Mijn lijst met blogs

woensdag 31 januari 2024

Kleurenkaartteam Donkerblauw en Celeste

Vandaag is het Kleurenkaarteam vandaag, en de kleuren die gevraagd worden zijn donkerblauw en Celeste. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van Celeste gehoord. Toen ik zondagavond die kleuren bij elkaar zocht dacht ik dat ik de juiste kleuren had gevonden, tot maandag het kaartje klaar was, was het bij daglicht toch wel wat anders.
Gisteren heb ik toch maar een nieuwe kaarten gemaakt. 
Het papier van deze kaart is van My minds eye. Dat blokje vond ik vorige week bij een kringloopwinkel van Dorcas. Daar was ik om een gehaakte slinger in te leveren, die ik voor Dorcas gehaakt had. Natuurlijk ging ik ook even bij de knutselspullen boven kijken en vond daar dit blokje en nog wat andere leuke designpapiertjes. 
De kaart is gemaakt naar en sketch. Het vogeltje is van MD, en mocht uit de verpakking om gebruikt te worden. Wat is die leuk! De kaart verder heel rustig gehouden, met wat glitters en en tekst.
Challenges:
Ik wilde eigenlijk ook nog meedoen met de uitdaging van 52 weeks to Christmas waar een dier gevraagd wordt uit het kerstverhaal. Deze heb ik ook in de KKT kleuren gemaakt en plaatst ik nu , omdat ik morgen wat anders plaats. Na heel wat zoeken vond ik uiteindelijk een stempelset van SU, waar ik deze afbeelding en tekst vond. Eigenlijk was toen de kaart wel snel gemaakt. 
De stempels gebruikt met hele donkerblauwe inkt, en het spannende was om de ster te stempelen nadat de kaart bijna klaar was en ik nog iets miste op de kaart.
Challenges:
 52 weeks to Christmas.......: dier uit het Kerstverhaal
De eerste kaart die ik maakte, maar naar mijn idee niet de juiste kleuren maar ik plaats hem nu wel.
Ik wil nog met DCL meedoen waar een kaart gevraagd word met 3 paneeltjes er op.
Toen ik het af had, twijfelde ik een beetje of het wel aan de juiste voorwaarden voldoet. Er zijn 3 paneeltjes met een voorwerp erop, al is het wel heel erg rustig allemaal.
Nou ja als het niet goed is, is het jammer en volgende keer beter. 
Ik stanste 3 vierkantjes met een rommelig randje. Ze zijn van MD en kocht ze op MP, een hele goeie koop, ik gebruik ze regelmatig.
Op de vierkantjes komen takjes en een tekst in donkerblauw en glitters om het af te maken.
Het papier heb ik gedownload en geprint. Dat had ik nog nooit gedaan maar vind het een mooi resultaat hebben.
Challenge:
Dutch Card Lovers: kaart met 3 paneeltjes met een afbeelding erop.
Natuurlijk kom ik bij alle creaties in de gevraagde kleuren kijken en zo als altijd ben ik vaak verrast wat jullie met dit thema doen. 
Een fijne dag en tot morgen! 
groetjes, Nelleke 
 

34 opmerkingen:

Caroline Cards zei

Mooie kaarten! Leuk dat vogeltje en het DP past er goed bij. Ook een mooie kerstkaart en leuk die blaadjes op de paneeltjes bij de derde kaart.
Groetjes, Caroline

GerJanne zei

Ha Nelleke,
wat een mooi kaart met die vogel. Jij bent er dus al aan toe gekomen om hem te gebruiken. ik nog steeds niet. En er lag dus nog wat papier bij Dorcas....leuke vondsten zijn dat
De andere kaarten zijn ook weer mooi. En wat gaaf dat digitale papier. Onze printer is daar niet goed voor, ouderdom denk ik, want dan komen er strepen doorheen.

Femminde zei

Wow wat een mooien!! Vooral die met het vogeltje vind ik tof.
Ik probeer de kringloop voorbij te lopen. Heb zoveel spullen en papier. Heel af en toe koop ik een keer wat als ik het echt heel erg mooi vindt. Maar jij bent natuurlijk ook veel nodig voor het goede doel.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

alma.heijenk@gmail.com zei

Mooie kaarten! mooie kleuren van het kkt.
heb de linkjes van de challenges ook even bekeken... leuke sketches zijn het. wie weet doe ik mee als ik de tijd er voor vind.
groetjes Alma

Grietje Jansen zei

Mooie serie kaarten.
Schattig vogeltje, die heeft mijn voorkeur.
Grietje

Trijntje zei

Wat een leuke kaarten. De kaart met het vogeltje springt er echt uit. Die is zo leuk. Fijn om zulke leuke blokjes. Bij de kringloop te kunnen kopen… ik moet geen papier meer kopen. Echt opmaken. Ben aan het opruimen… moet nog wel wat bakken door maar die het in etappes… Ben nu met Marianne design mallen bezig… daar kan ik moeilijk afstand van doen… maar sommige gebruik ik echt niet meer of helemaal niet… en de kast is zo langzamerhand overvol… Groeten Trijntje

Anita van Deur zei

Je was goed op dreef met het maken van de kaarten, de eerste is geweldig met het lieve vogeltje. Prachtige kerstkaart leuk met de 2 vakjes, zelf heb ik deze mal ook je geeft me een idee. Ook je paneel kaart is leuk gedaan.

