Mijn lijst met blogs

donderdag 2 november 2023

Sketch Rosina en diepte kaart


Vorige maand kocht ik een kerstblok bij de Action. In mooie donkerrode en roze tinten.
Uit dit blok komen deze 2 kaartjes.
Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat Rosina is overleden. Ze maakte altijd prachtige kaartjes. Bij 52 weeks to Christmas, waar ze DT lid was, vonden ze het een mooie gedachte om voor deze uitdaging haar kaart als uitdaging te gebruiken. Om haar zo te gedenken.
Natuurlijk wilde ik hier aan meedoen en heb de sketch gebruikt die Ingrid gemaakt heeft van haar kaart. De kaart spreekt eigenlijk wel voor zich. In het blok zaten ook allerlei plaatjes van dieren die op een tag zaten met een tekst die ik niet ga gebruiken. daarom dit lieve konijntje uitgeknipt en op een tag van kraft geplakt. Een mooi blok, waarbij je wel goed moet opletten dat de kaart niet te donker wordt. De foto geeft het iets helderder weer dan het in werkelijkheid is.
Challenges:

In het blok zaten ook grote vellen met een print van een grote kerstboom. Voor deze diepte kaart heb ik daar een deel van gebruikt. Het geruite deel op goudkleurig papier geplakt en echt een minimaal randje laten uit piepen. Dit alles kwam weer op een ander vel designpapier uit het blok. De tekst kwam ook uit het blok. Nog wat gouden sterretjes om het af te maken. 
Maak er ondanks wind en regen, al valt hier in het oosten de regen mee,  een mooie dag van.
Groet, Nelleke 
 

21 opmerkingen:

Marja Sch zei

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt. Zo lief dat jullie Rosina op deze manier herdenken. De blokkaart is ook heel leuk. Groetjes Marja

marja kenter zei

Ohhhhhh Nelleke bedankt voor de tip over de diepte kaart. Ik heb het blok ook en vind altijd dit soort bladen erin heel moeilijk om ergens voor te gebruiken.
En dan jouw kaart, wat heb je het verschillende dp mooi gebruikt. Ik heb al diverse keren gekeken naar de sketch naar kan hem nog steeds niet "vertalen" naar een kaart. Ga het vanmiddag toch maar eens proberen. Dank voor de inspiratie.
Fijne dag en liefs.

Jantine zei

Wat een prachtige kaarten maakte je weer, Nelleke! Een heel mooi blok van Action, volgens mij. Slim om met die grote afbeelding een dieptekaart te maken.
Je kaart naar de kaart van Rosina is ook erg mooi geworden. Leuk dat konijntje op de label.
Gezellig dat je meedoet met onze uitdaging bij 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Sarah zei

Het is mooi geworden. Fijne dag x

Annie H zei

Prachtige kaarten heb je met dat mooie papier gemaakt, goed idee om daar een blokkaart mee te maken.
Groetjes, Annie

Annemarie en Merit zei

Wat een schitterende kerstkaartjes heb je gemaakt! Je kaartje wat je hebt gemaakt volgens de sketch van Rosina is ook heel lief, leuk gedaan zo met het label en het konijntje erop! Gezellig dat je meedoet met de uitdaging bij 52 weeks to christmas!

Lieve groetjes, Merit en Annemarie
DT52WTC

Trijntje zei

Wa5 een prachtigeclif5 van de kaart van Rosina. De Lay out kaart is ook heel mooi . Groeten Trijntje

Marfien zei

twee mooie kaarten in niet traditionele kleuren, leuk idee om het konijn te gebruiken ipv een plaatje

!neke zei

Mooie uitwerking van de schets !!!!!
Je dieptekaart is ook heel gaaf !
groeten Ineke
DT52WTC

Nicolette zei

Ze zijn alle 2 erg mooi geworden.
Groetjes Nicolette

Diny zei

Mooie kaart heb je n.a.v. Rosina's voorbeeldkaart gemaakt Nelleke....inderdaad een mooi eerbetoon aan haar! Ook je tweede kaartje is prachtig!
Groetjes Diny

Josje zei

Super mooie kaarten en die diepte kaart heb je super mooi gemaakt

Marijke zei

Twee mooie kaartjes heb je gemaakt! De kaart met de sketch ter ere aan Rosina is mooi gemaakt! Leuk met dat konijntje! De dieptekaart heb je ook mooi gemaakt! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Crea Astrid zei

Twee prachtige kerstkaarten heb je gemaakt. Het Design Block is inderdaad erg mooi. Ik heb het ook gekocht. Toevallig heb ik net als je laatste kaart ook die mal ervoor gebruikt en ook precies dat vel, wat je hebt gebruikt, alleen ik heb net een ander gedeelte ervan gepakt. Die ga je binnenkort ook op mijn blog zien. Ik moet eerst nog even nog wat andere creaties en kaarten plaatsen.

Groetjes, Astrid.

Elle-Jeanne zei

Twee prachtige kerstkaarten Nelleke.
Mooi design papier heb je gebruikt.
Groetjes Elle-Jeanne

Elle-Jeanne zei

Twee prachtige kerstkaarten Nelleke.
Mooi design papier heb je gebruikt.
Groetjes Elle-Jeanne

Henriët zei

Wat een mooie lift maakte je van de kaart van Rosina. Wat een leuk konijntje is dat.
Ook je tweede kaart vind ik mooi ook al heb ik zelf niet zo veel met dieptekaarten.
Groetjes van Henriët

bolletjelucky.blogspot.com zei

Prachtige kerstkaarten Nelleke. Ik ben weg van de eerste. Superleuk in die mooie kleuren en lieve plaatje.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Anita van Deur zei

Oh, die zijn leuk geworden! het is zo`n leuk blok met met vele lieve plaatjes. Dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Kaartenkraam zei

Mooie liftkaart heb je gemaakt, schattig met dat konijntje.
De dieptekaart is prachtig van kleur en de afbeelding leent zich er goed voor.

groetjes van Ank

Nancy zei

Hey Nelleke,
Oh, Heb dat blok ook op mijn tafel liggen. Moet er nog kaarten mee maken voor een bestelling voor een nicht die altijd roze kaarten wil, dus nu ook voor Kerst.
Mooi zijn jouw kaarten geworden... Het moet niet altijd rood en groen zijn hé!
Liefs,
Nancy