Mijn lijst met blogs

donderdag 22 februari 2024

In de ban van blokjes

In het Marianne design blad van januari zag ik al kaarten met de blokjes stans voorbij komen die nu net is uitgekomen..
Aangezien ik vaker met blokjes werk gingen mijn gedachten op hol. haha. Dat kan ik toch ook zelf wel? dacht ik, echter ook wetende dat zo'n stans vele malen handiger is dan zelf ( recht) te snijden, dus die staat echt wel op mijn lijstje hoor. 
Voor deze kaart heb ik de walrus doormidden gesneden, eerst wilde ik nog meer blokjes van maken, maar dat idee laten varen.  Zo wie zo twijfelde ik wel of ik dat moest doen. Echter mijzelf toegesproken zo van: je hebt dit in de kop zitten en dan moet je het ook doen! haha. En inderdaad het geeft een leuk effect. Ze zijn verhoogd opgeplakt.
Het papier is van CE, de walrus en andere vissen zitten daar ook bij. Toen ik de tekst pakte moest ik lachen in mij zelf: warme wensen, dat mag ook wel met dat koude water.
Hebben jullie dat ook dat je in gedachten hele gesprekken met je zelf voert?
Challenges:
(1) Facebook De Egel kerst: Sketch
In de kringloop vond ik onderstaand boekje met plaatjes die van blokjes gemaakt zijn.
Gelijk sloeg mijn hoofd weer op hol: zie je wel alles komt weer terug maar dan in een net iets andere vorm. Ik kon het niet laten, kocht het boekje ook om te achterhalen hoe oud dit boekje was. Dat heb ik niet kunnen vinden. Wel zag ik dat ze soms nog te koop zijn, voor een heel klein prijsje. 
Er zaten heel veel losse vierkantjes bij, je kon dit echt wel 4 rijen dik stapelen. En elke keer stapelde je er wat minder. Bij deze was dit links boven 3 minder, dat vond ik ok. Ik heb het ook bij 1 laag gelaten, meer dan genoeg. Bij het volgende plaatje dat ik probeerde vond ik dat niet mooi en alles er weer afgehaald. Als enkel plaatje plakken met de witte lijntjes er tussen is niet zo mooi, juist dat 1x verhoogd opplakken van de blokjes geeft het leuke effect. 
Dus dat plaatje ga ik snijden en dan weer plakken. 😉 Hoe blijf je bezig....
Van het papier van CE heb ik voor dit kaartje gebruikt. Oranje vierkantjes rechts boven en links onder. Een ster 2x gestanst, 1x wit en 1x zilver. Een tekst en kleine versieringen volgens de sketch.
En zo was ik weer lekker bezig, hetzelfde papier en 2 totaal verschillende kaarten. 
Challenges:
Sweet Sketch Wednesday 2: retro sketch 144
Vanavond weer een dag bij dochter Lieke om te helpen in hun huis, vanavond gaan ze over. Al een paar avonden wil ik bloggen, maar ik ben ook blokjes (?!😁) aan het haken en dat vraagt de nodige tijd. Ze zijn niet altijd even gemakkelijk, een echte uitdaging dus.
Groet, Nelleke 

24 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

leuke kaartjes heb je gemaakt
wel een heel puzzelwerkje, al die blokjes, lijkt me
wel een mooi resultaat
grtjs,martina

Elle-Jeanne zei

Leuke serie kerstkaarten met de blokjes Nelleke.
Leuk gedaan.
Groetjes Elle-Jeanne

marja kenter zei

Ha, ha die gesprekken met jezelf herken ik heel goed. Vroeger, op zolder praatte ik dan maar wat voor me uit maar nu zit ik in de kamer naast de woonkamer en de deur is altijd open. Dan praat ik tegen Ed bijv. :" oh Ed, dit zit helemaal scheef" In het begin kwam hij wel eens informeren of hij iets voor me kon doen 😄😄. Nu is hij er aan gewend en laat me lekker kletsen. Leuk zijn ze hè die blokjes kaarten. Ik kan me voorstellen dat je er even mee door gaat, en dan opeens zal je het zat zijn denk ik.
Fijne dag bij Lieke, wij hebben ook altijd geholpen maar dat hoeft nu niet meer.
Groetjes en liefs

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een leuke kaart met de blokjes Nelleke. Ja de gesprekken herken ik wel, maar ik voor ze niet hardop. En gedachten die op hol slaan herken ik maar al te goed, hihi. Nog bedankt voor je mooie verjaardagskaart. En veel succes met klussen bij Lieke. Bedankt dat je deze week meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Superleuk Nelleke en net als jij ben ik ook in de ban van blokjes. Helaas kan ik totaal niet recht snijden dus die stansen zijn al bij De Egel besteld hihi. Ik heb nog zoveel oude plaatjes die ik hiermee een andere uitstraling kan geven. Ik hebb wel een poging gewaagd met stansen die erop lijken zoals mijn kerstkaart van vorige week en een kaart die binnenkort op mijn blog komt. Jij hebt in elk geval mooie kerstkaarten gemaakt.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marijke zei

Ik had ze nog niet gezien die blokjes maar nu ik zo de kaarten zie zijn ze wel erg leuk! Maar lijkt me inderdaad wel moeilijk om alles heel recht te snijden. Ben ik ook niet zo van! haha! Bij mij gaat het altijd scheef! Dus dat wordt wel een stans! Maar jou kaartjes zijn top en leuk gedaan ook de zeerob in vierkantjes is leuk gedaan! Gezellig dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke

Anita van Deur zei

Vind ze super leuk je kaarten, ook ik kan echt niet recht snijden, mijn man gelukkig wel.

