Mijn lijst met blogs

vrijdag 5 mei 2023

Muziek en geen designpapier




De titel als aanhef zegt het al: dit is de nieuwe uitdaging die vandaag bij de Egel begint. De komende weken willen we geen dessingpapier zien, je gebruikt dus effen papier. En daarop iets van muziek.
Mijn kaart is eigenlijk toevallig ontstaan. Ik had mijn doos met de gestanste stansjes die ik ooit stanste en vervolgens niet gebruikte, op de kop gezet. Daarin vond ik de muzieknoot, bijtjes kant en klaar en de bloemen ook. Op wit papier stempelde ik muzieknoten van scrapberries. Het is dus geen designpapier. Dit matte ik op groen en kraft papier. Jullie zien het vast wel: de bijtjes hebben belangstelling voor de muzieknoot en vergeten de bloemen helemaal. Nog wat kleine muzieknootjes en een tekst met de lettertang gemaakt.

Afgelopen zaterdag was Lieke er, ze wilde van ecoline wat maken voor hun trainer van de basketbal en wilde daar oranje bij gebruiken. het eerste achtergrond vond ze niet goed genoeg, ik kon hier vast wel wat mee. 😊Ze heeft hier oranje ecoline, goud en wit gebruikt. Ik gebruikte weer de label stans, en stanste de achtergrond uit zwart.
Daarop kwam een stempel van Joy meende ik. Weer viel deze wat tegen, hij drukte niet helemaal goed af, dus koste best wel moeite. Daarna nogmaals op oranje papier gestempeld en de vogels uitgeknipt en op het andere stempelwerk geplakt. Ook hierop kwam een tekst en met kleine zilveren muzieknootjes. Nog oranje tule die vastgehouden wordt met een zwart koord.
Het was weer leuk om uitdaging te maken en ik hoop dat jullie weer met velen mee gaat doen.
Groet, Nelleke 



 

11 opmerkingen:

Danielle zei

Je kaart is super leuk geworden! Leuk hoe die ontstaan is uit dingen die je al had liggen, heel goed gecombineerd allemaal!! En ook je label is mooi (of eigenlijk jullie label, co-productie haha)

Daphne zei

Zo zeg, zelfs 2x en kaart, of nou ja, en kaart en een label.....
Wat een leuke challenge en wat een mooie voorbeelden maakte jij.
De muzieknoten stempel is natuurlijk perfect voor deze challenge, leuk om die te combineren met een bloem en de bijtjes. Geen gebruikelijke combi, maar wel héél leuk.
En je label vind ik super! Wat een mooie kleur is dat oranje, het knalt op mijn scherm.
Ik ga mij eens buigen over deze challenge, want ik wil graag weer meedoen.

karin zei

Idee om die achtergrond te stempelen. Leuke combinatie met de bijtjes en de muziek sleutel.
Fijn weekend,
Karin

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee mooie creaties Nelleke en top om de achtergrond te stempelen. Ik vind de kaart zonnig en vrolijk met die leuke bijtjes en mooie bloemen. Mooie inspiratie.
Lieve groetjes Miranda

Anita van Deur zei

Prachtig muziek kaart met de muziek achtergrond en bijtjes. De ecoline kaart is ook al zo mooi.

alma.heijenk@gmail.com zei

je kaart ziet er heel mooi uit evenals de tag.
gr Alma

Angélique zei

Een mooi label in sprankelend oranje, de kaart vind ik superleuk, de bijtjes dansen vrolijk door de lucht.

Sarah zei

De kaart is super mooi met de bijtjes. Zo tof x

Angela zei

Eindelijk..... het lukt weer. Ik heb een hele tijd niet kunnen reageren op je blog Nelleke. En dat was al voor de derde keer in pak weg een half jaar tijd. En waar het aan ligt????

Gelukkig lukt het nu wel weer.
Wat een schitterende DT bijdrage heb je gemaakt Nelleke! Alles klopt; de kleuren - de stempel met gestanste muzieknoten. Vind het een juweel van een kaart!

Goed weekend.
xxAngela

Trijntje zei

Wat een prachtige kaart is dit Nelleke. Leuk zo met de bijtjes. Groeten Trijntje

Ellen zei

Heel gek, hier had ik toch al gereageerd 🤷‍♀️
Twee prachtige creaties laat je zien, lief met de bijtjes en een stoere tag…top!
Groetjes Ellen