag naar een dank je wel avond van de kerk.
Een volle en leuke dag.
Iedereen ene fijne dag gewenst.
Groet, Nelleke 

 

12 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Prachtige witte kaarten Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Anoniem zei

2 mooie condoleance kaartjes laat je zien…zeer stijlvol hoor!
Ik dacht idd ook aan mijn moeder en hoe intens we die dag altijd vierden met kadootjes die we samen met mn vader gingen kopen…mooi stukje sentiment!
De kids appten net dat ze allemaal zondag op de koffie komen…heerlijk!
Fijn weekend Nelleke met elkaar!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

VoormeKaartje zei

Heel erg mooi gemaakt, erg stijlvol! Een fijn weekend.

Renate zei

Het zijn 2 prachtige en stijlvolle kaarten geworden.

-xies- Renate.

Angélique zei

Dat zijn 2 heel mooie kaarten waar men zeker troost in kan vinden.
Ook jou wens ik heel veel plezier vandaag met al die gezellige bezigheden.

Daphne zei

2 Prachtige kaartjes.
De teksten zijn van beide kaartjes mooi en het vele wit geeft altijd een chique tintje.

GerJanne zei

Je vertelde het al van deze kaartjes. Ik kan het me wel indenken. Wat kan het dan helpen, he, de hobby! Ze zijn alle twee heel mooi, door al dat wit denk ik. Hihihi.... heb ik je vanavond niet eens gesproken!

Nicolette zei

Ze zijn alle 2 erg mooi.
Groetjes Nicolette

Sarah zei

Heel mooi! Vooral de eerste met de mooie tekst. Knutselen kan me ook veel kracht geven bij gemis. ( Mijn mama is er gelukkig nog, maar mijn papa mis ik zeker. )

Aartje zei

Mooi om de gedachten aan je moeder om te zetten in een mooie kaart. En met het bewaren van die mooie herinneringen verdwijnt iemand niet.
Heel veel plezier met jullie kletseldate.
groetjes Aartje

Donna Scholz zei

Nelleke, your card is BEAUTIFUL!!! I love the embossed background you chose for your card. Although I can't read your sentiment, I'm sure as a condolence card it will mean a lot to whomever you send it to. Thank you for sharing your card and the memory of your Mother with us at Try Stampin' on Tuesday. I wish I lived closer to where my Mother is laid to rest so that I could visit her, too. You are most fortunate to have her so close. -Donna

kramer_buffy zei

Love the white on white!

Thanks so much for playing with us at TSOT!

-- Dalis
http://stamprgrl.wordpress.com