Anita van Deur zei

Vergat te zeggen, dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Henriët zei

Heel leuk je eerste kaart met de walrus. Die kan wel wat warme groetjes gebruiken. Ook je kaart met blokjes is weer leuk.
Succes met het verhuizen vandaag.
Groetjes van Henriët

Anoniem zei

Allebei je kaartjes zijn superleuk gemaakt…hele klus al die vakjes maar een schitterend resultaat!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

alma.heijenk@gmail.com zei

hahahaha, ja, ik praat ook in mijzelf, hele verhalen of soms hardop en soms zelfs in het engels.
mooie kaart met de walrus, dit fenomeen van de blokjes nog niet gezien.
groetjes alma

Jantine zei

Pas maar op dat je geen vierkante ogen krijgt van al die blokjes, Nelleke! Leuk idee is het en ja, op 1 of andere manier komt veel vaak weer terug, op allerlei gebied, mode, hobby, noem maar op. Grappig hoe je dan zo'n afbeelding toch weer in stukken snijdt om te kunnen gebruiken. En ik heb geregeld innerlijke dialogen, soms zelfs hardop tijdens het hobbyen.
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

anne zei

What a lovely festive card, lovely bright colour scheme and robins are always a great addition . Thank you for playing along with us at Sweet Sketch Wednesday 2
Anne SW2-DT

joke zei

Geweldig je eerste kaartje met de blokjes walrus! Ze zijn allebei schitterend je blokjeskaarten en wat een leuke nieuwe mal komt er hiervoor uit. Dat in jezelf praten is niet zo vreemd hoor..doe het ook altijd.
Groetjes Joke

Trijntje zei

Wat ben je keuk met blokjes bezig geweest. Ik zou het eng vinden om zo"n mooie afbeelding in blokjes te snijden. Masr jet us goed gelukt. Ik denk dat veel mensen met zichzelf praten... succes nog met het klussen haken. Groeten Trijntje

Angélique zei

Ja, die titel klopt wel als je zelfs blokjes aan het haken bent. Als je er maar geen vierkante ogen van krijgt.
Je kaarten zijn heel leuk, al dacht ik wel meteen "arme walrus!", zomaar door midden gesneden. Het geeft wel een heel leuk effect. Ik vind al die verschillende papiertjes ook heel leuk staan en die tekst is er zo grappig bij! De tweede kaart is heel anders, maar ook ergvgeslaagd.
Succes met de laatste klussen voor de verhuizing. O nee, die heb je nu al achter de rug 🤭

GerJanne zei

Ja, hij is zo bijzonder, die met de walrus. Ik vind hem heel erg leuk! En nu snap ik wat je bedoelt met de Bloxxx. Tuurlijk kun je het zelf allemaal snijden, maar zo'n stans lijkt me ook heel makkelijk;-)

Nancy zei

Hey Nelleke,
De blokjes houden je in de ban. Maar je maakte er dan ook super leuke kaarten mee!
Liefs,
Nancy

Annemarie en Merit zei

Jij bent helemaal in de ban van de blokjes, geweldig, en ja gesprekken met jezelf , hou er over op soms denk je wel eens als iemand me zou horen...
Je kaarten zijn echt super leuk, zeker die met de walvis...
Leuk dat je vandaag je kerst/winterkaart aan ons laat zien.
Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

Margreet zei

Je bent lekker blokkerig bezig momenteel, maar wel met leuke resultaten.
En ik klets wat af met mezelf....
xxx Margreet

Colien zei

Wat een leuke kerstkaartjes weer!
Grappig dat jij dezelfde sketch hebt gecombineerd met knopen en toch hebben we heel verschillende kaarten gemaakt :)
grtz Colien [52WTC]

Inkyfingers zei

What a beautiful festive card and you have lined up all the blocks beautifully!
Thanks for sharing with us at Addicted to Stamps and More.
Hugs
Carol x

Doris Klein zei

Eine schöne Idee mit dem Motiv in der Mitte. Ich liebe das Motiv..

Vielen Dank für Deine Teilnahme an unserer aktuellen Challenge bei Sweet Sketch Wednesday 2!

Grüßle und viel Glück
Doris
Kleido’s BastelStüble
*Owner* Do-Al(l) Kreatives
*Owner*Critter Crazy Challenges
*DT* Sweet Sketch Wednesday 2

Izzy Scrap zei

Two gorgeous cards ! Love the two designs with their gorgeous colours. Fabulous work of lining up all the blocks. Thanks for sharing and for playing at ATSM.