Mijn lijst met blogs

donderdag 30 november 2023

Kerstprikkaarten

Vandaag weer een serie kerstkaarten die Thomas en ik samen gemaakt hebben. Zo af en toe tik ik voor hem nog wat Ornare sierprikkaarten op de kop, en daar zitten leuke plaatjes bij. Zo ook deze kerstkaarten. Als we bij hem komen ligt er vaak een stapeltje klaar om weer mee te nemen.
Maandag heb ik deze afgemaakt. Alle basiskaarten zijn wit, al zie je dat niet want de plaatjes heb ik gemat op ander papier.
Bij deze is dat kraft. Ik kleedde het kaartje wat aan door een kat te stansen en de sneeuwman een bezem te geven. De ster in de kerstboom is nog blijven zitten, ondanks de omgevallen kerstboom. Kijk eens naar de verschrikte gezichtjes van de kinderen. Kleine tekst, daar was ook geen plek meer voor.
Naderhand de mutsen en neus van de sneeuwpoppen nog gekleurd. En wat glitter op de besjes in de hoeken.
Challenges:
Hier is de afbeelding gemat op fris blauw papier. Ook daar kleurde ik de muts en neus van de sneeuwpop. Voor de sneeuwpop heb ik een slee neergezet, dat wordt het net wat meer iets van mijzelf.
Challenges:
Laten we hopen op een witte kerst, hier sneeuwde het even, een prachtig gezicht. De afbeelding gemat op blauw papier. Voor de kerstbomen die Thomas geprikt heeft lopen wat gestanste hertjes. Van afstand is dit het leukste kaartje, net alsof ze er echt lopen. De kerstbomen kregen een ster, en een kleine tekst.
Challenge:
Dit hertje is denk ik ik op zoek naar een maatje of zoekt een warm plekje in de schuur. Ook hier weer wat sterren en een grotere ster in de boom. 
Het was een serie waar ik met veel plezier aan gewerkt heb. Sierprikken is misschien wat oubollig, toch kun je er best nog wel veel mee doen en nog een leuke kaarten van maken. Er gewoon een eigen draai aangeven.
Zaterdag komt Thomas thuis, sinterklaas vieren, dan laat ik ze aan hem zien.
Kan hij er gelijk wat schrijven en aan de begeleiding geven komende week als we een gezellige bijeenkomst hebben.
Dank je wel voor alle leuke reacties op mijn kaarten. Ik kan sinds kort weer vrij goed reacties geven op mijn ipad in mijn luie stoel, zonder achter de computer te zitten. Ik heb een manier gevonden door in te loggen via chrome. Het is elke keer wel anders hoe ik het doe, begrijpen doe ik het niet. De ene keer via incognito, de andere keer moet ik inloggen met het wachtwoord op mijn ipad, en soms moet ook op mijn blog inloggen. Maar het kan weer en dat is het belangrijkste.
Een fijne dag vandaag.
Ik ga beginnen met de kerstboom voor Thomas in elkaar te zetten, ik mocht een kunstboom voor hem ophalen van de weggeefhoek. Zo kunnen we zien wat hij nog nodig heeft aan ballen en versiering en gaan dat zaterdag kopen.
Groetjes en tot morgen, dan ben ik er weer!
Nelleke 


 

19 opmerkingen:

Lia zei

Wat een mooie serie kaarten! En Ornare: een 'vergeten' techniek en zo leuk om te doen, vooral voor kinderen. Prikken blijft leuk.
Lia xx

Diny zei

Wat leuk gedaan Nelleke....en heel bijzonder om met behulp van Thomas deze kaartjes te maken!
Ja....we gaan weer een gezellige tijd tegemoet he!
Groetjes Diny

marja kenter zei

Wat leuk dat Thomas er zo druk mee kan zijn. Ik had nog nooit van deze techniek gehoord, nou ja, wel van jou natuurlijk. Maar je hebt er hele leuke kaarten mee gemaakt dat zal Thomas mooi vinden.
Veel plezier met die kerstboom "straks".
Liefs en een fijne dag.

alma.heijenk@gmail.com zei

leuke en mooie serie, wat fijn dat Thomas er zo'n plezier aan beleeft.
gr Alma

karin zei

Jullie kaartjes zien er prachtig uit. Daar zullen de begeleiders blij mee zijn en Thomas heel trots dat hij er aan heeft meegewerkt.
Veel plezier dit weekend,
Groetjes,
Karin

Irene zei

Knap van jou én Thomas deze samenwerking die tot heel leuke en veelzijdige kaarten leidt! Hier sneeuwde het vanmorgen weer, het dakterras is helemaal wit! Kan pas 2 januari voor de bandenwissel dus ik duim dat de echte winter echt nog even wegblijft (vooral op de 15e 😉).
XxIrene

Nicolette zei

Een hele leuke serie kaarten Nelleke.
Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Nicolette DT

Caroline Cards zei

Mooie kaarten met heel leuke plaatjes.
Groetjes, Caroline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie serie kerstkaarten Nelleke. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Annemarie en Merit zei

Wat een geweldige samenwerking hebben jullie saampjes..
Hele leuke kaarten zijn het geworden.
Gezellig dat je er vandaag weer bij bent.
Fijne dag lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Jantine zei

Fijn dat Thomas dat prikken zo graag doet en dat jij er telkens mooie kaarten van weet te maken, Nelleke!
Veel plezier zaterdag, wij vieren dan ook Sinterklaas.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anita van Deur zei

Super leuke kaartjes, thomas belleft er veel plezier aan. Fijn Sinterklaasfeest.

Caroline zei

Leuke kaartjes heb je gemaakt
Leuk dat je meedoet met onze challenge, dank je wel.
En ik lees dat jij dus ook problemen had met reacties geven. Hier dus ook. Heel vervelend
Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

Marja Sch zei

Wat een leuke manier om deze kerstkaarten samen te maken.Groetjes Marja

GerJanne zei

Wat zijn ze weer leuk, deze samenwerkingskaarten. Thomas zal vast en zeker blij zijn met de mooie resultaten.
Ik hoorde van Ellen, dat het haar helpt met reacties geven als ik een pop up scherm instel, Dat heb k gedaan en nu kan ze weer reageren. Ben benieuwd of je nu ook weer bij mij onder je eigen naam kunt reageren

Angela zei

Oubollig of niet..... jullie gezamelijke kerstkaarten zijn stuk voor stuk juweeltjes Nelleke!

Hier heeft het ook gesneeuwd.... heeft toch iets sprookjesachtigs als je landelijk woont.
Een witte Kerst zou ik wel leuk vinden 😁.

Ik kan ook heel vaak niet bij jou reageren. Gelukkig nu wel!

joke zei

Wat heb je het ornare prikwerk van Thomas tot mooie kaarten gemaakt. Leuk om dit weer te zien, volgens mij heb ik hier nog een boekje liggen ervan. Misschien heb je daar nog interesse in?
Groetjes Joke

Michelle B. zei

Lovely collection all so unique and beautiful! So glad you joined us at Christmas with the Cuties!

Pia S zei

These are all really nice Christmas cards. I like your little added touches to personalize the designs. Cute! Thanks for sharing with us at Try it on Tuesday!