Mijn lijst met blogs

zondag 5 november 2023

Kerstbingo


Vandaag gaan we Bingo spelen bij . Onderaan dit bericht lees je waar de kaart aan moet voldoen. Ik koos voor het rijtje: Sneeuwvlokken, Sterren en kerstsnoep.
Op het designpapier zie je al heel wat sneeuwvlokken, sterren op de kaart en het jurkje van het snoepmeisje. Links en rechts zie je nog verschillende soorten snoep, de hartjes hebben nog een glazuur laagje gekregen.
De basis lag al laar. Het designpapier is van een blokje van de rommelmarkt, van een paar weken geleden. Ik was vergeten klein geld mee te nemen, had nog 5 stuivers in de portomonee. Ik dacht als ze 25 cent vraagt doe ik het. En ja hoor, zo gaf ik de laatste stuivers uit voor de blokje. Het is al een oud blokje van het Kruidvat, er zitten leuke allemaal verschillende velletjes in. Er ontbrak er 1. Dus echt wel waar voor mijn geld. 😃
Challenges:
Het feestje was weer heel gezellig en over het cadeau hebben we een mooi verhaal.
De schuren van de boerderij, waar we opgegroeid zijn,  zijn de laatste maanden afgebroken. Mijn broer die 11 was toen er een nieuwe koeienstal gezet werd, was al iedere keer langs gekomen of de 2 batsen (schoppen)  die onder de cementen vloer gekomen waren nog gevonden waren. Blijkbaar had dat destijds nogal indruk gemaakt. Helaas was dat niet het geval. Echter 1 stukje van de schuur was blijven staan, omdat daar elektra, gas en water ontkoppeld moest worden. 
Toen dit klaar was, werd het laatste stukje melkkamer afgebroken. Wat schets onze verbazing: die 2 batsen kwamen na 57 jaar tevoorschijn onder de vloer van de melkkamer!
Van die 2 batsen is een foto gemaakt en die kregen hen in een foto lijstje. 
De batsen zijn verwerkt in een bloemstuk, wat ze van ons als broers en zussen kregen.
Echt wat was het leuk om hun gezichten te zien.
Hier nog even een overzicht van de kerstbingo , waar de kaart aan moet voldoen.
Groet en een fijne dag.
Nelleke 




 


11 opmerkingen:

Irene zei

Wat een leuk batsenverhaal Nelleke maar het aller allerleukst is je kaart met dat schattige gingerbreadpopje!
Fijne zondag XxIrene

Angela zei

Geweldig dat verhaal van die batsen :). Wat super om die batsen in het cadeau terug te laten komen.
De bingokerstkaart is een juweeltje Nelleke. Heel leuk model en leuk gedaan met al dat rood!

Scraptastisch zei

Wat een mooie en gezellige kaart met je 25ct. papier en je gingerbread poppetje, die blijven altijd leuk hè nelleke! Veel plezier van de bingo challenge! Wat een mooi verhaal over de batsen en die kregen een prachtig happy end!!! Fijne zondag verder,
xx Gerie

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een verhaal zeg, en dat de batsen dan toch nog tevoorschijn komen!
leuke bingo.
fijne dag, Alma

Daphne zei

Wat een leuk verhaal over je broer, ik kan het mij helemaal voorstellen hoe zijn gezicht eeuit zag toen hij het bloemstuk kreeg.
Leuke kaart, het model is leuk en je Bingo rijtje goed zichtbaar.

Nicolette zei

Leuke kaart. Ik heb ga mijn kerstsnoep ook weer eens te voorschijn halen, erg leuk!
Groetjes Nicolette

Diny zei

Wat een PRACHTIGE kaart heb je gemaakt Nelleke....heel erg leuk gedaan!
Groetjes Diny

Monique zei

Wat een gezellig kaartje heb je gemaakt met de bingo.
En wat een leuk verhaal over de batsen. Net een tijdcapsule.
GerJanne zit hier nu tegenover mij de challenges in te voeren en ik kan eindelijk even bloggen. Even niet knutselen maar stil zijn en relaxen. Dat na een weekendje een huisje vol vrouwen...hahaha. Wel weer heeeeeel gezellig!
Liefs Monique

Ilonka zei

Wat een prachtige kaart.
Groetjes Ilonka

Femminde zei

Wat een leuke kaart!! Blijft een tof model!!
En wat een verhaal van die batsen. Snap wel dat hij dat altijd onthouden heeft. Maar wel gaaf om ze nu kado te kunnen geven.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Nancy zei

Hey Nelleke,
Oh, wat een leukerd!
Ik ging nog even bij de kerstkaart van donderdag reageren...
Liefs,
Nancy