Mijn lijst met blogs

woensdag 22 november 2023

Paddestoelen en Awarenessday


Bij Dutch card lovers worden paddenstoelen op de kaart gevraagd. Omdat vrijdag de sluitingsdag is, kon ik nog meedoen met deze leuke uitdaging.
Ik had al wel herfstkaartjes gemaakt, maar voor deze gelegenheid heb ik de herfstblokjes weer gebruikt. Op de prikkaarten van Thomas staan ook mooie herfstafbeeldingen, die had ik nog niet gebruikt, terwijl ik dat wel van plan was. Uit de enorme stapel kaarten die hij inmiddels geprikt heeft zocht ik deze geprikte kaarten uit en verwerkte die op een kaart. 2 sketches die verlopen zijn, maar prettig om mee te werken. Op de eerste kaart gebruikte ik het geruite papier van MD, nadat ik eerst groen op een kraft basis kaart heb geplakt. Het onderste reepje wit heeft Thomas geprikt. Het plaatje gemat op rood en oranje papier. Vrolijke blaadjes gestanst. En de tekst dubbel.
Deze gaat voor de verkoop voor het goede doel en ligt in mijn verkoophuisje welke inmiddels klaar is.
The Card Concept: kleuren inspiratie

Uit een herfstkit van oma Dee, hij is nog steeds leuk,  komt dit designpapier. Hier gebruikte ik een deel van de kaart welke gemat is op effen papier. Ook hier weer enkele blaadjes onderin. Ook had ik nog knopen uit de kit die op de kaart mochten.
Leuk zo even deze kaartjes tussen door. 

Nu nog even een ander verhaal.
Vandaag is het wereldwijd 22q11 awareness Day. Dit om meer bekendheid aan dit syndroom te krijgen.
Vandaag 12 jaar geleden stonden wij aan de start van het eerste congres over 22q11 in Utrecht.
Vanuit de kerngroep hadden we sterk aangedrongen op dit congres want dit viel op 22 - 11- 2011.
De herinnering kwam vanochtend nog voorbij op facebook, en daar ben ik toch wel stiekem trots op, dat wij hieraan meegewerkt hebben.
Nu houden we ons wat meer op de achtergrond en werken we zo aan meer bekendheid. 
Thuis staat mijn verkoophuisje waar de opbrengst naar 2 goede doelen gaat waaronder 22q11. 
Ook heeft Thomas vorige week meegedaan aan een fotoshoot, waarvan je hier de foto ziet. 
Het thema voor deze week is: 22q11 is niet in een hokje te plaatsen. 
Op de facebookpagina zie je meer informatie, foto's en filmpjes. 
En inderdaad zie je dat Thomas niet in een hokje te plaatsen is.😊, hij mag gewoon zichzelf zijn.
Klik op: Facebook, voor meer informatie.
En als je toch op facebook bent, willen jullie dan mijn bericht delen?
Groetjes, en tot morgen voor de kerstkaart van de week.
Nelleke 





 

9 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Wat een prachtige kaarten, zulke mooie warme kleuren en zo leuk dat je het prikwerk van Thomas er zo fijn in verwerkt hebt.
Ik had de filmpjes al op je facebook bekeken maar zal je bericht nog even delen!
Terecht dat je trots bent op wat je in gang hebt gezet!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Mooie kaartjes heb je gemaakt Nelleke. Warme kleuren zijn dat toch.
En de prikkunst van Thomas past er goed op.
Ik zag het inderdaad op FB voorbij komen. Mooie foto's zijn het! En daar mag je zeker trots op zijn, dat jullie aan de wieg stonden van de start van de congressen en zo! Hebben jullie toch maar mooi voor elkaar gekregen!

Angélique zei

Prachtige warme kaarten, heel mooi gemaakt. Zo mooi dat je het prikwerk van Thomas er op verwerkt, ik vind dat echt een toevoeging, samenwerking tussen moeder en zoon en waardering voor Thomas.
Zo goed dat jullie het congress en alles er omheen hebben helpen opzetten!
Jullie zoon is mooi op de foto gezet.

Epie zei

Mooie serie kaartjes Nel , goed doelgericht bezig
Met Thomas in de hoofdrol , wat n creatieve zoon
Je vorige kaartje ook heel mooi geworden !!
Fijne dag groeten van Epie

Marjan zei

Mooie, warme herfstkaartjes en wat leuk dat Thomas er ook zijn medewerking aan gaf, staat erg leuk! Fijn dat je meedoet met DCL! En je mag trots zijn op wat jullie bereikt hebben. Ik heb de Facebook pagina bekeken, want ik had nog nooit van dit syndroom gehoord. Leuke foto van Thomas!

Jantine zei

Wat goed dat jullie meegewerkt hebben aan dat symposium, Nelleke. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van 22q11 gehoord, dus je hebt weer meegewerkt aan awareness. Ik zit helaas niet op Facebook, maar mooie foto van Thomas!
Je kaarten zijn ook leuk. Dat papier van het herfstpakketje heb ik ook nog...
Groetjes
Jantine

Ellen zei

Wat een prachtige herfstkaarten Nelleke, de paddenstoelen passen mooi bij het papier. Bedankt voor het meedoen met DCL. Groetjes Ellen

Donna Walls zei

Beautiful cards Nelleke! Thanks for playing along at The Inspiration Station Challenge, we look forward to seeing more of your lovely designs soon!
Donna xx
Beautiful Blossoms Challenge
Paper Funday Challenge
Inspiration Station Challenge

Esther Asbury zei

Two beautiful fall cards! Thanks for playing along at The Card Concept this month!