Mijn lijst met blogs

donderdag 8 februari 2024

Goed doel

Net voor de Kerstvakantie was er op de school van de kleinkinderen ene Kerstmarkt. De kinderen gingen wat maken en dat werd verkocht voor een goed doel. Ook familie en sponsoren deden mee. 
In de stromende regen ging ik in een voor mij onbekende auto er naar Toe. Het was die bewuste donderdag dat de wedstrijd van PSV afgelast werd.
Ik kocht ene mooi bloemstuk waar we echt van genoten hebben. Tara haar klas hadden kaarsen geschilderd, daar kocht ik er een paar van en natuurlijk ook die Tara gemaakt had. Bij Jelle's klas kocht ik ene paar kaarten die door ene oma gemaakt zijn. Ik moest vooral de ijsvogel nemen, die vond Jelle zo mooi.
Na de feestdagen stonden de kaarten er nog en vond het moeilijk wat hier mee te doen. Versturen? 
Ik besloot er zelf maar 2 kaarten van te maken. Het waren hergebruikte kaarten, versierd met allemaal gouden plakrandjes rondom de kaart heen. Paste eigenlijk echt niet bij mij, al gebruikte ik dit 13 jaar geleden ook.  
Met een ovalen stans kon ik de ijsvogel er mooi uitkrijgen, zocht er mooi papier bij en de kaart was al snel gemaakt.
Een mooie witte poinsettia mocht er nog weer bij en rechtsboven een gouden sneeuwvlok met tekst en gouden sterretjes.
Challenges:
Van het 2e kaartje maakte ik een dieptekaart, van wat er over blijft bij het stansen van de tussen papier om de randen op te hogen. Nu zijn de blokjes dus verhoogd opgeplakt. 
Ik zocht er papier bij van CE en maakte een kleine poinsettia. En tot slot weer kleine gouden sterretjes
Challenges:
Gisteren liep de dag anders dan gedacht. In plaats van sport en behangen dook ik mijn bed weer in, om even een ochtend te slapen. Ik had mijn sportkleren al aan, het bericht was gepland, maar mijn ogen deden wat raar : vlekken en schichten, dat ik dacht: ik moet even rustig aan doen en niet trap op en trap af gaan.
Nu gaat het wel weer aardig, en gaan nu morgen weer vrolijk verder.
Groetjes, Nelleke 





 

20 opmerkingen:

!neke zei

Super leuk Nelleke !!!
groeten Ineke

Henriët zei

Leuk zoals je je eigen draai hebt gegeven aan deze kaarten.
Mooi met de ijsvogel. Jammer da je ze in het echt zo weinig ziet.
Groetjes van Henriët

alma.heijenk@gmail.com zei

leuke kaarten heb je er van gemaakt.
Ik denk dat je een beetje te druk bent geweest. even pas op de plaats!
groetjes Alma

joke zei

Leuk dat je met de kaarten twee nieuwe kaarten heb gemaakt, ze zijn schitterend. Sterkte met je ogen, rustig aan maar.
Groetjes Joke

Jantine zei

Wat grappig, jij maakte dus weer kaarten van de al hergebruikte kaarten, Nelleke. Goed om zo het goede doel te steunen en er uiteindelijk toch ook nog iets mee te doen. Ik kreeg voor mijn verjaardag in december ook allerlei door de kleinkinderen gemaakte kerstknutsels, die ze voor het goede doel verkochten. Had mijn bonusdochter dus weer gekocht en mochten ze vervolgens aan oma geven :-)
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Trijntje zei

Je hebt de kaarten leuk gerecycled . Zo kun je ze straks toch nog versturen
Groeten Trijntje

Angélique zei

Nu heb je toch mooi wat eigens van de kaarten gemaakt, goed gedaan, ze zien er heel mooi uit.
Oei, dat klinkt niet best wat je ogen betreft, heel verstandig dat je je rust hebt gepakt.
Ik begreep je typfout wel hoor 😉
Wat een feest zal het geweest zijn in de disco! Waren jullie nog in carnavalskostuum?

Anita van Deur zei

Geweldig hoe je weer nieuwe kerstkaarten maakte van de reeds hergebruikte kaarten vind ze partig vooral de ijsvogel. Bij ons in het nationale park zijn er veel ijsvogels.
Goed voor je zelf zorgen.
Dankjewel voor het mee doen bij The Holly and Ivy Christmas Challenge. Groetjes Anita DT

Nancy zei

Hey Nelleke,
Dat heb je goed gedaan gisteren. Luisteren naar je lichaam en jezelf rust gunnen.
Die kaarten, dat heb je goed opgelost zo. Wij kunnen toch moeilijk kaarten sturen die we niet zelf gemaakt hebben? Ik ben er zeker van dat de jouwe mooier zijn dan diegene die je gekocht hebt!
Liefs,
Nancy

Annemarie en Merit zei

Dat doe je heel goed herher gebruiken en de zaak sponseren!!
Je hebt er twee mooie kaarten mee gemaakt.
en inderdaad dan maar even pas op de plaatst en lekker terug onder de wol.
Heel fijn dat je weer een kerst/winterkaart laat zien op ons blog.
Lieve groetjes Annemarie en Merit. DT52WTC

martina's kaartjes zei

mooie kaartjes heb je gemaakt
grtjs,martina

Daphne zei

Wat leuk, je bent zo te lezen goed geslaagd op de kerstmarkt afgelopen december.
Goed idee om de kaarten te gebruiken en er iets van te maken wat bij je past, vooral de ijsvogel vind ik heel mooi.
Oh jee, klinkt als Migraine..... goed dat je even gas terug genomen hebt en je bed ingedoken bent, ik herken dat wel, helaas. Hopen dat je nu weer even klaar bent, voorlopig, met dat rare gevoel.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooie kaartjes met de mooie plaatjes en de leuke details
gezellig dat je meedoet met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
groetjes Ellen DT

Anoniem zei

Je hebt er prachtige kaartjes van gemaakt…hele kunst vind ik dat altijd om van oud nieuw te maken…is jou goed gelukt!
Hoop dat de flitsen in je ogen weg zijn, ik heb dat ook eens gehad, echt niet leuk!
Hoop dat je verder kon met behangen, succes!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt Nelleke, met de ijsvogel is echt een plaatje geworden, ook de andere met de vakjes komt heel goed tot zijn recht. Heel veel beterschap gewenst, en even rustig aan doen. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid

Angela zei

Schitterende recyclekaarten weer Nelleke.... jij bent daar écht een kei in!

Wat vervelend dat problemen met je ogen hebt. Hopelijk gaat het vandaag weer beter!
Sterkte!

p.s. dat behangen loopt niet weg.... ligt er volgende week ook nog wel. Zorg goed voor jezelf!

xxx

marja kenter zei

Je hebt er weer hele mooie kaarten van gemaakt, zoiets zou ik ook doen.
En doe alsjeblieft voorzichtig met je zelf, we kunnen je niet missen hoor in bloggerland, goed dat je weer naar bed bent gegaan, luisteren naar je lichaam is altijd goed.
Ik hoop dat het nu beter gaat (het is vrijdagavond)
Goed week end en liefs

Antjes kaartcreaties zei

Leuk dat je de kaarten hergebruikt hebt Nelleke. Het zijn twee heel mooie nieuwe kaarten geworden.
Fijn weekend, Antje

Francesca zei

Beautiful card! Thanks for playing at Christmas Craft Creations

Fiona zei

What lovely cards - I do love that gorgeous kingfisher too and the sparkle one for our challenge. Thank you for adding the graphic and good luck.