Mijn lijst met blogs

donderdag 11 april 2024

Kant en Klaartjes?

Vorige week heb ik een aantal kerstkaarten gemaakt van restjes papier, waarvan ik er iedere keer wat van laat zien. Deze week heb ik mij op een andere manier uitgedaagd. Zoals velen liggen er bij mij ook nog bijna kant en klaartjes boekjes van de Action om kaarten van te maken. Niet dat ik ze gauw weer koop, maar vind wel dat ik er iedere keer wat van moet gebruiken om ze toch maar op te maken. Ik koos 2 kaartjes uit het boekje. De afbeeldingen van de 1 gingen op het andere basis.  Daarbij gebruikte ik papier van MD wat er heel goed bij paste. 
Voor de eerste kaart gebruikte ik de sketch van de Egel kerst welke Erica gemaakt heeft. Op de basis kwam een blauw effen papier uit het blok, daarop weer ander papier uit het blok met een stukje ribbelkarton. Het egeltje kreeg een plekje en van de sneeuwvlokjes maakte ik sterretjes. Tekst en ander klein spul niet gebruikt. 
Challenges:
(2) Facebook: de Egel kerst, sketch
Christmas With The Cuties: two or more papers

Zoals je op onderstaande foto kunt zien was er bij deze kaart een groot zwart vlak. Daarop heb ik een stuk papier van MD geplakt, zoals het lijkt dat het gemat is.  Daarop de schikking gemaakt en een ijsschots extra gestanst. Ook hier van de sneeuwvlokken sterretjes gemaakt en tekst gestempeld. 
Hier het origineel. Zelf ben ik ook wel verrast door het resultaat en wil kijken of ik zoiets meer kan doen. Natuurlijk alles op zijn tijd, want ik hou van afwisseling. Voor vandaag ben ik weer klaar.
Zaterdag gaan GerJanne en ik naar de beurs in Nijkerk. We hebben al van sommigen gehoord dat ze ook gaan en het lijkt ons erg leuk om elkaar te ontmoeten tijdens de lunch.
Dus, we horen het graag van jullie.
Groetjes, Nelleke 

24 opmerkingen:

Daphne zei

Ik hou juist van dit soort blokje van Action (of andere winkel), vind ze vooral voor de vakantie erg handig.
Je maakte 2 leuke kaartjes, leuk om ze totaal anders te maken dan het voorbeeld.

Martha zei

Prachtige kerstkaartjes, Nelleke
Ook ik ben in het verleden gevallen voor die snelle boekjes van de Action maar daar ben ik mee gestopt omdat het mijn creativiteit in de weg staat, maar ook ik heb nog plaatjes liggen dus je brengt me op een idee...
Liefs Martha

Anita van Deur zei

Van de voorbeeld kaartjes uit het boek heb jij 2 hele leuke kerstkaartjes gemaakt, dat kan mij inspireren.

Diny zei

Nou....niks mis mee Nelleke....je hebt er twee hele leuke kaartjes van gemaakt!
Groetjes Diny

bolletjelucky.blogspot.com zei

Het zijn twee hele mooie, frisse kerstkaarten geworden Nelleke. Ik vind die van jou leuker dan de originele.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC en veel plezier zaterdag.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

Trijntje zei

Leuke kaart3n heb je met deze plaatjes gemaakt.blokken met plaatjes en van alles erbij is toch niks voor ons hè.. Dit is je goed gelukt. ik heb nog ook nog wel wat liggen… maar het bevalt mij niet. Ik heb onlangs van een blok de plaatjes opgemaakt dieven leuk vond en decreet weggedaan… al is dat wel een dingetjes.. maar ik weer nu wel niet meer kopen… maar af en toe laten we ons verleiden. Ik ga niet jaar de beurs. Maar jullie alvast veel plezier en hopelijk kunnen jullie andere blogdinnen treffen. Groeten Trijntje

