Mijn lijst met blogs

zondag 4 februari 2024

Restanten kaarten


 
De kaft van een scrapblok van de Action, inspireerde mij tot het maken van deze drie kaarten. Uit de blokjes van de voorkant stanste ik 18 vierkantjes voor 2 kaarten. Uit de resten nog 9 kleine vierkantjes voor een 3e kaart. Deze plakte ik op een witte basiskaart. Daarop kwam de amaryllis en algemene tekst. De kleine rode bloemetjes kreeg ik vorig jaar zomer en konden er prima bij.
Deze 9 andere vierkantjes kwamen op een roze basiskaart. Hier mocht de uienbol op de kaart. 
De uienbol stanste ik in blauw en roze voor wat meer vulling, in het midden een roze dot.
Het werd zoals je ziet een beterschapskaart. 

Tot slot kwamen 9 kleine vierkantjes op een roze oplegkaart en deze weer op een witte basis kaart. Daarop kwam een bloem van MD. Het blok heette Carpe Diem, dus een tekst hoeft er niet op.
Het was wat rustig bij mij. 3 dagen met behangen bezig geweest, en gelukkig is het meeste nu gedaan. (zolder moet nog, maar kan wel wachten) een wandje boven en 2 stukken beneden nog, dat is te overzien. Bijna 200 m behang verwerkt van een meter breed. Blij dat we  zover zijn, de tijd begon wat te dringen, de vloer moet gelegd worden, daarna worden de keuken en kasten gebracht. Een periode met gemengde gevoelens voor mijn dochter en haar vriend. Ze kochten het huis van zijn oma, gistermiddag is ze eigenlijk toch nog vrij onverwachts overleden, nadat ze vrijdag afscheid van haar hebben genomen. 
Maar ook dat is het leven, en hoort er ook bij. 
Wij gaan vandaag genieten van een rustige dag, nog op bezoek bij een neef van Wim, en maandag zien we wel wat de dag weer gaat brengen. Zeker weer even lekker aan de freubel, en ander papier dan behang en  lijm gebruiken!
Tot morgen, dan ben ik er weer met een nieuwe voorbeeldkaart van de Egel.
Groetjes Nelleke 

10 opmerkingen:

Irene zei

Wat een werk en wat zijn ze mooi geworden in deze kleurencombinaties! Volgens mij ben je heel content over de behangklus maar ook goed moe want je reactie op mijn blog leek wel of je een glaasje op had 😉.
XxIrene

Daphne zei

Naaaaa, dit is bijna eng....... ik had afgelopen week 2 van die voorkanten van een dp blok in mijn handen en dacht "die doe ik niet weg, daar kan ik nog wel iets mee en zie nu hier!"
Wat zijn ze ontzettend leuk, deze serie van 3.
Wauw, 200 meter behang, ik ben er stil van. Petje af, wat een werk

Henriët zei

Wat een mooie serie kaarten met deze mooie papiertjes. Leuk gecombineerd zo de vierkantjes en de bloemen.
Altijd een klus dat behangen maar als het klaar is kijk je er vaak tevreden op terug.
Je dochter en haar vriend hebben vast veel dierbare herinneringen aan oma en het huis.
Mooi dat er nu een nieuwe generatie in het huis woont.
Groetjes van Henriët

Trijntje zei

Wat ben je leuk met vierkantjes bezig geweest. Hele mooie achtergronden heb je gemaakt. Zeker jammer om weg te doen. Leuk zo met de bloemen erop. Fijn dat jullie het behangen klaar hebben. Best een werk…. Maar fijn voor je dochter en haar vriend dat jullie konden helpen. Veel sterkte voor je dochter en vriend met het overlijden van oma. Groeten Trijntje

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je dit mooi gemaakt met de voorkanten van de papierblokken Nelleke. Ik vind deze kleuren erg mooi en zo leuk afgewerkt met de mooie bloemen. Petje af voor de behangklus, geen spierpijn toch?
Lieve groetjes Miranda

Angélique zei

Wat een supergoed idee! Zelfs de kaft wordt zo gebruikt met heel mooie kaarten als resultaat.
Fijn dat het behangen bijna klaar is. Ik kan mij het dubbele gevoel heel goed voorstellen, lastig voor ze.

!neke zei

Goed bezig geweest.......een behangwonder !!!
Leuke serie met de kaft van een DP blok !
groeten Ineke

Ellen zei

Prachtige kaartjes Nelleke en ook mooie kleuren bij elkaar…lekker bezig geweest!
Fijne dag, groet Ellen

alma.heijenk@gmail.com zei

erg leuk gedaan, leuke inspiratie van een blokje.
knap hoor al dat behangen, een hele klus.
groetjes alma

karin zei

Mooie kaartjes met die restjes in een prachtige kleurencombinatie.
Gelukkig ben je in zover klaar met de behangklus. Veel plezier met het freubelen.
Groetjes,
Karin