Mijn lijst met blogs

donderdag 11 mei 2023

Hout op de kaart



Vandaag nog 2 kaarten die ik maakte met papier uit Hobbyhandig. Beiden met de slimline stans gemaakt, bij de 2e heb ik het rechterstuk van de stans niet gebruikt. 
Van Lieke kreeg ik deze houten figuren, die zaten in een stolp. De stolp heeft ze gehouden de houten figuren er uit gesloopt. Of ik daar wat mee kon. Natuurlijk wel, en zie hier het resultaat. Ik heb er ook een klein tafereeltje van gemaakt. Ik wilde wat sneeuw op het dak van het huis en de kerstbomen, maar vond het niet zo mooi. Het eraf geveegd en nu zie je een iets witte gloed nog zitten. Helemaal goed toch?
Met een sneeuwster en tekst de kaart afgemaakt.
Challenges:
Deze kaart is gemaakt met spulletjes uit de uit gestanste stansjes bak. Het hert vind ik mooi, maar lastig om te gebruiken, het is zo open. Daar heb ik wit papier achter geplakt en het met restjes papier het hertje een "gezichtje" gegeven. Beide kaarten hebben een standaard gekregen zodat de kaart kan staan. 
Verder nog een vraag. Ik merk dat tags en dit soort kaarten gauw wat krom gaan staan als je ze neerzet. Nu laat ik dat soort kaarten vaak plat drogen en plak ik aan de achterkant ook nog papier. Dat helpt wel wat. Hebben jullie nog tips om dit te voorkomen? Ik hoor het graag.
Tot morgen, dan laat ik weer wat zien.
Challenges:
Crafty Animals: alles mag, wel ene dier
Groet, Nelleke 

 

17 opmerkingen:

Anita van Deur zei

2 hele leuke kaarten leuk dat je de spulletjes van Lieke kon gebruiken. Het hert is wel heel mooi op je 2de kaart. Ik maak niet zo veel tags kan je helaas geen advies geven tegen het krom gaan.

Kaartenkraam zei

Twee leuke kaarten! Ik heb ook nog zo'n stolp staan om er hetzelfde mee te doen!

groetjes van Ank

Diny zei

Twee hele leuke kaartjes Nelleke....met een beetje knip en plakwerk heb je twee prachtige kaartjes gemaakt!
Groetjes Diny

Anoniem zei

Twee mooie creaties weer Nelleke…leuk gedaan met de houten figuurtjes!
Het hert is ook prachtig, is dat van Tim Holtz? Mooi opgelost zo met het wit erachter!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

!neke zei

Beide erg leuk !!!!!
Groeten Ineke
DT52WTC

bolletjelucky.blogspot.com zei

Twee mooie kerstkaarten Nelleke en dat rendierhoofd zo opgevuld vind ik ook mooier. Dat kromtrekken heb ik ook, zelfs bij dubbele kaarten. Vaak leg ik ze een tijdje onder iets zwaars als ze helemaal droog zijn en dat helpt wel.
Gezellig je weer te zien bij 52WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Trijntje zei

Hele leuke kaarten heb je met dit mooie designpapier gemaakt. Leuke vakjes kaarten kun je alle kanten mee op. Ik heb toevallig bijna een kaart af met de rechthoekige mal. Ook alle vakjes met hetzelfde papier.Dat is ook erg leuk. Je hebt d3 kaarten alle twee erg leuk opgemaakt. Groeten Trijntje

Annemarie en Merit zei

Twee mooie kerstkaarten met inderdaad prachtig papier.
Gezellig dat je vandaag weer een kerstkaart laat zien bij 52WTC.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

alma.heijenk@gmail.com zei

mooie kaarten,
zelf heb ik dat eigenlijk nooit dat karten krom trekken...ligt misschien aan de lijm? ik gebruik multi liqiud gleu.
gr alma

Jantine zei

Mooie kaarten, Nelleke! Leuk dat je de houten figuurtjes van Lieke zo goed kon gebruiken. De kaart met het hert is ook leuk geworden.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Henriët zei

Mooie kaarten met heel leuk dp. De eerste met de houten figuurtjes ziet er heel gezellig uit. Het hert van de tweede kaart heb ik ook en vind hem ook lastig in gebruik. Wel een goede tip om er effen papier achter te doen.
Groetjes van Henriët

Sarah zei

Leuk dat Lieke het sloopte, levert jou een nieuwe kaart op. De bloem op het tweede trok direct mijn aandacht. Mooi. Ik denk dat het misschien aan de lijm ligt, dat je kaarten krom trekken. Ik heb daar geen last van. Maar als ik met lijm werk die lang moet drogen leg ik er altijd oude zware boeken op. Fijne avond x

joke zei

De witte gloed op het dak is helemaal goed! twee mooie kaartjes.
Groetjes Joke

GerJanne zei

Heel leuk! Ik kreeg van Jeroen eens zo'n stolpje. Heb ik nog ergens, dus wie weet breng je me op een idee! Die vakjeskaarten zijn toch erg leuk!
Dat kromtrekken herken ik niet, maar ik bewaar nooit iets heel lang, is meestal zo op de bus..

Angélique zei

Heel mooie kaarten met mooi papier. Leuk dat je die houten figuurtjes een mooie bestemming hebt weten te geven.
Ik heb ook dat kaarten soms krom trekken, ook dubbelen. Ik buig ze dan altijd maar weer een beetje terug, maar helemaal plat wordt het dan niet meer.

Daphne zei

Leuk!
Volgens mij kocht ik ook zo'n soort stans pas geleden, nog niet gebruikt, ssstttttt.
Mooi dat het dp hetzelfde is, dat geeft een soort rust.
Ik leg mijn kaarten vaak onder iets zwaars, dan drogen ze mooi op en trekken niet meer krom.

Fiona zei

Lovely cards and a great use of the dies. Please remember to add our graphic to be in with a chance of being chosen as one of our favourites. Thanks for playing along with us at Christmas Craft Creations