Mijn lijst met blogs

woensdag 26 juli 2023

Kleurenkaartteam mintgroen en wit


Mint groen en wit zijn de kleuren voor het kleurenkaartteam vandaag. Ik maakte het mij moeilijker dan het eigenlijk was. Maar soms is dat zo. Ik vond 2 kleuren mintgroen en daar spetterde ik de achtergrond mee. Het was erg licht dus er kwam wat zwart bij. Op een apart velletje maakte ik een heel mintgroen stukje om het huisje uit te stansen, maar ik gooide de 2 kleuren inkt al gauw door elkaar. Uiteindelijk vond ik mintgroen papier om er bij te gebruiken. Naar het idee van de lay-out kaarten stanste ik uit het gespetterde deel een huisje Ik legde daarin een stukje papier met mintgroene inkt. Daarna stanste ik 2 zwarte huisjes en legde die op het mintgroene deel, en daarop kwam het gestanste huisje. Een gestempelde tekst en wat glitters om de kaart af te maken.
Het zwarte inleghuisjes geven inderdaad het schaduw effect wat ik ook bedacht had. 
Challenge:
Uit het blokje waar het mintgroene papier zat, zat ook dit designpapier, (een oudje)
Dat mocht op de basis kaart. Weer werd het huisje gebruikt, ik plakt eerst zwart papier er achter en daarna 2 lagen zwarte huisjes en toen een huisje van groene inkt bewerkt papier. Een iets andere tekst en wat glitters tot slot.
Hier kwam effen groen op de basiskaart, het witte deel werd gemat op zwart en weer op het groene papier geplakt. Daarop kwamen weer 3 vierkantjes met het bloementje erop. Tot slot wat hartjes en een tekst. 
Hoewel het een mooie combinatie van kleuren is, vond ik het lastig om er wat van te maken. De kaarten staan nog op het kastje en als ik er naar kijk moet ik ze eigenlijk ook niet bij elkaar zien. 
Dat maakt het denk ik dat ik ze zelf wat minder geslaagd vind.
Groetjes en tot donderdag voor de wekelijkse kaart.
Nelleke 

 

24 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Het zijn 3 mooie kaarten!
Groetjes, Caroline

Daphne zei

Ik vind ze prachtig!
Ik ga dit idee zeker liften, wat mooi.
De middelste past niet helemaal bij de KKT uitdaging, omdat het achtergrond dp te groen is, misschien is dat wat jij er aan zien, dat je ze niet zo heel erg geslaagd vindt?!
De huisjes kaartjes zijn heel leuk om te versturen naar iemand die terug komt van vakantie en de condoleance kaart is héél mooi, met deze kleur (mint) erbij.
Je mag best wat tevredener zijn over jezelf hoor😉

Anita van Deur zei

Nee hoor Nelleke ze zijn prachtig je 3 kaarten, mooie huisjes en ook de condoleance kaart vind ik geslaagd.

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een geslaagde serie! Je moet het jezelf niet te moeilijk maken...
Ze passen helemaal in de opdracht van deze maand!
Liefs,
Nancy

Jantine zei

Heel geslaagde serie kaartjes voor het KKT, Nelleke! Leuk gedaan met die huisjes en die laatste is ook prachtig.
Groetjes
Jantine

Diny zei

Er zijn gelukkig meer mensen die er zwart bij hebben gebruikt.....pff!
Je hebt er weer drie prachtige kaartjes van gemaakt Nelleke!
Groetjes Diny

Femminde zei

Super leuke kaartjes!!
En ja soms ben je zelf minder tevreden en denk je later waarom was dat??
Trouwens de neus van de beer was van een wattenschijfje.
Fijne dag!!
Groeten van Femminde

Marijke zei

Het zijn drie mooie kaartjes hoor! en alle drie mooi in de kleuren van het KKT. Niks mis mee zou ik zeggen. Groetjes Marijke

Marfien zei

Leuke verhuiskaartjes in de gevraagde kleuren, de condoleancekaart is ook mooi geworden, ik vond de kleuren daar ook goed bij passen

Nancy Soetaert zei

Voor ''gewoon zou je er vast nog andere kleurtjes of iets extra bij gebruiken, maar zoals nu zijn ze perfect voor het KKT toch?
Fijne dag
Nancy

Angélique zei

Ik vind het ook 3 geslaagde kaarten, de ontvangers kunnen ze vast enorm waarderen.

Margreet zei

3 geslaagde kaartjes!
xxx Margreet

Wilma zei

Het is een MOOIE serie kaartjes Nelleke in de kleuren van het Kleurenkaartenteam. Ach soms wat meer en soms wat minder, naar je nag best tevreden zijn.
Liefs, Wilma 😀😀😀

chantal zei

Wat een mooie serie heb je gemaakt. Prachtig
LIefs Chantal

martina's kaartjes zei

dat heb je weer mooi voor elkaar ! mooie en leuke kaartjes heb je gemaakt
grtjs,martina

Hobby Hoogland zei

Leuke kaartjes , vind de middelste kaart met het design papier het mooiste .
groetjes Marjan.

Anoniem zei

Ik vind ze alle drie erg leuk hoor…het huisje is enig!
Het lijkt me ook moeilijk met alleen wit met mint kleur maar bij jou goed gelukt!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Josje zei

Mooie kaarten nelleke
Groetjes Josje

GerJanne zei

Zo! Je zei al dat je er drie had. Heel leuk en ik vind de tweede het leukst!
Was weer gezellig vanmiddag, ik heb genoten!

Laurespage zei

Mooie kaartjes en weer heel netjes afgewerkt Nelleke
Groetjes, Laurette

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Een dagje later dan gepland, maar toch even een KKT-rondje doen! Mooi kaartjes, leuk in de KKT-kleuren! CreaTEAve groetjes, Yvonne - The Creative Teacup

Sarah zei

Je bent te streng voor jezelf. Ik vind ze alle drie heel leuk. Ik snap wel dat je ze naast elkaar niet zo goed vind passen, maar als je ze apart bekijkt zijn ze echt mega tof. Wat mij betreft ben je geslaagd. X

Colien zei

Heel toffe kaartjes in het gevraagde wit/mint! Bedankt voor je bijdrage aan onze spetterende challenge op het 4 Season blog.
Grtz Colien

Nelly zei

Wat een mooie spetterkaart heb je gemaakt.
Bedankt voor je deelname aan onze 4 season spetter challenge.