Mijn lijst met blogs

zaterdag 6 april 2024

Sterrenbeeld ram

Morgen hebben we weer een jarige in huis: Mijn Wim mag 70 kaarsjes uitblazen. Bij wijze van spreken dan, want ik heb geen 70 kaarsjes voor hem op zijn taart.
Op de facebook pagina van de Egel zijn meer uitdagingen te vinden, zo kwam er een hele leuke sterrenbeeld uitdaging online. Maak een kaart met het sterrenbeeld Ram. 
Nou mijn gedachten sloegen helemaal op hol. Dat is leuk om voor Wim te maken, hij is een ram, we hebben vaak schapen. Voor de gein kijkt hij ook wel wat zijn sterrenbeeld hem gaat brengen deze dag, week of maand. Dat vond ik vele malen leuker om te maken dan een stempel te kleuren, die al klaar lag en nu op een een of andere manier helemaal foetsie is. 
Maandag gelijk leuke plaatjes opgezocht op internet en afgedrukt. Deze ram komt dicht bij de kleur schapen die wij altijd gehad hebben. De sketch van Cheerful sketches gedraaid, en in een no time was de kaart klaar. In die tijd komt Wim ook nog een paar maal op mijn kamer om wat te vertellen of te vragen, dus gauw de kaart op de kop. Net nu ik dit bericht zit te tikken, komt hij ook weer de kamer in. 😁😉
Alles zegt wel voldoende, ik heb de sterren in de vorm van het sterrenbeeld geplakt. en zijn leeftijd er op gedaan. De tekst vind ik ook zo grappig, ik ben benieuwd wat hij zegt. 
Hier de binnenkant van de kaart, ik vond het jammer van de plaatjes dus die kregen hier een plekje.
Het laatste afbeelding van Aries mocht achterop de kaart.
Ik heb hier met zoveel plezier aan gewerkt, en ben benieuwd wat hij er van gaat vinden.
Kijken jullie ook even bij de Egel facebook? Bij het kopje albums.
Challenges.
Facebook: de Egel Maak een kaart met het sterrenbeeld van een ram.
Get Creative Challenges: grapje op de kaart (tekst)
Nu ga ik met de voorbereidingen voor morgen aan de slag. Ik denk dat het zondagmiddag een volle boel wordt: Kinderen en klein kinderen komen, broers en zussen en wat vrienden.
Ik begin met erwtensoep. Ja je leest het goed. Ik dacht ik maak 2 soorten soep voor wie aan het einde van de middag een kop soep wil. Niet verwacht dat het zo warm gaat worden.... Zo mooi bedacht: de laatste prei uit eigen tuin gebruiken..... Er liggen al extra koelelementen in de diepvries, dat de soep sneller gaat koelen zodat de soep gauw in de koelkast kan. Ook maak ik zijn lievelings gebak: monchou taart. 
Wie weet zitten we wel buiten... Nog nooit gehad op 7 april, een paar jaar geleden lag er ochtends een pak sneeuw. Het weer is echt helemaal van het padje. 
Groetjes, Nelleke 

15 opmerkingen:

Henriët zei

Alvast gefeliciteerd met Wim zijn verjaardag en ik wens jullie morgen een hele fijne dag.
Wat heb je een mooie en toepasselijke kaart voor hem gemaakt. Mooie kleuren dp en wat leuk om de sketch een kwart slag te draaien.
Groetjes van Henriët

Irene zei

Dit rammetje vind het helemaal te gek wat jij voor jouw gouwe ouwe - steeds binnenlopende - ram hebt gemaakt, hele dikke proficiat met deze bijzondere verjaardag en dat er nog maar heel wat in goede gezondheid mogen volgen! Géén 70 kaarsjes is natuurlijk wel een domper whaha... Fijne dagen, tot woensdag XxIrene

Ellen zei

Hoi Nelleke, alvast gefeliciteerd met jouw Wim en wens je een gezellige dag toe en geniet van de heerlijke erwtensoep!
Ik ga ook vandaag mijn 70e verjaardag vieren en heb er zin in en zeker met het mooie weer!
Je kaart zal een succes zijn voor hem, hij is supergaaf…leuk verzonnen!
Fijn weekend groetjes Ellen

Trijntje zei

Je hebt een hele mooie kaart voor jou bijna jarige Wim gemaakt. Wat een leuk plaatje van de ram… 70 kaarsjes uitblazen is ook best veel….. Mijn Jan gaat die kant ook op . Wij hebben en in juli dat feest…. Als je maar gezond blijf . Alvast gefeliciteerd met Wim en succes met de voorbereidingen. Morgen een gezellige dag. Groeten Trijntje

!neke zei

Alvast gefeliciteerd !!!!
Leuk die kaart !!!!
Fijne dag morgen !
groeten Ineke

Angélique zei

Alvast gefeliciteerd met Wim!
Wat een geweldige kaart maakte je voor hem, die zal hij vast enorm waarderen, je hebt er heel veel liefde en plezier ingestopt.
Dankjewel dat je meedoet bij Cheerful Sketches.
Veel plezier morgen!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Alvast van harte gefeliciteerd met en voor je jarige ram Nelleke. Leuke tekst en mooie plaatjes heb je gebruikt. Ik ben benieuwd hoe Wim hem vindt. Heel veel plezier morgen.
Lieve groetjes Miranda

alma.heijenk@gmail.com zei

een geweldige leuke kaart voor Wim, fijne dag met elkaar.

Ik had van Gerjanne begrepen dat je woensdagmiddag weer creatief café hield, had wel zin om te komen maar ik kan mijn late dienst niet kwijt. Dus hopelijk een volgende keer. Twello- Vorden is niet zo ver van elkaar. (Als ik tenminste mag komen een volgende keer).
Heb je al een volgende datum gepland?
groetjes Alma

GerJanne zei

Heel leuke kaart voor de 70 jaar oude ram... knap dat je de uitdaging aangegaan bent! En de kleuren combi vind ik heel mooi voor een mannenkaart. En past precies bij het plaatje. Ook de tekst is leuk!

Nicolette zei

Dat heb je echt heel leuk verzonnen voor je man, leuke kaart.
Dankjewel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
Groetjes Nicolette DT

Cindy Beach zei

What a special and unique birthday card! I'm sure your husband will love the way you personalized it for him. You were so creative to use the pictures of the rams and place the stars in formation. Thanks for honoring us in the gallery at Color Hues with this beauty!

Caroline zei

Nog van harte gefeliciteerd met Wim! Wat een leuke kaart heb je gemaakt en leuk dat je ook zijn sterrenbeeld met sterren hebt afgebeeld. Heel origineel kaartje!
Dank je wel voor het meedoen bij 2Sistersontheblog
Groetjes Caroline

Sheri Gilson zei

Wonderful birthday card! Thank you so much for playing along with us over at the Color Hues Challenge!

JulieP zei

This is so thoughtful and creative!!! Love the connections you made in the zodiac signs and the ram. Happy Birtday Wim!!! Thanks so much for playing with Color Hues!

Gale zei

Wonderful card Nelleke! Thank you for sharing with us over here at the Critter Crazy Challenge and best of luck with your entry. Love to see you join in each month. Thank you.
Gale DT for
https://2craftycrittercrazies.blogspot.com/