!neke zei

Mooie kaarten !!!!!!
Leuk dat vogeltje !!!!
groeten Ineke

Anoniem zei

Nou dat zijn heel wat kaarten die je gemaakt hebt in de kleuren van KKT. Leuk al die uitdagingen met deze kleuren. Mooi die kerstkaart met de stempels. Een leuke uitdaging van 52 WTC. Ik dacht eerst dat het stansjes waren maar goed gestempeld! Dat vogeltje is ook leuk en de drie vlakjes zijn ook mooi gedaan. Een leuke stempel is dat! Groetjes Marijke

Kaartenkraam zei

Mooie kaarten heb je gemaakt.
De eerste met het vogeltje vind ik helemaal top!

groetjes van Ank

karin zei

Mooie kaartjes in de KKT kleuren. Die met het vogeltje is prachtig!
Groetjes,
Karin

Jantine zei

Leuke kaarten, Nelleke. Volgens mij is celeste als kleur ruim in te vullen, dus kan je derde/eerste kaartje ook prima.
Wat leuk dat je dp blokjes vond bij de kringloop. Bij de kringlopen hier in de buurt hebben ze dat nauwelijks...
Groetjes,
Jantine

Angélique zei

Mooie kaarten alledrie. Goed dat je het meesje hebt vrij gelaten, hij heeft het duidelijk naar zijn zin op je kaart.

Marjan zei

Mooie serie kaartjes laat je zien, Nelleke! En de paneeltjeskaart voor DCL is prima hoor, dat het een rustig geheel is niet erg, er is een CAS tafereeltje op te zien. Fijn dat je meedoet!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Een mooie serie kaarten maakte je in de gevraagde kleuren Nelleke. Ik kom je bedanken voor je mooie inzending voor de challenge van 52 WTC. Heel mooi, rustig vind ik deze kerstkaart.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Marfien zei

Leuke serie, je hebt gelijk, je doet zoveel goede ideeën op bij het KKT, ga je ook elke maand een kerstkaart proberen in KKT kleuren?

Claudia's kaartjes zei

Prachtige kaarten voor de KKT. Echt super. Die onderstaande kaart is ook leuk, maar idd niet helemaal in de KKT kleuren.
De 2 bovenste wel en die zijn prachtig.
Creatieve Groetjes Claudia
Vanaf heden geef ik workshops en verkoop ik mijn kaartjes via mijn FB groep
Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Wat ben je lekker bezig geweest Nelleke, gaaf om de kaartjes allemaal te zien. Ik heb ook nog nooit van de kleur celeste gehoord. Je blokje van de kringloop is echt gaaf. ik hou van stipejs, en MME is een heel gaaf merk..Je mag nog 1 maand met onze challenge meedoen dus je bent heel goed op tijd.

Annemarie en Merit zei

Wat een schitterende serie kaartjes laat je zien aan ons.
Een hele mooi met de stempel van SU die meedoet aan de uitdaging bij 52WTC.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

martina's kaartjes zei

wat een mooie kaartjes heb je gemaakt ! vooral de eerste is helemaal top !
fijn dat je er weer bij bent deze maand,
grtjs,martina

Jantine zei

Nog even een reactie met mijn DT-pet op: Leuk dat je meedoet met onze uitdaging bij 52WTC. Mooie kaart met Jozef, Maria en het ezeltje.
Groetjes
Jantine DT 52WTC

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi kaartjes maakte je voor het KKT! Leuk zo verschillend! Lieve & CreaTEAve groetjes, Yvonne - The Creative Teacup 🌺☕️

Nancy zei

Hey Nelleke,
Leuk setje maakte je. Gelukkig dat je net nu dat blokje nog op de kop tikte. Leuk stipjespapier is het.
Ik zie overal kersktaarten verschijnen op woensdag, grappig... Iedereen wil van bij het begin van dit jaar extra zijn best doen.
Liefs,
Nancy

chantal zei

Ik had ook nog nooit van deze kleur gehoord
Je hebt mooie kaarten gemaakt
Liefs Chantal

Blauw Hertje van Stempidoe... zei

Wat een leuke kaarten, voor de bovenste zou je spontaan ziek willen worden, een beauty. Lieve Groet Yvon.

Ellen zei

Wat een leuke panelcard Nelleke. Dank voor het meedoen met DCL.
Groetjes Ellen

marja kenter zei

Ze zijn allemaal prachtig. Ik heb ook nog nooit van die kleur gehoord, ik zou het ook turquoise noemen.
Fijne avond nog en liefs

Nancy Soetaert zei

Dat was wel een mooie kringloopvondst! Mooie kaartjes voor het KKT, en dat voor DCL vind ik ook tof!
Fijn dat je weer meedoet met onze challenge bij 52 WTC.
Groetjes
Nancy 52WTC

Sarah zei

Die met het vogeltje is zo mooi. En ook hier een kerstkaart en die is ook tof. Langs de kringloopwinkel gaan is altijd leuk. X

My name is Erika. zei

These cards are lovely Nelleke. Thanks for sharing them with us at TIOT. hugs-Erika

Heidi zei

Was für schön Karten! Die Weihnachtskarte nach unserem Sketch gefällt mir tatsächlich am meisten.
Vielen Dank, dass du sie uns bei Paperminutes zeigst.

Liebe Grüße -
Heidi.

Patti zei

I LOVE that bird die and the colors you picked to create it!! It was great having you create with us this week at Tuesday Morning Sketches!!

Debi zei

Beautiful. Love your color scheme and the bird die. Thanks for sharing it with us at Tuesday Morning Sketches Challenge. Debi TMS DT

Meggymay zei

Lovely cards, thank you for sharing with us at Try it on Tuesdays.
Yvonne