Mijn lijst met blogs

maandag 27 november 2023

2 kaartjes met een sketch van FMS 613





Wat was het vandaag een heerlijke knutseldag. ik heb mij heerlijk vermaakt in mijn kamertje en zat in een positieve kaarten maak flow.
Zoals deze kaartjes. De kwaliteit van de foto is niet goed, maar met geen mogelijkheid kreeg ik betere foto's. Dit geeft het beste de kleur van de kaarten weer. Ik heb ze onder de lamp gelegd en met kunst en vliegwerk deze foto gemaakt, zonder schaduwen te krijgen. Een ochtend later deze foto’s gemaakt, wat een verschil.
Ik was met een blok van de Action bezig en het oranje papier trok zo naar het hertje wat van een oude ansichtkaart komt. De sketch van FMS vond ik zo leuk om te gebruiken en bij het designpapier vond ik bijpassend groen van het hertje. Van een oud tabblad, nooit wegdoen, altijd te gebruiken. Het hertje gemat op oranje bruin papier en dit kwam op de kaart. Een tekst en wat glitters, waarvan er eentje al af is zie ik nu.


Gisteren toen ik het cadeautje voor GerJanne inpakte in dit papier, dacht ik, dat kan ik ook als designpapier gebruiken, dus een stukje klaargelegd om te proberen. Dit gemat op groen papier. Het oranje is oranje /roze, wat precies bij de kleur in het papier paste. De tekst is algemeen, dit kaartje gaat morgen op de post naar een aangetrouwde tante van Wim, die 15 jaar jonger is dan haar vrouw. 
Wim heeft nog een tante die 8 jaar ouder is dan Wim, en zij is nog weer zoveel jonger, dat ze nog 4 jaar jonger is als ik ben. Bijzonder eigenlijk he. Mijn schoonmoeder was haar schoonzuster.
Zij kreeg te horen dat ze ernstig ziek is, en niet meer beter wordt.
Tot een volgende kaart, er liggen er nog genoeg klaar.
En dan hopelijk betere foto's.
Groet, Nelleke 





 

9 opmerkingen:

Femminde zei

Wat leuk om inpakpapier zo te gebruiken. Ziet er leuk uit.
Fijn om zo iemand die zo ziek is te verrassen.
En ja foto's maken met dit weer valt inderdaad tegen. Het is niet anders. Het wordt vanzelf weer mooi weer.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Anoniem zei

Hoi Nelleke, je kaartjes zijn goed gelukt vind ik en leuk dat je het pakpapier hebt gebruikt…waarom ook niet!
De tante van Wim zal vast blij zijn met de kaart en weet dat je aan haar denkt!
Ik heb ook een tante die maar 3 jaar ouder is dan ik 🤷‍♀️
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Kim S zei

That wrapping paper because beautiful paper for this card! I love the cheerful look of both of them. Thank you for playing along with us at Freshly Made Sketches.

GerJanne zei

Heel leuke kaartjes, Het was inderdaad binnenzitweer. Ik heb opgeruimd na mijn verjaardag en de was en nog een kaartje gemaakt voor Matthijs.En natuurlik gebakken om te trakteren. Komt morgen op mijn blog.
Grappig dat inpakpier. Kan prima!
En dat heb je in grote families. Peter heeft een aangetrouwde neef die ruim een jaar ouder is dan hij..

Angélique zei

Heel mooie kaarten, de kleuren passen perfect bij elkaar, leuke sketch.

Cards by Cindy zei

Ik vind het ook maar lastig om foto's te maken zo in de winter. Leuke kaartjes wel!

Diny zei

Wat heb je mooie kaartjes gemaakt Nelleke....het was inderdaad knutselweer maandag!
Groetjes en sterkte hoor,
Diny

alma.heijenk@gmail.com zei

mooie kaartjes met deze sketch.
gr Alma

Hermien zei

Mooie serie kaartjes Nelleke.

groetjes Hermien