Mijn lijst met blogs

vrijdag 28 juli 2023

Lichtpuntje

Een paar weken geleden kocht ik een aantal stansen 2e hands. Het waren er aan aantal bij elkaar en toen de envelop kwam was het even zoeken wat nu bij elkaar hoorde. Ik dacht dat het 2 soorten doosjes waren en probeerde wat uit. Het bleek dat het een lucifersdoosje was. Zo gaaf!
Gelijk een aantal doosjes gemaakt voor de kleinkinderen. Ze werden iets anders als deze, op de basis kwam designpapier en daarop een ijsje van MD. Met daarin natuurlijk wat geld voor een ijsje voor de vakantie.
De basis is van kraft, papier wat bij de magneetvellen van de Wibra zit. Helemaal geschikt om een doosje te maken. Het designpapier is van MD, daar heb ik niets meer opgedaan, dat kan ook, maar hiervoor wel een mooie bijpassende bloem op gemaakt.
Voor de kletseldate afgelopen woensdag had ik deze voor GerJanne gemaakt. De tekst gemaakt op de computer.
Angela kreeg deze, ik gebruikte weer ander designpapier en maakte er een bijpassende bloem bij. 
Het hart van de bloem maakte ik met een vloeistof een parel van. In het lucifersdoosje stopte ik een waxine lichtje. Ik wist ook gelijk welke voor wie was, apart he? 
Eenmaal bezig maakte ik er nog eentje. Hier kwam een mooie zonnebloem op. Die ligt voor de verkoop in de kast, maar helaas door het slechte weer staat de kast binnen.
Erg leuk om te maken, donderdagavond ook nog weer even bezig geweest om die ook in de kast te leggen. En eentje naar de buurvrouw te brengen wat ze heel erg waardeerde.
Hier nog alle drie samen op de foto.
Challenge:
Facebook Suzan: zonnebloemen.
Morgen lekker een weekje naar laren op de camping. Het beloofd niet zo heel mooi weer te worden, we gaan het wel zien. We zijn lekker dichtbij. En hier al een blijde man aan tafel die er heel veel zin in heeft.
Groet, Nelleke 

 

11 opmerkingen:

Sarah zei

Leuk! Het doosje met de zonnebloem is mijn favoriet. 🌻

Annie H zei

Hele leuke doosjes in die frisse felle kleurtjes. Zo’n malletje heb ik hier ook nog ergens.
Fijn weekend, groetjes van Annie

Anoniem zei

Hele leuke en gezellige doosjes met de mooie bloemen erop…hier word je toch vrolijk van!
Een gezellige week gewenst samen met Thomas…veel spelletjes doen als het regent.
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Caroline zei

Wat een leuke doosjes!
Toch een fijne week op de camping! je bent er in ieder geval uit toch?
Groetjes Caroline

Angélique zei

Wat een mooie doosjes! Het is te zien dat je ze met heel veel plezier, maar ook met liefde hebt gemaakt, wat ze nóg mooier maakt.
Fijne vakantie samen!

GerJanne zei

Hoi! Ik ben weg van je doosjes! Zo leuk hoe je ze aangekleed hebt. Misschien leen ik de stans een keer van je..
Veel plezier op de camping. Het is inderdaad niet echt geweldig weer, maar eruit zijn is al zo heerlijk. Andere omgeving, beetje behelpen... Beetje niks doen. Geniet ervan!

Hermien zei

Wat een gave doosjes Nelleke, ze zien er prachtig uit. Veel plezier op de camping hopelijk valt het weer een beetje en kunnen jullie er af en toe op uit, lekker even weg.

Groetjes Hermien

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een leuke, mooie doosjes! superleuk geworden.
fijne dagen op de camping!
groetjes, Alma

Henriët zei

Wat een leuke doosjes. Daar kun je eindeloos mee variëren.
Fijne vakantie en ik hoop voor jullie op toch een beetje mooi weer.
Groetjes van Henriët

Henriët zei

Vergeet ik je helemaal te bedanken voor de mooie verjaardagskaart die je me gestuurd hebt.
Groetjes van Henriët

Scraptastisch zei

Dit was wel een hele leuke verrassing het lucifersdoosje er tussen te vinden. Je bent er al lekker enthousiast mee bezig geweest en je doosjes zijn super leuk geworden! Ondanks het weer, ga lekker genieten op de camping met je mannen!
xx Gerie