Mijn lijst met blogs

dinsdag 14 november 2023

Een kaart voor Ben, wat een verhaal weer

Afgelopen donderdag hadden GerJanne, Angela en ik een kletseldate. GerJanne vroeg om een bepaalde stans voor een kaart en die nam ik mee, evenals een stans die wij op de beurs hadden gekocht om een pop-upkaart te maken. Nadat ik van de eerste kaart de basis klaar had, ben ik verder gegaan om een pop-up kaart te maken. Ik hoorde dat Ben zaterdag jarig was en vond het leuk om hem een kaart te sturen, om het kroonjaar en dat hij afgelopen jaar zo ziek was geweest. De basis was al snel klaar. GerJanne had een heel mooi blok welke ik gebruikt heb, het was maar goed dat ik die niet gezien heb bij de Action, dan was ik voor de bijl gegaan.😉 Het pop-up gedeelte was even puzzelen, je had grote en kleine stukjes, ik gebruikte de kleine stukjes omdat Angela het idee gaf om de letters van Ben te gebruiken. De eerste foto is de bovenkant.
Thuis heb ik deze afgemaakt. Donderdagavond en vrijdag wat spulletjes gestanst. Deze vrijdagavond afgemaakt. Eerder lukte niet, want vrijdag eerst goed in huis bezig geweest omdat we zaterdagmorgen al op tijd weggingen. Omdat we zaterdag toch in Apeldoorn kwamen kon ik de kaart wel bij hun in de brievenbus doen. Dacht ik. Alles klaargelegd, en ja hoor zaterdag waren we bijna bij Thomas: kaart vergeten. Nou dan maar op de post en een paar dagen later......
Het liep anders.
Omdat ons plan zaterdag wat veranderde, we gingen met Thomas naar de jarige Lieke, kwamen we langs huis en haalde ik gauw de kaart op nadat ik er snel een paar foto's van maakte. Echter haastige spoed....
Oeps, ik had de prikkaarten voor Thomas thuis laten liggen, vergeten..... 
O,  en ook de kaart voor Lieke lag nog thuis.....
Dus toen we Thomas weer naar Apeldoorn brachten, weer langs huis om de prikkaarten en kaart voor Lieke op te halen, ik had bedacht dat ik ook even moest kijken welk nummer Irene en Ben  wonen.
Goed, Thomas teruggebracht, via het huis van Ben en Irene weer terug naar Lieke waar we gingen eten.
Sta ik bij het appartementencomplex, volgende probleem: op welk nummer wonen ze nu precies en geen naambordje te zien....Vergeten te kijken....
GerJanne gebeld, die nam niet op. Angela geprobeerd te bellen, gelukkig zij was thuis en wist het nummer. Met een zucht van verlichting gooide ik de kaart in de brievenbus.
Zal ik Irene nog appen dat er wat in de bus zit voor Ben? Dit zo gelaten. Het bleef stil van haar kant, tot vanmiddag toen ik een leuk bedank berichtje van haar kreeg. Ze had zaterdagmiddag bij de brievenbus geweest en daarna niet meer, omdat er geen post bezorgd werd, tot vandaag.....
Nou ja, uiteindelijk is het toch nog goed gekomen.
Dit is de binnenkant van de kaart als je die openklapt. Het pop-up gedeelte is een stukje papier welke je als een soort blokje vouwt en aan de 2 zijden van de kaart plakt. Rechts zit een flapje, we wisten niet zo goed hoe dat moest, maar die moet je omhoog vouwen dan blijft de kaart staan. Angela het werkt dus echt zo! De binnen kant wat versierd met slingers, leeftijd en een toast op en zijn 80e jarige verjaardag.
Mijn eerste pop-up kaart is, ook al is die nog niet perfect, een feit!
Gewoon doen dus.
Fijne dag allen en tot donderdag met de wekelijkse kerstkaart.
Nelleke 
 

9 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Het is 4.12 in de ochtend als ik je bericht over de kaart van Ben lees haha je maakte mijn dag. Het is wel een hele leuke snijmal mooi dp en een verrassend leuke binnenkant!!

Angélique zei

Een heel gave kaart, persoonlijker kan het haast niet met de naam en leeftijd in de kaart verwerkt.
Had nu toch maar Irene wel geappt... nou ja hij is iig ontvangen, dat kun je via de post niet altijd zeggen.

Elle-Jeanne zei

Leuke verjaardagskaart voor Ben.
Leuk stans.
Een verrassende binnenkant Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Irene zei

Jeetje Nelleke wat een verhaal 🤣🤣🤣🤣. We vonden je kaart al zo'n super gave verrassing maar nu ik zie hoeveel moeite (en gezamenlijk overleg 😉) het heeft gekost om hem te maken en vooral hier in de bus te krijgen zijn we er nog blijer mee! Het papier en de woordstansen zijn schitterend maar de klapper is toch echt zijn pop up naam 🥰. Nogmaals héél véél dank!
XxIrene

alma.heijenk@gmail.com zei

tjonge wat een verhaal... en wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken. in jou geval extra km rijden.
Maar de kaart is SUPER
gr Alma

Marjan zei

Nou, echt een kaart met een verhaal, haha. Maar goed gekomen en heel erg leuk dat je deze maakte voor Ben, een heugelijke dag na alle narigheid! Gaaf gedaan, Nelleke!

marja kenter zei

Tjeetje wat een verhaal, ik moestt het even opnieuw lezen. Maar het is een prachtige kaart geworden. Mooie dag nog en liefs

Anoniem zei

Zeker een hele story haha…soms zijn we gewoon zo verstrooid bezig, heel herkenbaar hoor en het is helemaal goed gekomen!
Je kaart is heel mooi gemaakt voor Ben!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

GerJanne zei

Hahaha, ik moest snel even kijken toen ik je titel zag!
Het is nog erger dan ik dacht😂🤣😂🤣
Mopperde Wim niet, dat hij maar heen en weer bleef rijden?
Je kaart is wel super zeg! Ik moet ook nodig met deze stans aan de slag. Zo ontzettend leuk!
En ja, dat blok is al zo oud, maar erg mooi. Je hebt mijn blokken gezien....ik kan de verleiding vaak niet weerstaan hoor...