Mijn lijst met blogs

maandag 5 februari 2024

Roze dieptekaart

De aanhef zegt het al. Een roze dieptekaart willen we de komende 2 weken zien bij de nieuwe uitdaging van de Egel. Ik wilde eens wat anders maken dan een dieptekaart van mooi papier. Ik koos ervoor om met mixed media aan de slag te gaan. Ik koos 4 papiertjes, sneed dit op maat voor op een kaart en ging aan de slag. Ik gebruikte een mooie grote stempel van SL. Omdat deze achtergrond geverfd is, pakte de chloor niet daarom heb ik de bloem met rode distress inkt bewerkt. De steel is met roze gedaan. Daarna links en rechts wat kleine stempeltjes. Het hart van de bloem bewerkte ik met een witte gelpen. 
Toen ik het goed vond, de stans gebruikt. Als vulling nog 2x in zwart gestanst. Daarna de kaart in elkaar gezet. 
Tot slot nog een tekst en wat glittertjes.
Het was erg leuk om zo bezig te zijn en blij met het resultaat. Nog even gedacht een 3e laag er tussen te doen, maar nu is de kaart onder de 20 gram en dat is mij ook wel wat waard. 
Dank je wel voor de reacties op de kaarten van gisteren. Miranda vroeg of ik spierpijn had. Nee afgelopen weekeind niet, maar het weekeind ervoor wel. Vooral in de kuiten. Blijkbaar went je lichaam hier toch wel aan om trap op en trap af te gaan. 
Challenges:
https://www.welovestamping.co.uk/: romantisch/ alles mag

Bedankt voor het kijken. Lezen en reageren. Een fijne dag! Groetjes Nelleke 





 

14 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

deze is leuk geworden zo ! mooi
grtjs,martina

Henriët zei

Nou schrijf ik net bij GerJanne dat ik helemaal niks heb met dieptekaarten maar zoals jij het hier hebt gedaan vind ik dan wel weer leuk.
Mooie stempel heb je gebruikt.
Groetjes van Henriët

Elle-Jeanne zei

Leuke diepte kaart Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Daphne zei

Ik vind het héél mooi.
Wat leuk dat je een mixed media
Basis gebruikte, weer eens iets anders.
Het zwart erbij vind ik mooi, zend gebruik ik dat ik graag bij roze, zwart of donker grijs ofzo, want dat geeft iets met pit aan je kaart.
Ik heb nu een goed excuus om eens zo'n kaart te maken, nog nooit gedaan, met ik wil graag meesturen met deze challege.

Daphne zei

*maar ik wil graag meedoen met deze challenge bedoel ik

Anita van Deur zei

Prachtige kaart met deze stempel ook leuk dat je maar een kleine gedeelte diepte kaart is geworden heeft net dat beetje meer.

Irene zei

Super bedacht om de achtergrond helemaal zelf te maken (ik heb geloof ik geen dp dat geschikt is voor dieptekaarten) en het resultaat is gaaf!
Je hebt een goede conditie Nelleke want jullie hebben een mega behangklus geklaard en daar zullen de kinderen maar wat blij mee zijn! Heeft Oma nog iets van alle veranderingen mee kunnen krijgen?
XxIrene

Femminde zei

Wat een tof kaartje Nelleke!! En gaaf dat je alles zelf gecreëerd hebt. Ja jammer dat je geen chloor kon gebruiken maar zo met distress inkt is het ook mooi.
En slim om ook naar het gewicht te kijken. We moeten Post.nl niet teveel sponsoren.
Fijn dat jullie bijna klaar zijn met de behangklus. Nu even een dagje rustig aan.
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Trijntje zei

Heel erg leuk deze roze diepte kaart met deze mooie stempel. Het lukt mij bijna niet om kaarten onder de 20 gram te maken….. Groeten Trijntje

marja kenter zei

Ik vind hem prachtig, zo leuk al dat roze.
Fijne avond en liefs

alma.heijenk@gmail.com zei

heel erg mooi geworden!!!
groetjes Alma

Angélique zei

Een heel mooie kaart Nelleke, je hebt het papier mooi bewerkt, perfect voor deze dieptekaart.

GerJanne zei

Heel leuk en heel roze! Het ziet er heel warm uit.
Ik denk ook dat je er aan kunt wennen, aan bepaalde bewegingen!

Scraptastisch zei

Dit is heel leuk bedacht en gemaakt Nelleke met de mixed media. Ik vind je kaart er echt uit springen!
xx Gerie