Mijn lijst met blogs

maandag 29 januari 2024

Weg tekst

Een vel scrappapier met daarop 4 verschillende achtergronden met daarin een tekst. De tekst vond ik niet zo mooi, de achtergronden wel. Op de tekst plakte ik een cirkel of zoals bij de laatste 2 een vierkant. En zo maakte ik een serie kaarten.
Op de eerste mocht een toekan komen.
Ook de flamingo's kregen een plekje op de kaart. Een mooie reden om die weer te gebruiken, want dat doe ik eigenlijk te weinig.
Ook deze mooie tropische bloem mocht op de kaart, ze knallen van de kaart af.
En tot slot mocht de lelie op de kaart. Dit alles kwam op een gebroken witte basiskaart en daar maakte ik een bijpassende enveloppe bij. Een tekstje en wat glitters om het af te maken. Het gewicht is net 20 gram, en in deze dure tijd van postzegels is dat mooi meegenomen. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat.
We hebben een mooi begin gemaakt met het behangen. We deden het op een iets andere manier. Wim had een bak gemaakt waar de grote rol behang in paste. We smeerden de muren in en trokken dan de rol uit de bak, plakten de baan op de muur en sneden het dan onder af en zorgden dan dat alles goed op de muur kwam. Het was even wennen, maar op een gegeven moment krijg je er handigheid in en weet je precies wat je doet en die ander. Zo hadden we een lange muur van 8 meter er in 2 uur opzitten. Mooi glad erop, we waren verrast door het resultaat. En natuurlijk moest Lieke de eerste muren die klaar waren gaan sauzen. Het wordt mooi!
Donderdag gaan we weer verder, kan ik nu herstellen want ik had spierpijn in de kuiten van het trapje op en af gaan.  Lees: lekker freubelen en naar de kapper.
Groet, Nelleke 



 

14 opmerkingen:

Trijntje zei

Je bent weer lekker crea bea geweest.De kaarten zijn erg mooi geworden. Inderdaad mooi achtergrond papier . Wat fijn dat jullie zo snel het behang erin hadden. . Veel plezier met de hobby.*Groeten Trijntje

Ellen zei

Prachtige serie maakte je met dit supergave papier. Je hebt de stansjes heel mooi verwerkt hoor!
Fijn dat het behangen goed goedging? Ik vind het altijd een hele klus!
Nu lekker uitrusten en naar de kapper, ik moet ook nog voor mn verjaardag want als je 70 wordt moet je het vieren haha!
Groetjes Ellen
Ellen’s Greetingcards

Anoniem zei

Als je op mn naam klikt gewoon naar homepage gaan! Groet Ellen

alma.heijenk@gmail.com zei

superleuke mooie tropische serie.
wat knap dat behangen.
groetjes Alma

Claudia's kaartjes zei

Wat een supergave kaarten. Echt Tof!! Das echt leuk en helemaal mijn kleuren.
I love this card!!!
Creatieve Groetjes Claudia

Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Anita van Deur zei

Wauw wat een super leuke tropische kaarten een genot om te bekijken. Knap gedaan het behangen!

Daphne zei

Dat is een goed idee, ik heb ook van dat mooie dp met tekst wat ik dan weer niks mee kan. Iets eroverheen maken is de uitkomst. Soms moet je gewoon even geholpen worden met een idee door een blogvriendin 😉.
Super leuk, deze serie, dank je wel voor het delen.

karin zei

Mooie kaartjes met dit prachtige dessinpapier.
Behangen is niet mijn favoriete bezigheid, ooit glasvlies op de muren gedaan en om de zoveel jaren een verfje erop 😊
Groetjes,
Karin

Kaartenkraam zei

Wat een mooi papier en perfect opgelost met die niet bruikbare teksten.
Die met de toekan vind ik het allermooist maar ook de anderen zijn prachtig!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Wat een vrolijkheid op je blog! Heel leuke kaarten allemaal.
Slim om de teksten te bedekken.
En je had een lekker dagje?
Succes met de rest van het behangen. Als je eenmaal een manier vindt, kan het inderdaad heel snel gaan.

marja kenter zei

Dat he nog tijd had om kaarten te maken of was dat voor het behangen? Bij ons deed Ed het vroeger altijd, ik kan het niet. Nooit geleerd en van mijn ouders deed mijn vader het altijd. Maar toen we 4 jaar geleden verhuisden naar onze flat hebben we het laten doen, dat was toen wel fijn.
Fijne dag morgen (het is nu al 23.00 uur) en liefs

marja kenter zei

Kaarten zijn erg vrolijk. 👍

Angélique zei

Wat goed gevonden om zo de achtergronden toch te gebruiken zonder de teksten, het zijn heel leuke kaarten geworden alle vier.
Lekker dat jullie al zo opgeschoten zijn met behangen, een knutseldag is dik verdiend.

Nancy Soetaert zei

Mooie reeks kleurrijke kaartjes!
Groetjes
Nancy