Mijn lijst met blogs

woensdag 17 april 2024

Bloemetjes buiten zetten

Wat ik ook lees bij andere bloggers is, dat als je aan het opruimen of rommelen bent, je altijd van alles tegen komt. Dat gebeurde mij dus ook. Ik vond designpapier met grote bloemen. 10 jaar geleden op een beurs in Apeldoorn, kochten we een tas met allerlei spulletjes. (als het niet zo is GerJanne, verbeter me maar) Er zitten dan altijd dingetjes bij waarvan je niet weet wat je er mee moet. 
Nou dat kwam ik dus weer tegen. Het papier was glanzend, kon ik niet gebruiken dus daar enveloppes van gemaakt. Bij de plaatjes zocht ik bijpassend papier. Zelf vind ik deze het mooiste, dit is papier van SL. Van een 2e bloem knipte ik een deel weg en plakte deze verhoogd op. Tekst is van Nobody Else.
Challenge:
Ook dit papier vond ik terug, hoe ik daar aan gekomen ben, weet ik niet. Waarschijnlijk ook eens gekregen. Dit papier gemat op donkergroen. Het is mooi papier, wel wat glanzend, ik denk dat het daarom is blijven liggen.
Het grote plaatje kwam op een groen met stipjes papier, zat ook bij dat setje. Dit kwam op een witte vierkante basiskaart.
Een 2 plaatje mocht op een rechthoekig kaartje. Ook op stipjes papier en gemat op groen en dit alles op een witte basiskaart. Boven de bloemen stanste ik 2 groene blaadjes die ik iets bewerkte met inkt.
Ook de rozen kregen een plekje op de kaart, 1 roos verhoogd opgeplakt. De kaarten gaan voor de verkoop denk ik. Ze zijn allemaal onder de 20 gram en dan met 1 zegel te verzenden. Het is niet iets wat ik eigenlijk maak, maar uiteindelijk toch wel tevreden met het resultaat.
Van het designpapier vier enveloppes gemaakt. Ook geschikt om een klein cadeautje in te verpakken. Die vinden wel zijn weg.
En zo heb ik toch weer wat opgemaakt.
Tot donderdag  dan ben ik er weer met een kerstkaart.
Groetjes Nelleke 

 

21 opmerkingen:

marja kenter zei

En zo heb je toch weer een paar prachtige kaarten gemaakt. En handig opgelost met dat papier om er enveloppen van te maken.
Je vroeg of het zondag ook zo druk was op de AS. Ik ben een paar keer op zaterdag geweest maar vind het zondags toch rustiger zo ook nu denk ik. Je kunt makkelijker overal bij. Fijne dag en liefs

Sarah zei

Wat zijn dit mooie bloemenkaartjes!! Heel tof.
Ik wil je bedanken voor het Hollandse kaartje dat ik van je kreeg. Het is mooi! X

Irene zei

Blom blom blom, zo heb je toch maar mooi iets opgemaakt dat er al heel lang ligt Nelleke! Dat glanspapier ken ik uit de tijd Jakarta-tijd toen ik onze heerlijke hobby nog niet had ontdekt...vorig jaar nog wat van gebruikt: zie
https://marsvrouw.blogspot.com/2023/09/bedankje-voor-de-thuiszorg-dames.html

XxIrene

Nicolette zei

Wat een mooie serie heb je van gemaakt.
Groetjes Nicolette

Kaartenkraam zei

Ik vind ze stuk voor stuk prachtig geworden! Fijn gevoel hè dat je toch iets hebt opgemaakt.
Zelf heb ik heel veel papier en 3D vellen weggegeven aan een dagbestedingsgroep en aan ons Huttendorp voor de creatent maar ik kan nog steeds wel een winkel beginnen, zoveel is er nog over en er komt natuurlijk toch steeds weer wat bij *lol*

groetjes van Ank

Ellen zei

Wow jij was lekker op dreef, wat een mooie serie maakte je met heel veel knipwerk! Prachtige kleuren bij elkaar…denk dat ze zo verkocht zijn!
Groetjes Ellen

Elle-Jeanne zei

Leuke serie bloemen kaarten Nelleke.
Groetjes Elle-Jeanne

Martha zei

Prachtige kaarten Nelleke
En ja ook ik herken mezelf in jouw verhaal sommige spulletjes blijven gewoon
Iiggen nomdat je er niet zoveel mee hebt
Fijne dag liefs Martha

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie, fleurige kaarten Nelleke. Bloemenkaarten komen altijd van pas vind ik, inzetbaar bij alle gelegenheden. Ik ben flink aan het ruimen hier, ik ben zo druk in mijn hoofd en meestal helpt dat wel. Wie weet wat ik weer tegenkom hihi.
Lieve groetjes Miranda

Trijntje zei

Hele mooie bloemige kaarten heb je gemaakt. Zo heb je leuk wat opgemaakt . We komen inderdaad bij het opruimen dit soort spulletjes tegen. Ik probeer ook weinig nieuw te kopen.. en af en toe wat op te ruimen. Weggeven of voor een zacht prijsje verkopen. We hebben best veel spullen verzameld door de jaren heen. Ik heb de spullen samen met mijn moeder... Af en toe doen we weer wat... succes en veel plezier met het opmaken. Groeten Trijntje

Marfien zei

Een leuke serie al vind ik persoonlijk de een mooier als de andere maar dat is maar goed ook, voor elk wat wils Toch?
Ga zo ook nog wat kaartjes afwerken, vond best nog veel "halve" kaartjes . . .

!neke zei

Geweldige fleurige serie !!!!
groeten Ineke

Margreet zei

Een mooie serie bloemenkaarten. Goed dat je de uitdaging bent aangegaan om er wat mee te maken ipv gewoon weggooien. De enveloppen zijn best gaaf geworden.
xxx Margreet

Claudia's kaartjes zei

toffe bloemen kaarten. Leuk gedaan.

Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

GerJanne zei

Wat goed van je! Zou heel goed kunnen dat het in dat pakket zat! Ik kwam het laatst ook tegen. Nog niet veel mee gedaan, maar dit motiveert me wel om weer eens op zoek te gaan waar ik het gelaten heb. Je hebt er heel mooie kaarten mee gemaakt en goed idee om van dat papier dan enveloppen te maken

Caroline Cards zei

Mooie kaarten en enveloppen. En inderdaad tijdens het opruimen vind ik ook altijd wel iets om mee aan de slag te gaan!
Groetjes, Caroline

Epie zei

Waauuww wat n superleuke kaartjes met flopjes hier
Groetjes Epie

alma.heijenk@gmail.com zei

wat leuk dat je dit terugvond en dan nu toch hebt gebruikt. prachtige bloemen zijn het.
groetjes Alma

Angélique zei

Mooie kaarten met de bloemen, altijd goed voor vele gelegenheden.
Lekker dat je weer e.e.a. hebt kunnen gebruiken, weggooien is zo zonde en komt ook niet of weinig in mijn woordenboek voor.
Goed idee om van het papier waar je geen kaarten van wilt maken enveloppen te maken.

Diane zei

Gorgeous floral cards!!
Thank you for joining our challenge at Triple B!
Diane TB Co-Owner
{Nellies Nest}
{Triple B}

I Card Everyone zei

Hello, Nelleke! Thanks so very much for sharing one of your wonderful cards with us at The Flower Challenge! All of the flowers from your papers are gorgeous - did you hand cut them out?? You have skills with scissors, my friend!
I adore the pinks and your lovely layers!
=] Michele DT