Mijn lijst met blogs

zondag 18 februari 2024

Blokjes en Orchidee

Orchideeën, eerst moest ik er niet zo veel van weten, vond het een plant voor oude dametjes. 
Mijn mening heb ik helemaal bijgesteld, er zijn nu zoveel aparte soorten te koop dat het een feestje op zich is om naar te kijken. En, wat ik een een groot voordeel vind is dat je lang van die bloemenpracht kunt genieten. Een bos bloemen is met een paar weken weg, orchideeën staan maanden. 
Zet daarbij de prijs van een mooie bos bloemen en een orchidee naast elkaar valt de prijs eigenlijk mee. 
Vorig jaar op de Keukenhof zagen we blauwe orchideeën. Ze gingen grif weg. Maar die prijs vond ik toch wel wat te gortig en heb ze mooi laten staan.
Mijn moeder kreeg een blauwe orchidee, op haar laatste verjaardag, van mijn zus, en ze was er verrukt over. Elke keer vertelde ze dat die bewerkt was met inkt, en al helemaal toen er later gewoon witte bloemen aan kwamen en de blauwe nep waren.
Na haar overlijden, nam mijn zus hem hem weer mee terug, een mooie herinnering.
Deze orchidee stans heb ik nog niet zo lang, ik kocht hem op marktplaats, daar mag ik graag snuffelen. 
Hij kreeg een plekje op een blokjes kaart, 1 van de ruim 70 die ik vorig jaar als basis maakte. 
Gemat op wit, rood en groen papier. Een tekst en wat glitters, meer is niet nodig, alle aandacht gaat naar de bloem.
Challenges:
The Paper Funday Challenges: geen designpapier
Try it on Tuesday (tuesdaytaggers.blogspot.com): hartjes en of bloemen
Addicted to CAS: geometrie
Groetjes en ondanks de regen een fijne dag!
Nelleke 

 

12 opmerkingen:

GerJanne zei

Heel mooi kaartje met die orchidee! En je achtergrond is perfect voor onze challenge bij K&K. Of heb je al 2 x meegedaan?
En je mening bijstellen of ligt het aan je leeftijd?😂🤣

Henriët zei

Wat een mooie kaart maakte je met de orchidee. De vakjes achtergrond is ook mooi met deze kleuren.
Bij mijn ouders stonden ook altijd orchideeën in huis. Mijn vader maakte hun trouwboeket 57 geleden zelf en daar zaten orchideeën in.
Groetjes van Henriët

Scraptastisch zei

Ik vind ze mooi in een tuincentrum maar heb ze zelf liever niet in huis, hihi Ik vind ze te deftig laten we het daar maar op houden 🤣 jouw stans op al die vlakjes vind ik wel heel mooi gedaan Nelleke!
Fijne zondag verder,
xx Gerie

!neke zei

Mooi Nelleke !!!!
Ik vind ze wel mooi maar staan wel erg lang.....
groeten Ineke

Kaartenkraam zei

Mooi die orchidee op de blokjes achtergrond.
De plant vind ik lelijk maar de bloemen zijn wel erg fraai, ik kreeg er eens eentje die ik wel 8 jaar achter elkaar in bloei kreeg!

groetjes van Ank

Marfien zei

Leuk idee om vast een serie achtergrondjes te maken, daar passen veel mooie bloemen bij

Angélique zei

Een prachtige kaart, de orchidee komt heel mooi uit op zijn blokjesachtergrond.
Mijn broer had tijdens de opbaring van mijn vader, notabene op mijn vaders verjaardag, 2 orchideeën neergezet. Na de uitvaart zijn die naar mijn moeder gegaan en bloeien nu bijna 16 maanden aan één stuk, zo bijzonder mooi! Gelukkig heeft mijn vader voor zijn overlijden nog uitgebreid kunnen genieten van orchideeën in de Orchideeën Hoeve, anex vlindertuin, met mijn moeder en mij, een prachtige herinnering.

Donna Walls zei

Beautiful card and lovely Orchid Die set. I've never had luck with growing Orchids, I think they need a special type of green thumb. Thanks for playing along at The Paper Funday Challenge. We hope you'll share again soon. I would also like to invite you to play along at The Beautiful Blossoms Challenge too.
Donna xx
Inspiration Station Challenge
Paper Funday Challenges
Beautiful Blossoms Challenge

Let's Art Journal zei

Wow, what a beautiful card! Love the colour combination, it's gorgeous 😊. Thanks so much for joining in the fun at Try it on Tuesday! Hugs, Jo x

Vicki Dutcher zei

Great use of the squares for your background. Wonderful card. Thanks for joining in at ATCAS

foleysfriend zei

Love the orchid die and how you used it on your card. Beautiful card although I feel like your card isn't truly clean and simple as we usually like to see lots of "open space". Thanks for joining us at Addicted to CAS.

sue n.

Colien zei

Haha, voor oude dametjes... Nou, ik vind ze al jaren mooi, vooral de kleinbloemige en zeker (ook) als je ze (hier in Nederland) in de natuur ziet. Je kaartje is heel tof, mooi met de blokjes-achtergrond!
Bedankt voor je deelname aan onze geometrische challenge bij Knutsels en Kadootjes.
grtz Colien