Mijn lijst met blogs

zaterdag 8 juli 2023

Condoleancekaarten

Allereerst wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor alle mooie kaarten die ik voor mijn verjaardag gekregen heb. Als het goed is heb ik iedereen persoonlijk bedankt. Echter van de week bleek dat er een kaart niet was gekomen, die kwam uiteindelijk na 10 dagen pas aan! Dus als iemand niets gehoord heeft van mij en toch een kaartje heeft gestuurd, geef het dan even aan.
Verder wil ik Els bedanken voor de mooie kaart die van de week in de bus lag. Ze heeft geen blog, maar volgt mijn blog wel en daar had ze gelezen dat ik jarig was geweest. Dank je wel Els, dat was een leuke verrassing en je weet dat je welkom bent in ons creatief café.
Afgelopen week vond ik in een doos met stickers ed deze buttons van vlinders, die liggen er denk ik al wel 10 jaar. Tijd om wat mee te doen, en ik bedacht om hier condoleance kaarten van te maken. De laatste tijd pak ik iedere keer embossing folders en ik vind dat een leuk effect geven op wit op wit papier. De papier is heel iets crèmig papier met een heel fijn linnenstructuur.
Deze kaart maakte ik naar een sketch. 2 buttons en wat kleine hartjes met een mooie tekst. 
Challenge:
Sketch Saturday: sketch 729

Ook deze kaart is gemaakt volgens een sketch, weer verschillende delen geembosd.
Ook hier 2 buttons en wat hartjes en een houten hartje en een tekst rechtsonder.
Challenge:
In eerste instantie kwam het idee van een kerstchallenge, maar daar doet deze kaart niet aan mee, maar de sketch kon ik wel gebruiken. Het spreekt verder wel voor zich, hier kleine zilveren hartjes gebruikt.
Deze is ook van een sketch, maar ik weet niet meer van wie. Bij deze kaart het middenstuk gemat op kraft De tekst op effen papier en 2 sterren erbij geplakt.
Ik maakte nog een 5e maar die is heel anders en is al verstuurd naar een neef van Wim.
Die laat ik nog wel zien. Vandaag naar de uitvaart geweest van zijn 65e jarige vrouw. Een mooie en ingetogen dienst, waar het erg gewaardeerd werd dat wij er waren. Zelfs zijn moeder, Wim zijn tante, was er nog bij en het is ontroerend om te horen dat zij zich zorgen maakt om haar zoon.
Eigenlijk is het de omgekeerde wereld. 
Lieve groet, Nelleke 

 

9 opmerkingen:

Angélique zei

Prachtige kaarten, alle drie, met liefde gemaakt. Wat verdrietig, nog zo'n jong persoon.
Ik heb per ongeluk je reactie op mijn blogbericht "Kerstkaart(14)" verwijderd, sorry! Ik heb het wel gelezen, dankjewel!

GerJanne zei

Ohhhhhhhhhh........ die heb ik volgens mij ook van jou gekregen, 10 jaar geleden of zo ;-) Ik heb er ook nog niets mee gedaan. Dank je wel voor de inspiratie. Ik ga ze eens opzoeken, want op deze manier zijn ze mooi verwerkt.
Naar van de vrouw van jullie neef. EN dan zijn moeder zien...ja, de omgekeerde wereld he?

Caroline Cards zei

Mooie stijlvolle kaarten en die buttons komen er heel mooi op uit!
Groetjes, Caroline

Hermien zei

Mooie stijlvolle kaartjes Nelleke. Een kaartje of een bezoek bij een uitvaart wordt altijd gewaardeerd. Omgekeerde wereld helaas loopt het niet altijd zoals we willen of gehoopt hadden.

Groetjes Hermien

Diny zei

Heel mooi en zeker stijlvol Nelleke!
Groetjes Diny

Daphne zei

Hele mooie serie.
Je bent lekker bezig geweest zo te zien.
Ik vind het altijd fijn om zelf condoleance kaarten te maken, dan kan ik er extra liefde en zorg in kwijt.
Soms heb je ineens zo'n kaart nodig, dus heel handig om er wat op voorraad te hebben.
Deze serie is mooi om naar te kijken, ze pan bij elkaar, maar elk op zich is een mooie troostkaart

Diane zei

All the cards are creatively beautiful, a fabulous way to showcase those buttons you found!
Thank you for joining our challenge at Sketch Saturday!
Diane SS DT
{Nellies Nest}
{Sketch Saturday}

Anoniem zei

Mooi deze kaartjes Nelleke, je hebt mooi gespeeld met de witte achtergrondjes…hoe mooi eenvoud is laat je hier zien!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

MJ's Kraze zei

Lovely cards.Thanks for playing along at Stick It Down.
Mandi, card DT