Mijn lijst met blogs

donderdag 25 januari 2024

Kerstbal

Dit is mijn eerste kaartje die ik maakte met de floating techniek en plaats hem als laatste. Ik las op de blogs dat het snijden van acetaat niet lukte en dat je dit alsnog moet uitknippen. Naar mijn idee moest een plastic velletje wat tussen de rookvlees zit, uitkomst bieden. Velletje goed afgewassen en gedroogd en als probeersel deze met reepjes  beplakt. Ik koos een kerstbal  om uit te stansen. Nou ook door dat dunne velletje papier kwam de stans niet en moest ik het alsnog uitknippen. Nou ik was gelijk genezen hoor, die andere kaarten heb ik op acetaat gemaakt, want dit was maar een slap geheel nadat ik het geknipt had. Maar goed het was wel mogelijk om er als nog een kaart van te maken en dat werd het deze kerstkaart. Met de reepjes foam kwam de bal goed op de kaart.
Een zilveren houdertje en rood strikje maakte ik op de bal. Verder ook een mooie zilveren ster op de bal. 
Voor nu is dit mijn laatste kaart met deze techniek, en ik kan echt wel zeggen dat het leuk was om te doen.
Challenges:
http://liftchallenge.blogspot.com/: van floating techniek
https://knutselsenkadootjes.blogspot.com. : F van floating techniek
Maak er weer een fijne dag van, dat proberen wij ook weer te doen.
Groetjes Nelleke 


 

22 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

die is leuk geworden, die strookjes
grtjs,martina

alma.heijenk@gmail.com zei

idd soms wel lastig om acetaat te stansen. ik merkte wel dat de ene stans beter werkte dan de andere...
maar deze kerstbal is wél mooi.
groetjes Alma

karin zei

Heel leuk om een kerstbal te maken met deze techniek. Prachtig kaartje.
Groetjes,
Karin

Elle-Jeanne zei

Leuke kerstkaart Nelleke.
Leuk de floating techniek.
Groetjes Elle-Jeanne

Trijntje zei

Wat een superleuke kaart met deze mooie kerstbal . De floating techniek is er heel mooi voor. Als het lukt zal ik hier ook eens naar gaan kijken… Groeten Trijntje

Claudia's kaartjes zei

Hoi Nelleke,

Je kaartje kan ook meedoen bij onze challenge Girlz Creative Crafts waar het Thema deze week rood/ wit is.

grtjs
Claudia

Trudy zei

Super leuke kerstbal! Ik heb mijn mal met acetate er geloof ik wel 6x doorheen gehaald en toen moest ik nog een stukje knippen. Resultaat is wel erg leuk vind ik!
Groetjes Trudy

Ellen zei

Dit is echt mooi Nelleke…goed gelukt toch! Ik gebruik de zwaarste mica in de Bigshot en dat gaat prima…draai hem wel een aantal keren er doorheen. Niet alle mallen stansen picobello uit hoor, ook zonder mica is mijn ervaring.
Het is bij jouw kerstbal niet te zien dat je hebt geknipt.
Fijne dag, groet Ellen

!neke zei

Echt heel erg mooi !!!!!!
groeten Ineke
DT52WTC

Nancy zei

Hey Nelleke,
Wat een mooie, rode kerstbal op jouw kaart.
Nu zal je wel weten hoe het moet na al die probeersels.
Liefs,
Nancy

GerJanne zei

Ja, heel leuk! Dat zei ik al toen je hem liet zien. Intussen ben ik ook bezig geweest en het lukt mij wel, dat stansen...

Henriët zei

De Liftchallenge heeft velen van ons bezig gehouden met alternatieven voor het acetaat.
Dee uitwerking in het rood vind ik erg mooi.
Groetjes van Henriët

Jantine zei

Mooie floating kerstbal, Nelleke! En wat een idee om die velletjes van tussen de rookvlees te gaan gebruiken. Jammer dat het niet zo werkte als je wilde.
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Anita van Deur zei

Tof gedaan met deze techniek! Ook je baby kaart is een mooie!

Annemarie en Merit zei

Prachtige kaart!! was dus wel even een dingetje om uit te vinden wat het beste stanst..
Gezellig dat je er weer bij bent op kerstkaarten donderdag.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Kaartenkraam zei

Leuk idee om een kerstbal te maken met deze techniek, goed gelukt!

groetjes van Ank

Claudia's kaartjes zei

Heel mooi gedaan, echt prachtig. Leuk dat je meedoet bij Girlz Creative Christmas
Stunning creation Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Marjan zei

Mooie vorm, Nelleke en slim idee dat tussenvelletje. Dikke mica gaat inderdaad wel lastiger, maar dunne ging prima bij mij. Mooie lift! Bedankt voor je deelname aan de Liftchallenge!

Nancy Soetaert zei

Mooie floating kerstbal!
Met de ene mal stans je idd wel makkelijker door acetaat dan met de andere. Met vellum is het ook een leuk effect.
Groetjes
Nancy 52WTC

Cornelie zei

Herken ik ook. Heel verschillend idd. Maar te dun werkt ook niet, dat geeft teveel mee denk ik. Hoe dan ook, het is uiteindelijk toch gelukt. Leuk dat je nog een 3e inzending hebt. Dankjewel daarvoor!🩵

Colien zei

Haha, ik wil vanmiddag aan de slag met deze techniek, maar je maakt me zenuwachtig met jouw ervaring. Maar ik ga het toch proberen, want je kaartjes zijn erg tof, dus ik ga ervoor.
Deze kerstkaart is mooi, die met de harten ook, dus je geworstel is beloond met mooie resultaten.
Bedankt voor je deelname aan onze F-challenge bij Knutsels en Kadootjes en je wekelijkse bijdrage bij 52WTC.
grtz Colien

Nicole Parmentier zei

Goh, daar moet je ook maar net aan denken.. de velletjes tussen het rookvlees ha ha. Wel heel creatief bedacht hoor! En meteen alvast een kerstkaart voor op de stapel. Superleuk! Nu maar hopen dat er geen restjes rookvlees meer tussen zitten, dat is met kerst niet zo fris meer denk ik! Dankjewel voor je bijdrage aan de lift!