Mijn lijst met blogs

donderdag 11 januari 2024

Gnomes op de kaart

Mijn kerstkaart voor vandaag. 1 van mijn voornemens voor dit jaar is dat ik kaarten maak bij bepaalde envelopjes. Die zijn al meer dan 30 jaar oud, er hoorde briefpapier bij welke er al lang niet meer is. Ze zijn gebroken wit en hebben een rode binnenkant. Te mooi om er niets mee te doen. 
En vanuit mijn "zuunige" aard vind ik ook dat ik deze moet gebruiken. Er past een mini slime line kaartje in en er moet iets roods op de kaart omdat de binnenkant van de envelop rood is.
De basis is 8,5 x 16 cm. Daarop kwam design papier uit een pakketje van DDBD. Daarop kwam het rode deel van de slime line kaart en daarop weer groen gestippeld papier ook uit het pakketje. Gnomes, eerst vond ik ze niet leuk, ik ga ze steeds leuker vinden en deze van MD, zaten te springen om gebruikt te worden. De sneeuw achtergrond is met een rand van MD gemaakt. Ik zie dat mevrouw gnome haar muts wel heel ver over haar gezicht is gezakt....😂🙊 Nou ja de volgende beter.
Nog een kerstboompje en boom met kale takken, sneeuwvlokken en een tekst erop.
Het was weer leuk om hiermee bezig te zijn.
Challenges:
Christmas With The Cuties: iets schattigs/liefs
Verder heb ik nog een nieuwe uitdaging.
Ik ga dit jaar elke dag een granny haken bij "een mooi gebaar". Deze uitdaging was er een aantal jaren geleden ook, maar wordt weer herhaald. De bedoeling is dat je elke dag een granny haakt, of minder dan pas je het tempo aan en doe je er langer over. Ik ben benieuwd of ik het volhou, na een jaar heb ik wel een hele mooie deken met al die verschillende grannys.
Een fijne dag vandaag! 
Groet, Nelleke 

20 opmerkingen:

Irene zei

Haha mevrouw gnome vertrouwd blindelings op haar lief dus komt helemaal goed met deze gezellige kaart🤣. Wat een gaaf voornemen, ben heel benieuwd naar de kleuren die jouw granny-deken gaat krijgen Nelleke!
XxIrene

alma.heijenk@gmail.com zei

wat een mooie kaart, en ja jammer om zulke mooie enveloppen niet te gebruiken.
wat een leuke uitdaging heb je jezelf gesteld met elke dag een granny. ben benieuwd naar het eindresultaat straks.
groetjes Alma

Trijntje zei

Wat een leuke kaart met de gnooms. Ze blijven leuk. Veel plezier met de granny’s. Een leuke uitdaging. Het gaat vaste een mooi resultaat worden… maar dat heeft nog even tijd nodig. Groeten Trijntje

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartje met het leuke dp en de kabouters
gezellig dat je meedoet met onze challenge bij the holly and the ivy christmas
groetjes Ellen DT

Annemarie en Merit zei

die mevr gnome pakt manlief wel bij de hand...haha
Heel liefkaartje.
Gezellig dat je meedoet met een wekelijkse kerst/winter kaart.
We hopen je dit jaar weer veel te kunnen zien met je mooie creaties.
Lieve groetjes Annemarie en Merit, DT52WTC.

!neke zei

Wat een knusse kaart !!!!
groeten Ineke
DT52WTC

Anita van Deur zei

Een super leuk kaartje enne mevr gnoom heeft het gewoon ijskoud vandaar dat haar muts zo laag zit ;)

marja kenter zei

Ha, ha een kaart bij een envelop maken, meestal is het andersom maar leuk dat je dit doet want als die dingen er maar liggen en nooit worden gebruikt is het ook zonde. In ieder geval is het een leuke kaart geworden.
fijne dag en liefs

Jantine zei

Wat een leuke kaart met je gnomes, Nelleke. Soms duurt het even maar ga je bepaalde figuurtjes uiteindelijk toch waarderen, grappig is dat. Leuk idee om kaarten bij specifieke enveloppen te gaan maken.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anoniem zei

Een leuk kaartje en inderdaad goed van je om die oude enveloppen te gebruiken. Inderdaad zonde om weg te doen. Ik begrijp het helemaal! Die gnoms zijn leuk en je kunt ze overal bij gebruiken. een mooi kaartje er weer bij! Succes met je haakwerkje, ik ga even bij de site kijken wat precies de bedoeling is. Lijkt me ook wel leuk! Fijn dat je weer meedoet met 52WTC, groetjes Marijke

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een superleuke kerstkaart met dit leuke stelletje erop Nelleke en groot gelijk om die envelopjes te gebruiken. Wat gaaf om die granny's te gaan haken, ik ben al jaren bezig met witte granny's een sprei te haken. Er zit katoen bij van toen ik 16 was ( bijna antiek dus). Ik ben benieuwd of het je lukt, succes.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Angela zei

Geweldig dat je deze lieve gnoompjes in zo'n sjiek rood gevoerd envelopje kunt stoppen!

Wat een leuk om een granny deken te maken.... ben heel benieuwd. Ik denk dat we jou vaak zullen zien haken tijdens het Creatief Café 😁

Tot zaterdag!

joke zei

Schitterend kaartje en mevrouw Gnome had het vast heel koud. Leuk om zo kaartjes bij de envelopjes te maken.
Groetjes Joke

Angélique zei

Een superleuke kaart, ik hou enorm van gnomes/tomte/kabouters, geef ze een naampje. En ik hou van rood, dus helemaal goed.
Veel haakplezier, laat je af en toe d resultaten zien? Vind ik leuk.

Henriët zei

Een erg leuke kaart met de gnomes. Mooi met de groene achtergrond.
Leuk zo'n haakproject. Ik ben benieuwd of je er 366 hebt aan het eind van het jaar!
Groetjes van Henriët

Nancy Soetaert zei

slim om je kaartjes passend voor je enveloppes te maken. Leuk kaartje met de gnomes.
366 granny's, dat wordt al een serieus deken ! Benieuwd of het zal lukken om er elke dag eentje te haken. En allemaal verschillende motiefjes ook ?
groetjes
Nancy 52WTC

Daphne zei

Ja, als je zuinig bent NI

MOET je deze enveloppen wel gebruiken hihi.
Maar, ze hebben hun geld sowieso al waar gemaakt want als ze al 30 jaar oud zijn..... jij bent wel echt heel zuinig😊.
Het is een hele leuke kaart, Gnomes doen het altijd goed vind ik en de kleuren, ik word er bij van.
Succes met je Granny's, hou ons op de hoor, ben benieuwd hoever je komt.

Ilonka zei

Wat een prachtig kaartje dank je wel voor je bijdrage aan de Girlz Creative Christmas Challenge.
Ilonka DT

Antjes kaartcreaties zei

Wat een super leuke slinline kaart Nelleke. Het is wel heel koud geweest de afgelopen dagen, dus is het helemaal niet gek dat de muts van mw Gnoom op haar neus is gezakt hoor!
Wat een leuk idee om kaarten te maken die in de oude enveloppen passen.
Groetjes Antje

Deanne Saunders zei

Sweet card!!! Thanks so much for participating in our CHRISTMAS CRAFTS ALL YEAR 'ROUND challenge!!! I appreciate that you play along and I enjoy visiting your blog!! Have a happy crafty day!! Deanne at A Little Bit O’ Paper