Mijn lijst met blogs

dinsdag 16 april 2024

Wisky hert


Zondag en maandag genoot ik na van de beurs van afgelopen zaterdag. Zondag gingen we eerst naar de verjaardag van Maarten, en hij kreeg zijn Whisky kaart. Nou hij zag het meteen hoor en vond hem erg leuk. Ik kreeg gelijk weer nieuwe dozen mee, of ik er wat mee kon. Heel veel niet, maar van de doos van het hert had ik gelijk een idee om er een kerstkaart van te maken. 
Ik heb nog een klein hertje over en die is voor een andere kaart.
Maar eerst was ik bezig om al het papier te ordenen. Ik had hoesjes gekocht voor de 30x30 blokken. Die liggen in een la, en als ik dan een blok pak, vallen de kleine stukken er vaak uit. Om die blokken zit nu allemaal een hoesje. Niet de duurste en de sterkste denk ik, maar ik kan zo wel even vooruit. Omdat ik ook effen papier had gekocht, heb ik ook al het effen papier weer nagelopen en de kleuren weer bij elkaar gelegd. Oud papier er uit gehaald wat ik niet meer ga gebruiken, dat zijn mooie notitie papiertjes geworden. Ik kan elk papiertje gebruiken, en soms moet je gewoon schiften.😉
Dan ook gelijk de kist waarin hangmappen zitten met a-4 designpapier ook geordend en ook zo dat ik de restanten gelijk kan pakken, zonder dat overal wat ligt.
Ik kan daar zo blij van worden.
Met al dat opruimen kom je ook van alles tegen. Zo ook zwart-witte blokken van het Kruidvat waar je kaarten, labels en doosjes kunt maken. Die heb ik gebruikt voor deze kaart. Designpapier op een basis kaart en een ander paptroontje onderaan. Een strook zwart van de whisky doos gebruikt als band. Het hert uit gestanst en gemat op een zilveren cirkel. Dit kwam weer op de kaart evenals een tekst. Tot slot 2 kleine pareltjes op het zwart.
Omdat ik zwart lastig schrijven vindt, keek ik nog even in het blok van het Kruidvat. En ja hoor ik vond een mooi bijpassend kaartje met hertje, voor de binnenkant van de kaart, om te schrijven.
Hoe blij kun je dan zijn he? Ik wel.
Challenges:
Tot een volgende kaart.
Groetjes, Nelleke 


 
 

15 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

leuk kaartje heb je gemaakt ! mooi
wij hebben dit jaar de beurs een keertje overgeslagen, fijn te lezen dat je genoten
hebt
grtjs,martina

Irene zei

Druk ben je geweest met orde scheppen en dáár word je héél blij van en dan direct weer een gave kaart met 'hervonden' papier en een schitterende hertenkop... Maarten moet maar whisky blijven drinken 😉.
XxIrene

Daphne zei

Dat is fijn hè opruimen.
Als je daar zin in hebt en je zit in de juist flow is het heerlijk om te doen.
Ik denk dat ik dat de komende dagen ook eens ga doen..... ik bewaar alles, denk dan "dat kan ik nog wel eens gebruiken" maar ik heb zoveel dat opruimen soms ook heel goed is.
En ik begrijp je blijdschap over het vinden van je kaartje voor binnenin! Het past er heel mooi bij en nu heb je een witte ondergrond in op te kunnen schrijven, yes, hoe leuk.
Als je niet aan het opruimen was geslagen had je het vast niet gevonden😅

Martha zei

Prachtige kaart Nelleke
Mooi dat hert!
En opruimen vind ik ook altijd fijn, ook voor je hoofd
Liefs Martha

Marfien zei

Ik zie mezelf bezig als ik jouw verhaal lees, mapjes voor de grote blokken lijken mij ook wel handig, ik gebruik nu stapelbakken van L.P.'s, blijft het papier wel mooi plat
Leuk kaartje met de hertjes, helemaal een "Nelleke" kaart

Angélique zei

Zo fijn als je alles zo goed kunt combineren en precies vind wat je nodig hebt. Je hebt een mooie kaart gemaakt met het hert prominent op de voorkant.
Nu kun je extra genieten van je opgeruimde spullen, veel knutselplezier!

karin zei

Wat nieuws erbij, inruimen en opruimen en je krijgt gelijk weer ideetjes voor een nieuw kaartje 🙂
Mooi gemaakt!
Groetjes,
Karin

alma.heijenk@gmail.com zei

Oh heerlijk dat opruimen en verpakken. en terugvinden van leuke papiertjes. heel herkenbaar.
mooie kaart maakte je.
groetjes Alma

Caroline Cards zei

Een super mooie kaart!
Groetjes, Caroline

Kaartenkraam zei

Wat leuk deze kerstkaart met het zilveren whisky hert!
Fijn dat je een whisky drinker in je omgeving hebt, zo kun je de mooie dozen goed hergebruiken!

groetjes van Ank

GerJanne zei

Ah.... zo bedoelde je dat je papier had uitgezocht! Wat goed van je dat je die hoezen hebt gekocht. Nu snap ik ook wat je er precies mee wilde gaan doen.
Je kaart is heel mooi! EN dan die binnenkant ook zo leuk. Kan me helemaal indenken dat je daar blij van werd! En leuk dat Maarten de kaart meteen herkende en dat je weer dozen meekreeg!

Colien zei

Mooie kerstkaart weer, Nelleke!
Bedankt voor het meedoen met onze challenge bij 52WTC.
Ik snap wat je bedoelt met nagenieten van de beurs, fijn is dat.
grtz Colien

Annemarie en Merit zei

Mooie kaart in het zwart/wit en schitterend met het zilveren WISKEY HERT!!
Fijne dag en gezellig dat je meedoet met de challenge.
Liefs Annemarie en Merit DT52WTC.

Jantine zei

Heel herkenbaar dat je zo blij kunt zijn als het allemaal klopt en je de dingen gewoon in je kast of bak vindt. Mooie kaart met het hert, Nelleke. En lekker dat alles weer geordend is.
Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging bij 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Claudia's kaartjes zei

Da is toch een kei leuke kaart. Super tof. Leuk dat je meedoet met onze challenge bij Girlz Creative christmas Challenge
I really like your project Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

Creatieve Groetjes Claudia

Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
You tube:Claudia's Kaartjes
Blog:Claudia's Kaartjes
Challenge blogs:
Girlz Creative Christmas 
Girlz makes Guyz Cards
Girlz creative crafts
Creative sketchy girls