Mijn lijst met blogs

donderdag 29 februari 2024

Traditionele kerstkaart

Dank je wel voor alle leuke reacties op mijn vorige post. 
Blij ben ik dat mijn fout niet heel duidelijk was. Ik had inderdaad iets scheef geplakt. Dat lukt mij nooit zo goed als ik tape gebruik om verhoogt te plakken.
Die fout bedoelde ik niet, de koppies van de konijntjes had ik onderste boven geplakt. 😂😕🙈
Ik keek nog even naar een voorbeeld en zag dat het niet goed was. Alles zat vast, dus veranderen kon echt niet meer. Vandaar ook, dat het neusje wat laag zat. Ik kijk bij de volgende keer wel extra uit. 
Nu dan mijn kerstkaart voor vandaag. Tijdens het kletsel café afgelopen zaterdag begon ik met de vierkantjes van een afbeelding die ik gesneden had, om die verhoogd op te plakken op een stukje effen papier. Dat was toch echt wel leuker dan om het te laten zitten.  De blaadjes komen uit een boekje van de kringloop: bloxxx heette dat destijds. Zie dit bericht.
Avonds heb ik ze afgemaakt. Nou zo doe ik het nooit meer, een heel gepuzzel en geplak. Ik hoop dat die foam blokjes blijven zitten tot het einde van het jaar. Anders moet ik ze weer lijmen. 😉
Met de eerste afbeelding een traditioneel kaartje gemaakt. Designpapier met kleine kerstboompjes gebruikt. Daarover een stuk donkergroen, waar een rand stans met kleine kerstboompjes uitsteken. Het plaatje 2 x gemat, en iets schuin op de kaart geplakt. Heel bewust, nu zie je eigenlijk niet meer dat het plaatje niet helemaal recht is. Rechts onder een mini poinsettia.
Challenges:
Tot een volgende kaart.
Groet, Nelleke 
 

16 opmerkingen:

Anita van Deur zei

Vind je kaart heel leuk geworden, inderdaad een heel puzzelwerkje. Wat ik zelf doe met foamblokjes om er iets van lijm aan te doen, je kunt dan nog wat corrigeren en het blijft zeker vast zitten. dat doe ik trouwens ook met de de tape.

Anita van Deur zei

Vergeet ik het weer. Dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Marijke zei

Een mooi kerstkaartje met al die vierkantjes! Lijkt me ook wel een heel werk! Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Henriët zei

Een heel gepriegel dit kaartje maar wel met een mooi resultaat.
Groetjes van Henriët

Marfien zei

Leuke kaart maar wel veel werk, gelukkig is hij nu af!

Nancy Soetaert zei

veel blokjes om op te plakken, maar wel een mooi resultaat!
Groetjes
Nancy 52WTC

joke zei

Dat bewust schuin opplakken is wel een idee...Mooi dat je dit kaartje gemaakt hebt met het boekje van de kringloop, een heel gepriegel maar wel mooi.
Groetjes Joke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie blokjeskaart voor kerst Nelleke. Een heel werk met een gaaf effect. Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Trijntje zei

Mooie kaart. Met een bloem kun je goed iets weg werken… soms gaat het even niet helemaal goed. Het is een leuke kaart met dit plaatje en de bloem maakt het af. Groeten Trijntje

Jantine zei

Leuk effect met die blokjes, Nelleke, ik kan me dat blokkx niet herinneren, maar het lijkt me een heel gedoe. Ik hoop ook dat de foam het het hele jaar volhoudt voor je...
En die konijntjes waren toch leuk hoor, op zijn koppe koppies of niet.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

GerJanne zei

Met de oren omhoog zijn het haasjes en met de oren naar beneden konijnen... leg je het toch zo uit?🤣
Dit kaartje is ook leuk! Lijkt me toch wel een heel gepriegel!

Femminde zei

Wat leuk gedaan met al die vakjes.. wel een heel werk.
En ja dat niet recht plakken heb ik ook wel eens, maar tegenwoordig gebruik ik ook vaak een geodriehoek die mij helpt de boel er een beetje recht op te krijgen (gebruik ik ook vaak als ik losse letters plak)
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

marja kenter zei

Je moet maar zo denken: "degene die deze kaart krijgt gaat hem heus niet helemaal analyseren". Hoewel, ha, ha, ik kijk eigenlijk wel altijd hoe iets gemaakt is. hmm. Maar ik zie aan deze kaart niks verkeerds hoor. Hij is leuk en een echte kerstkaart.
Ik ben blij dat je heb geschreven hoe het nu zat met dat konijnen kaartje. Ik had wel naar die koppies zitten kijken maar heb niet gezien dat ze verkeerd om zaten.
Fijn weekend en liefs

!neke zei

Hele gave kaart !!!!!
groeten Ineke
DT52WTC

Angélique zei

Een heel leuke kaart met die puzzel, uh, plaatje in vierkantjes, heel mooi uitgevoerd. Mooi met die poinsettia erbij.

Angela zei

Vind het heel moedig van je dat je aan een 2e hokjeskaart begonnen bent Nelleke! Ik had de handdoek allang in de ring gegooid. Wat een gepriegel...... maar eerlijk is eerlijk
dan heb je ook een prachtkaart!