Mijn lijst met blogs

dinsdag 23 januari 2024

Pregnant


Een paar weken geleden vertelde een begeleidster van Thomas heel blij dat ze zwanger is. Voor haar maakte ik deze kaart gemaakt met de floating techniek. Oorspronkelijk zag deze kaart er heel anders uit, nou ja heel anders, het kleine hart was anders. Van nog wat kleine stukjes geruit papier had ik nog een hart gemaakt . De ruiten liepen niet in elkaar over. Toen de kaart af was bekeek ik het nog eens goed en ik vond het niet mooi, "naadje pet" zou mijn moeder zeggen. Daar zal mijn naaiervaring ook wel debet aan zijn. Als je iets naaide moesten ruiten en strepen netjes doorlopen. Soms zie ik geruite blouses of broeken waarvan de ruiten niet in elkaar overlopen en vind dat nog steeds niet mooi.
Dus het geruite hart er weer af gepeuterd en nu van reepjes gestippeld papier een nieuw hart gemaakt. 
Ook de zwangere dame moest overnieuw, maar was geen punt. Ik blijf dit de allermooiste stans vinden als zwangere vrouw. Een klein zilver hartje op de buik en verder nog wat hartjes en tekst gestempeld.
Challenge:
Lift Challenge...: floating tecniek

Van de laatste 2 reepjes maakte ik 2 tags voor aan een bos bloemen of zo. 
Maar eens kijken wat ik daar mee doe. Het schattige panda beertje is een sticker die vond ik in de Kringloop, de bloem is ook ene sticker, die kwam ik tegen toen ik mijn nieuwe ladenkast inruimde.
Een fijne dag vandaag! 
groet, Nelleke 

16 opmerkingen:

Nancy zei

Hey Nelleke,

Dat klopt... strepen en ruiten moeten doorlopen! Daar zal mijn naai-Nanny (mijn eigen grootmoeder zaliger) ook wel voor een stuk tussen zitten. Zij woonde bij ons in en was steeds op haar naaimachine bezig. Ze maakte kleren voor zichzelf, mijn mama en ook voor mij. Ik leerde het van de beste! Toen ik 9 was, maakte ik mijn eerste poppenkleedje en wat later poppen en beren... Veel later nog heb ik jaren de kostuums in ons theater gemaakt... (zonder ooit een opleiding te hebben gehad, ik zag gewoon alles wat mijn Nanncy deed en deed haar gewoon na)

Maar jouw kaarten zijn dus perfect, die van gisteren ook... En daar hou ik van!
Liefs,
Nancy

Anita van Deur zei

Mooie kaarten Nelleke. Oja zeker moeten ruiten en strepen door lopen, geen gezicht als het niet zo is.

Trijntje zei

Wat een mooie kaart heb je voor een zwangere gemaakt. Zelfs een beetje stoer… De andere kaarten zijn ook leuk met de floating techniek. Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Wat een prachtige kaart met deze floating techniek. Die van gisteren vind ik ook heel mooi geworden.

groetjes van Ank

Marjan zei

Dat strepen en ruiten door moeten lopen vind ik ook, mijn moeder leerde me het en zelf naaide ik ook veel vroeger. Dus snap je!
Je kaart met zwangere vrouw is mooi, de begeleidster zal het fijn vinden deze te krijgen!
Het floating hart staat mooi in het grotere hart. Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge, Nelleke.

!neke zei

Mooi Nelleke !!!!!
groeten Ineke

Irene zei

Niét alleen bij zelfgemaakte maar óók bij gekochte kleding moeten ruiten en strepen kloppen en dat heb ik ongetwijfeld van mijn moedertje die een naaiSTER was 😊.
Het is een lieve en prachtige floating kaart Nelleke!
XxIrene

VoormeKaartje zei

Wat een mooie kaart. Je andere kaartjes zijn ook erg leuk. Een fijne week.

alma.heijenk@gmail.com zei

super mooi geworden, en ja herkenbaar hoor, ruiten en strepen etc moeten doorlopen in de naad.
groetjes Alma

Marfien zei

Leuke kaart en toffe labels. En ruiten en strepen moeten doorlopen, dat zie je helaas ook niet veel meer bij kleding (alleen hele dure)

Daphne zei

Haha, naadje pet, wat een leuke uitdrukking.
Ik ben veel meer "lukt het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het lukt", maar mijn moeder is ook zo precies, poeh zeg, praat mij er niet van.
Deze stans is inderdaad perfect voor een zwangere, ik vind het ook altijd heel mooi.

Daphne zei

Oh en die 2 labeltjes, altijd handig om op voorraad te hebben, dan kan je ze zo pakken als je ze nodig hebt.

Angélique zei

Wat een prachtige kaart! De kleine kaartjes zijn ook heel geslaagd.
Ja ruiten en strepen moeten vaak wel doorlopen, maar niet altijd; soms wordt iets daardoor heel statisch, stijf. Maar dan moet je wel consequent de ruiten of strepen niet door laten lopen.

GerJanne zei

Hoi! De kaart is heel leuk met dat hart. De stans van de zwangere vrouw is ook een van mijn favorieten voor een zwangerschapskaartje. De andere twee zijn ook leuk. Ben je mooi weer van die restjes af.

Cornelie zei

Zeker! Ook geleerd van mijn moeder! Je bent niet de enige zo te lezen 😄
Mooi kaart heb je gemaakt! Super bedankt voor het meedoen met de Liftchallenge!

Nicole Parmentier zei

Ook ik ben het helemaal met je eens. Zowel over die ruitjes als dat dit echt wel een hele mooie stans is! Prachtig met het floating hart op de achtergrond. Dankjewel voor je bijdrage aan de lift!