Mijn lijst met blogs

donderdag 4 januari 2024

Vrolijke herders

\

Mijn eerste blogpost dit jaar en die wil ik beginnen om jullie allen een heel mooi 2024 te wensen. Wat gezondheid betreft en natuurlijk ook weer veel freubelplezier! 
Een rustig weekje gehad met bloggen, maar daar komt de komende dagen verandering in. 
Vandaag 2 kaarten, bijna hetzelfde maar net even anders. 
Op de liturgie van de Kerstdienst, stonden deze vrolijke herders afgebeeld. 
Geschilderd door Marinus van Dokkum. 
Na de dienst nam ik er een paar mee omdat ik een ideetje had, om er diepte kaarten van de maken. Deze dan ook vorige week gemaakt. Na het stansen van de plaatjes, heb ik dit nog 2x uit wat steviger papier gestanst. Bij de eerste kaart heb ik de rand verhoogt opgeplakt. De tekst enkele malen gestanst en bewerkt met glossy glitter.  
Bij de 2e kaart heb ik de stukjes die uit de rand kwamen op elkaar geplakt en de binnenkant zo verhoogd opgeplakt. Zo hoefde ik niets weg te gooien. Uit een oud blokje vond ik bijpassend achtergrond papier. Ook hier een bijpassende tekst JOY gebruikt en bewerkt met glitter. Zo zijn de eerste kaartjes voor 2025 al weer klaar.
Challenges: 52 weeks to Christmas.......: wekelijkse kaart
Groetjes en tot een volgende kaart en dat is morgen al, want dan start er weer een nieuwe uitdaging van de Egel.
Nelleke

13 opmerkingen:

Henriët zei

Nu heb ik normaal niet zo veel met dieptekaarten maar met afbeeldingen van Marius van Dokkum vind ik zelfs dieptekaarten leuk! Wat een goed idee om deze afbeeldingen te gebruiken.
Groetjes van Henriët

Daphne zei

Leuk is dat hè, als je mooie plaatjes ziet een je krijgt meteen een idee, om het dan zo leuk te verwerken.
Wij creatieve mensen zien altoos werk iets wat we kunnen gebruiken.
Ik vind het leuke kaartjes, de 2de vind ik heel leuk, datu idee heb ik nog niet eerder gezien.

Elle-Jeanne zei

Leuke kerstkaarten met mooie plaatjes Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Kaartenkraam zei

Op de een of andere manier werkt de link vanaf het 52WTC-blog nooit bij jou en dat is ook nog bij iemand anders altijd zo. Ik weet niet of anderen daar ook last van hebben maar daardoor kan ik nooit via dat blog op de kerstkaart reageren en moet ik er aan denken om dat rechtstreeks te doen. Soms vergeet ik dat omdat ik dan verder op de linkjes daar klik.
Maar dit keer ben ik het niet vergeten. Je hebt mooie kaarten gemaakt met de prachtige afbeelding van het vrolijke schilderij. Wat een goed idee om ze daarvoor te gebruiken.

groetjes van Ank

Femminde zei

Wat een mooie dieptekaarten!! En super om die liturgie zo her te gebruiken.
Is zo geschikt hier voor.
En ook succes met je nieuwe winkeltje!!
Fijne week!!
Groeten van Femminde

Anita van Deur zei

Wauw wat zijn ze leuk en vooral met een diepte mal.

Lia zei

Wat een geweldige afbeelding is dit en zo mooi met diepte verwerkt!
Lia xx

Trijntje zei

Mooie dieptekaart met deze leuke afbeelding van Marius van Dokkum.. We hadden het altijd nog op het lijstje staan… we zijn in november in het museum in Harderwijk geweest. Prachtig. Je bent weer leuk crea bea geweest. Groeten Trijntje

Antjes kaartcreaties zei

Twee prachtige kerstkaarten Nelleke. Wat leuk dat je hiervoor het voorblad van de liturgie hebt gebruikt. Wat een leuk idee om de tweede kaart verhoogd op te plakken. Ik heb nog een zak vol uitgestanste onderdelen liggen. Ga hier vast ook zoiets mee doen.
Groetjes Antje

joke zei

Wat een gave plaatjes heb je gebruikt met de vrolijke herders, heel mooi deze dieptekaarten en wens je ook een mooi en gezond 2024.
Groetjes Joke

alma.heijenk@gmail.com zei

prachtig!! en wat knap dat je in dat papier weer iets zag om te maken.
groetjes Alma

Angélique zei

Heel geslaagde kaarten, de plaatjes zijn er perfect voor.
Ik vind vooral Jozef heel grappig op dit plaatje, wat zal hij denken?

Nancy Soetaert zei

leuk idee om deze schilderijtjes van jullie kerstviering te verwerken in deze dieptekaarten!
heel mooi!
Groetjes
Nancy 52WTC