Mijn lijst met blogs

zaterdag 18 november 2023

Wees moedig

Afgelopen dinsdag gaf Monique en live van Pronty op face book.
Leuk om te volgen, en tijdens de live heb ik even de volgorde voor mijzelf opgeschreven. Op mijn bureau lag de postzegel stans. Die heb ik al een tijdje, maar omdat er nu kaartjes komen met een andere soortgelijke stans, was het mijn idee om ook eens deze te gebruiken. 
Ik had nog ecoline achtergrondjes liggen en gelijk klaargelegd.
Donderdag heb ik ze afgemaakt. De eerste 2 belanden in de prullenbak. Het papier was te dik,  ik kwam er niet door. Met ander minder dik papier lukte wel. Voor deze achtergrond gebruikte ik geel en paarse ecoline. De eerste mask van Prony was te fijn, de 2e mask zie je wel. Daarna 2 verschillende stempels gebruikt met zwarte inkt. Hier ook de randen meegedaan. Gemat op paars papier en daarna op een basiskaart van 12x12. Ik had nog een libelle liggen en deze bewerkt met gele acrylverf. Op de vleugels en staart wat zacht lila wax. De tekst is van Tim Holtz. Voor de zekerheid even vertaald wat Be brave betekent, dat is: Wees moedig.
Met een gelpen wat accenten aangebracht.
Uiteindelijk  blij met het resultaat. Het stimuleert mij om ook eens andere technieken te gebruiken.
Die avond kwam Lieke even langs, en ze nam een groot vel met ecoline achtergrond mee. gemaakt op haar werk. Om mij uit te dagen.... Dat gaat zeker gebeuren, het begint al te borrelen....
Challenges:
Een fijne zaterdag vandaag! 
Groetjes, Nelleke 
 

11 opmerkingen:

Elle-Jeanne zei

Prachtige kaart met de leuke postzegel stans.
Groetjes Elle-Jeanne

Henriët zei

Mooie kaart Nelleke. Prachtige kleurencombinatie en de libelle maakt het helemaal af.
Die postzegelstans vind ik erg mooi. Geeft een leuk effect.
Groetjes van Henriët

alma.heijenk@gmail.com zei

een hele mooie kaart, ik wil deze techniek ook nog proberen, ik heb nog hele oude potjes met ecoline staan dus...
gr Alma

Ela zei

Prachtige kaart! Kost wat moeite maar dan heb je ook wat! Op naar de volgende...Groetjes Ela

GerJanne zei

Heerlijk is dat he, dat kliederen met inkt of ecoline! Je hebt goed gekeken wat Monique deed. Leuk om te zien is dat he? Ik kon eindelijk ook eens kijken...

Daphne zei

Wat mooi is dit zeg.
Wauw.
Zo knap dat ik lees dat jij doorgaat terwijl er al 2 exemplaren in de prullenbak beland zijn.
Maar deze is goed gelukt, het is echt prachtig.

Elizabeth Hart zei

Love the creativity on your card and the gret colors. Thanks so very much for joining us this this time at the Ceative Fingers Challenge

Josje zei

Mooi die achtergrond mooie kaart geworden
Groetjes Josje

Angélique zei

Een heel mooie kaart.de achtergrond heb je mooi gemaakt, de stans is een heel leuke. De libelle paster erg mooi op.

Marfien zei

Tof kaartje, leuk om zelf je achtergrond te maken, past goed bij deze stans en de libelle maakt het af

Judy McKay zei

Lovely card. I like the background you have created. Nice textures and colours. Thank you for joining us at Creative Artiste this month. Hope to see you back here again soon. Judy DT