Anoniem zei

Dat zijn toch twee mooie kaartjes geworden. Ik die ook weinig met dit soort blokjes maar soms haal ik ze er ook bij en dan verschijnen er ineens weer leuke kaarten. Fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

Trudy zei

Schattige pinguinkaartjes!
Veel plezier zaterdag!
Groetjes Trudy

joke zei

Je hebt schitterende kaartjes gemaakt uit de boekjes van de Action. Ga ze ook uitzoeken welke ik nog kan gebruiken, altijd handig.
Groetjes Joke

Kaartenkraam zei

Je wilt er toch ook wat creativiteit van jezelf in kwijt en dat is je goed gelukt, ze zijn beiden veel leuker dan wat volgens het boekje de bedoeling was.
Alvast veel plezier op de beurs gewenst!

groetjes van Ank

alma.heijenk@gmail.com zei

leuk om ze dan net anders te maken dan het origineel. leuk geworden.
mij zien jullie niet op de beurs maar ik wens jullie veel plezier!!!
groetjes Alma

Annie H zei

Dat blokje van Action heb ik ook nog liggen, handig voor vlugge kaarten denk ik dan maar uiteindelijk nog niet gebruikt. Jij hebt er wel mooie kaarten mee gemaakt, heb ik meteen wat leuke voorbeelden.
Groetjes, Annie

Nancy Soetaert zei

mooie kaartjes met je 'snel-klaartjes'. Leuk toch als je er iets totaal anders mee kan maken!
Misschien tot zaterdag in Nijkerk?
Groetjes
Nancy 52WTC

Angelique zei

Wat heb je hier 2 mooie kaartjes van weten maken. Echt goed gedaan, ze zijn mooier dan de originele versie. Heel veel plezier op de beurs dit weekend.
lieve groetjes Angelique

GerJanne zei

Ik zag ze in het echt woensdag! En ze zijn echt gaaf! Vooral die met de Egel vind ik heel mooi geworden! ik hoor van steeds meer mensen dat ze gaan, dus dat wordt een leuke lunch!

Caroline Cards zei

Het zijn mooie kaarten en de uitdaging met jezelf is goed gelukt.
Wat zou het leuk zijn om jou en GerJanne zaterdag in Nijkerk te ontmoeten!
Groetjes, Caroline

Colien zei

Heel leuke kerstkaarten, mooi in de blauuwtinten!
Bedankt voor het meedoen met onze wekelijkse challenge bij 52WTC.
Ah, Esther en ik gaan zondag naar Nijkerk... Veel plezier op de beurs en groetjes aan GerJanne.
grtz Colien

marja kenter zei

Ook ik vind ze erg leuk geworden Nelleke je hebt er echt wel je eigen draai aan gegeven.
Heel veel plezier op de beurs morgen. Ik ga zondag. Ben benieuwd. De laatste keer was denk ik 2019 en toen kon ik niet zo goed uit de weg vanwege mijn knieën, dat zal nu wel beter gaan.
Fijne avond en liefs.

Jantine zei

Heel leuk hoe je die kant en klaartjes hebt omgetoverd tot eigen creaties, Nelleke!
Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Marjeta zei

Perfect card. Love the color scheme. Thanks for playing with us at GCC.

Claudia's kaartjes zei

Your card is very lovely Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

Oh, wat een mooie kerstkaart. Heel tof. Leuk dat je meedoet met onze challen bij Girlz Creative Christmas.
Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls

Laurespage zei

Heel mooi Nelleke, super geslaagd met je restjes en mooie blauwtinten heb je gebruikt.
Groetjes en nog een fijne zondag. Laurette

martina's kaartjes zei

zo gaat het lekker vooruit ! helemaal leuke kaartjes zijn het geworden
grtjs,martina

Shona Erlenborn zei

These are lovely cards! Love the monochromatic blues! Thanks for joining us over at the Christmas Craft Creations Challenge.