Mijn lijst met blogs

dinsdag 30 april 2024

Bee Happy

Tijdens de kletseldate bij GerJanne vorige week, maakte ik dit schudkaartje. De aanleiding was een kaart die ze liet zien. Ze had deze niet met een blister gemaakt, wat indacht, maar met een folie zakje . Hoe eenvoudig wil je het hebben. Ik had wat achtergrondjes meegenomen en 1 daarvan is deze. Op de achtergrond is ecoline gebruikt.  Met de Happy Bee set van de Action, stempelde ik eerst op de achtergrond. Daarna vulde ik het zakje met sequens en glitters, en plakte het stevig dicht. Dit alles werd gemat op zwart papier en dit alles kwam op een witte basiskaart.
Hartstikke leuk om te doen. Ik maakte een 2e, maar daar ben ik nog niet tevreden over, die komt later wel. 
Challenge:
Mijn werkzaamheden zaterdag en zondag waren heel veel pick nick sets en bankjes in de olie te zetten. 
Avonds maakte de eigenaar braadworst op de grill. Die ronddraaide over het vuur. Ik werd gebombardeerd als Pelleboer, want hij vroeg mij om de “kartoffels te peln” . Ik wist niet wat hij bedoelde, hij had aardappels gekookt in de schil en die moest ik pellen. (dat fijne werk kan hij niet meer doen, hij is 80 geworden) maar ik ben een snelle leerling hoor. Hij marineerde ze en dan gingen ze in de oven. Heerlijk!
Hier zie je de links liggen, met braadworst en een heerlijke salade erbij. Dat maakt hij allemaal zelf. Heerlijk hoor!
Maandag  met nog twee andere dames de Stube schoongemaakt. Een flinke klus. De lange rij tafels is waar wij de vrijwilligers samen eten, zondag met 13 man , inclusief vaders en zoon eigenaar.
Maandag verzorgde een heel oud Duits echtpaar de linzensoep. Zo leuk dat ze dat deden, ze zijn echt al heel oud, kunnen niet veel meer, maar willen dit graag doen.
Zo bijzonder de sfeer. Al een paar avonden in de Stubbe geweest bij het haardvuur, waar muziek gemaakt werd. Dat doe ik zelf niet, maar zit er graag met een haakwerkje bij om daarvan te genieten. Heel bijzonder dat muziek zo verbind. Het is Duits, Engels, Deens en Nederlands, wat we spreken, maar begrijpen elkaar.
Een hele mooie ervaring. En wat een bof, het weer werkt ook nog mee.
Gisteravond toen we naar de caravan liepen,  hoorden we een bosuil, ook zagen we de zwaluwen alweer vliegen. 
Groet, en een fijne dag
Nelleke 

 

12 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

een leuk kaartje !
ziet er allemaal erg gezellig uit,
grtjs,martina

GerJanne zei

Wauw, die kleuren van jouw kaartje zijn echt te gek! Goed gelukt! Leuke techniek, he?
En wat doen jullie veel! Sjonge, die camping is straks prachtig. En wat gezellig ook. Waar is Wim mee bezig?
Vast andere dingen...

Anita van Deur zei

Zulke mooie kleuren op je kaart mooi met het schudgedeelte. Ziet er gezellig uit op de foto`s en er word goed gewerkt door iedereen.

Henriët zei

Wat een vrolijke kaart! Heel leuk om op deze manier een schudkaart te maken. Ga ik vandaag ook maar eens proberen.
Wat heb je het druk in je vakantie! Maar het klinkt ook erg gezellig allemaal. Veel plezier nog!
Groetjes van Henriët

marja kenter zei

Wat een leuk verhaal, wat zijn jullie druk bezig zeg, complimenten hoor. En...oh wat een leuk kaartje is dit weer, ik wordt er vrolijk van.
Succes nog daar en een fijne dag
Liefs en groetjes

Martha zei

Superleuk schudkaartje, Nelleke
Op deze manier kan het ook!
Sjonge wat werken jullie hard zeg, maar ook genieten zie ik wel, veel plezier nog!
Liefs Martha

Angélique zei

Een heel mooie zonnige kaart. Het is net of in het zakje grote klompen stuifmeel heen en weer geschud worden en de bijtjes maar happy zijn, superleuk!
Zo, wat een erk hebben jullie verzet, maar het is zo te lezen ook wel enorm gezellig en goed verzorgd.
Werkse en veel plezier nog.

Angela zei

Jij hebt ook al zo'n gave schudkaart gemaakt..... het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, dat bewijzen jouw kaart en die van GerJanne.
Zo te lezen vermaken jullie je goed in Denemarken.... heerlijk!
Geniet er nog lekker van!

Trijntje zei

Leuke schudkaart op deze manier. Hele mooie achtergrond heb je gemaakt met deze leuke vrolijke kleuren combi ziet e4 best ingewikkeld uit. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben daar. Groeten Trijntje

Hobby Hoogland zei

Leuke kaart en wilde dit ook al een keer proberen.
Veel plezier in Denenmarken.
groetjes Marjan.

Ellen zei

Wat zijn jullie super gezellig bezig zeg, leuk dit met elkaar te doen! Je kaart is supergaaf met een mooie achtergrond! Leuk idee om de shaker zo te maken!
Groetjes Ellen

Femminde zei

Wat een leuke kaart heb je bij GerJanne gemaakt !! Leuk idee zo met dat schudgedeelte.
En je hebt het over mijn meisjesnaam in je verhaal.
Geniet nog even van Denemarken naast de klusjes.
Fijne week!!
Groeten van Femminde